Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Xhafer, farmaceutický inženýr původem z Kosova, žije v Německu už delší dobu, založil tu rodinu a má dobrou práci. Přesto v něm plíživě narůstá pocit, že je kvůli svému původu diskriminován. Když jednoho dne najde na dveřích svého domu mrtvou krysu, začne se ve svém podezření utvrzovat… Suverénně zrežírované, tísnivé drama o paranoii a identitě je druhým filmem Visara Moriny, jehož debut Babai získal na MFF KV 2015 Cenu za režii. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (2)

Aljak 

všechny recenze uživatele

Téma filmu vynikajúca, scenár relatívne vydarený, ale zároveň považujem za veľkú škodu, že tu zostáva množstvo nezodpovedaných otázok. Film z pohľadu slušného a integrovaného kosovského azylanta, ktorému zrazu začne niekto hádzať polená (resp. krysy) pod nohy, vytvára zaujímavý koncept a veľký priestor na zamyslenie. Xhafera sa zmocnila poriadna posadnutosť a paranoja, takže to výrazným spôsobom eskalovalo celkovú atmosféru príbehu. Nič to však nemení na finálnom posolstve filmu. Škoda toho záveru - kvôli tomu len 3* (ale malo to našliapnuté minimálne na 4). ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

[FEBIOFEST] Zpocení Němci a Chor... Kosovák útočí. Z toho už jenom v provopočátku je tísně. Jsme V Německu, kde může být léto, ale někdy to spíše vypadá na nějakou Afriku v největším dusnu. Ohledně rozehraných karet je zde docela zajímavé vedení režie. To je totiž dosti precizní a vede nás v náznacích i v celku dobrým směrem až k vrcholu, kde to trochu kolísá. Viz to, že vlastně ani nevím, co bylo poučením nebo pointou filmu. Je to v rovině spekulací a domněnek, ale ty jsou mi dost k ničemu. Dost mi to v lepším slova smyslu připomnělo nedávnou karlovarskou Sborovnu s uzavřeným kolektivem a takovou malou, ale údernou hudbou. Až na to, že v Exilu jsem schopen cítit otisk logiky a normálnosti. Každopádně i tak je zklamáním ono pouhé naznačování něčeho k pointě, co nás nakonec stejně svede do toho, že nevíme o čem je řeč a co oním smyslem je. A to chybí filmu k dokonalosti. Ale bohužel i přes zvláštní nerovnosti a zbytečnosti záběrů a odvádění pozornosti i k lehké nadprůměrnosti. ()

Reklama

Reklama