Reklama

Reklama

Černé brýle

  • Itálie Occhiali neri (více)
Trailer 1

V téměř opuštěném letním Římě uprostřed hypnotického zatmění slunce se záhadný sériový vrah začne zaměřovat na luxusní prostitutky. Diana je jednou z nich. Při zoufalé snaze uniknout mu se stane obětí vážné autonehody, po níž oslepne. Po dlouhé rehabilitaci se Diana dozví, že jediným dalším přeživším havárie je dítě čínského původu jménem Chin, které následkem nehody osiřelo, a proto se rozhodne se o něj postarat. Oba sice pocházejí z odlišného kulturního prostředí, ale spojuje je zvláštní pouto, které je uschopňuje bránit se před touhou sériového vraha po pomstě. Po desetileté pauze se Dario Argento vrací k režii s filmem, v němž se mísí nálada italské „giallo“ pulp fiction z jeho rané tvorby s jeho legendárním nádechem hororu, i když tentokrát s dávkou ostré ironie. Film Černé brýle je bezhlavý úprk mezi městem a venkovem, který zkoumá sociální konflikt mezi bohatými městskými částmi a takzvanou čínskou čtvrtí v Římě. Mistrův pohled proměňuje tuto noční můru v čistou geometrii a třídní boj v metafyzickou architekturu připomínající Antonioniho. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (37)

giallo 

všechny recenze uživatele

Asi již poslední giallo tečka za plodnou a úspěšnou tvorbou tohoto velkého tvůrce. Bohužel, ne moc povedená a je mi to docela líto, protože si jeho poslední kousek zasloužil o něco lepší péči než jeho předposlední giallo, průměrné Giallo. Začátek filmu přitom vypadá nadějně (trochu mi připomenul úvod jiného žánrového filmu Macchie Solari). Hned poté nástup maskovaného zabijáka podpořeného slušným soundtrackem, trochu krve, představení hlavní hrdinky proč ne...Ale čím více se dále příběh rozvijí, tím více dostává logika na prdel (sledování telefonu neexistuje, cvičený pes jako zabiják, zpomalená policajtka, hadi ve vodě - wtf? atd.). Škoda, velká škoda. V kontextu Argentovi předchozí tvorby si myslím, že by se mohly více docenit jeho předešlé filmy, které jsou dle mého názoru velmi podhodnocené:  Non ho sonno, Trauma a hlavně pak:  La terza madre. Díky moc za všechny filmy maestro! ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Pre mňa je Argento jeden z najpreceňovanejších, hororových tvorcov. Natočil tak dva-3 slušné snímky v rámci žánru, pričom tie dosahovali úspech pred viac ako 3O rokmi. Za mňa je zaseknutý v čase. Hudba tradične solídna, gore ešte ako tak, no všetko ostatné je tak Dario-vsky svojské, že len zriedka komu jeho spôsob práce zapasuje. Je mi to fakt ľúto, ale tieto jeho námeto-dejové gialla stoja fakt za hovno .. ()

Reklama

Psychor 

všechny recenze uživatele

Věk nezastavíte. Samozřejmě existují vzácné výjimky typu Ridleyho Scotta, který naopak kráčí s duchem ke kreativitě, ale v drtivé většině případů přináší proces stárnutí klesající mentální výkonnost a s tím související kvalitativní úpadek tvorby. V případě Argenta se bohužel jedná o volný pád. Troufám si tvrdit, že Occhiali neri vůbec nelze považovat za giallo film, jelikož zde zcela absentuje prvek tajemství (vrah je nám dosti předvídatelným způsobem představen po deseti minutách). O atmosféře ani nemluvě. Giallo snímky se vyznačují bohatým vizuálním obsahem, kdy je využíváno barevných akcentů, optických efektů, fetišistických detailů či třeba rafinovaných úhlů pohledu kamery, avšak u Occhiali neri bych za stylisticky vyvedenou označil asi jen úvodní sekvenci zatmění Slunce. Jinak na filmu opravdu není co chválit. Spíše bych ještě mohl lamentovat nad topornými hereckými výkony a místy neskrývanou hloupostí scénáře, kdy Argentovi kupříkladu nedochází rozdíl mezi vodícím a služebním psem. Jakožto zdejší hororový expert tak snímku Occhiali neri uděluji jednu slabší hvězdu. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Od kedy Argento natočil jedno z najlepších giall aké poznám ( Profondo Rosso) ubehlo už 47 rokov a práve v tej dobe natočil svoje najväčšie skvosty. No, ale to nemal ani 40 rokov a i keď sa hovorí, že čo sa v mladosti naučíš, to ako by si v starobe aj našiel, tak sa hovorí i to, že Váž si starca i vtedy, keby zo stareckej slabosti zabudol to, čo vedel. A to je prípad aj tohto pána režiséra. Giallom by som to nazval, ale len na začiatku, potom je to už len klasická naháňačka o mačke a myši. Dochádza tu k neskutočným hlúpostiam, či je to správanie postav alebo napredovanie v príbehu. Veľa sa toho tu nedeje a aj keď to ma prijateľnú stopaž, je to dosť rozťahane a aj nezáživne. Mne nikdy v giallu nešlo o gore, ale o atmosféru a tu prakticky ani nie je a to je asi tak najsmutnejšie, lebo giallo bez atmosféry je ako rybník bez vody. Herci sa teda moc nevyznamenali a to hlavne  Ilenia Pastorelli, ako slepá to určite verne nezahrala. Ale ani ostatní neboli nejako schopní. Je tu veľa chyb, ale hlavne vrah, ktorý je nezaujímavý a totálne mimo úrovne, na akú som pri giallach zviknutý a preto toto giallo nemá šancu na úspech, lebo neponúklo nič, čo by bolo aspoň trocha stráviteľne. Slabé 2*. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Hodně zvláštní film s jistou atmosférou, divnými kombinacemi a skvěle našlápnutou muzikou. Film rozhodně určený menšinovému publiku, hororové prvky jsou okrajové, spíše jde o atypický thriller s několika explicitními scénami. Nic pro slabší povahy a lidi s chorobným strachem ze psů. No a trochu mě vyděsilo, když jsem polovinu stopáže hledal Asiu Argento, asi jsem ji dlouho v ničem neviděl :-( ()

Galerie (15)

Související novinky

9. ročník Be2Can startuje už tuto středu!

9. ročník Be2Can startuje už tuto středu!

03.10.2022

Už tuto středu začíná Be2Can v 34 kinech po celém Česku! Zahajovacím filmem bude stejně jako v letošním Cannes zombie komedie Poslední střih od Michela Hazanaviciuse. 9. ročník přehlídky… (více)

Reklama

Reklama