poster

Byt

  • anglický

    Flat, The

Animovaný / Krátkometrážní / Fantasy

Československo, 1968, 13 min

Režie:

Jan Švankmajer

Scénář:

Jan Švankmajer

Kamera:

Svatopluk Malý

Střih:

Hana Walachová
(další profese)
  • gauny8
    *****

    Další Švankmajerovo dílo hojně oplývající nesmysly a nelogickými souvislostmi. Mě tyto surrealistické kreace velmi baví. U Bytu se nejednalo o nonsensy, které by vyvolávaly napětí a strach (jako tomu bylo např. v Do pivnice), ale plnily spíše funkci rozveselovací. Znovu nedostane divák jedinou odpověď na své otázky (a že jich má!), což považuji za plus. Ta atmosféra, do které je člověk okamžitě vrhnut, je naprosto nepopsatelná a já jsem jí unešen. Jestliže jsem v komentáři ke Kyvadlo, jáma a naděje napsal, že Švankmajer je mistr mrazivé atmosféry, tak teď musím dodat, že i skvělých konců. Zeď s nápisy? Co? Dokonalé!!!(31.3.2009)

  • AngelAngie
    *****

    12:41 // Na kinematografii miluji jednu věc - ten protipól tvůrčí mysli, kdy každý si tvoří tak, jak ho napadne. Vždyť se podívejte na Wilderův stejnojmenný snímek, ačkoli je úplně jiný, už jen ten stejný název nutí k zamyšlení se, že o jedné věci lze natočit zcela odlišné pohledy. Švankmajer si s tímhle opět vyhrál, pár věcí mi výjimečně vadilo, ale ten závěr to negativní převálcoval.(3.3.2010)

  • Vlkodlak13
    *****

    No nevím, dnes jsem to viděl poprvé a musím říct, že to působí poměrně psychedelicky, obzvlášť ta hudba. Být tam víc zvukových efektů, které by se daly různě poupravovat, tak by to mohlo působit víc vtipně. Ale jo, pár vtipných věcí tam bylo - šutr místo vody, boxovací ruka, voda v kamnech.. Rozhodně tedy by to chtělo nějaký rozumný konec - vysvětlení, kam se dostali ti lidi co byli na zdi, proč to neskončilo tím jak se dostal ven neznámý muž (Ivan Kraus).. ----- Je to část z ČS kinematografie, která stojí za shlédnutí, minimálně zde uvidíte Ivana Krause v jeho 29 letech. Škoda jen, že se o takových krátkých filmech neví víc..(23.12.2016)

  • SOLOM.
    *****

    Podobně jako Andaluský pes i tento kousek je výborným surrealistickým krátkometrážním snímkem. No a podobně jako Luis Bunuel je i Jan Švankmajer úžasným režisérem, který dokáže dokonale divákovi zamotat hlavu svou špičkovou tvorbou. Tentokrát se děj odehrává v jedné místnosti (bytě), kde nic není takové, jak by správně mělo být. Ivan Kraus zvládl svou roli naprosto dokonale a zaslouží si stejnou pochvalu, jako vytvořená psycho atmosféra, která nás po celou dobu doprovází. Když se k tomu připojí i úžásná práce kameramana, hra se světly a solidní animace je o luxusní požitek postaráno. 9/10(25.1.2011)

  • mchnk
    *****

    Měl bych tu byt. Chceš se podívat Od nějakýho Švankmajera. Ale jo, proč ne. Na jmenovce je jméno takové, jaké tam je, a proto je každému jasné, že rutinní činnosti, jako pohled do zrcadla či pověšení obrázku, se zde budou rovnat souboji s fyzikálními zákony a co teprve ty nenasytné zdi. Ale světlo nám ukazuje světlo....ho*no světlo, sedni a žer. Zdeněk Liška se sice předchozího Pikniku nezúčastnil, ovšem zde si to vynahradil neskutečně. Epické vokály nejvyšší kvality jen tak zasadit do krátkometrážního snímku, si může dovolit opravdu jen on. K tomu nádherné surrealistické absurdno a je tu slastná podívaná na to, jak mistr vnímá film s živými herci, jako umění.(22.7.2013)

  • - Na betonové zdi plné vzkazů je napsáno jméno I. Kraus, tedy pravé jméno hlavního představitele neznámého muže (Ivan Kraus). (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace