Obsahy(1)
Svěrákův příběh (na scénáři se podílel s Martinem Dostálem) je takřka průzračný a vychází z velmi obehraných premis. Jedná se o českou road movie, aneb jak praví popisek: Svobodný film o dvou chlapcích, jedné dívce, zeleném kabrioletu a horkých letních hrách. Radek (Radek Pastrňák) a Franta (Jakub Špalek) si na začátku zakoupí zmíněný automobil, trochu svérázným způsobem ho upraví a rozjedou se vstříc volání dálek a dobrodružství. Cestou přiberou trochu vyplašenou a trochu provokující dívku Annu (Anna Geislerová), kterou zpovzdálí sleduje její žárlivý přítel v černém opelu. A pak už jen jedou, užívají si bezstarostné pohody, aniž by tušili, že v souladu s pravidly žánru bude mít jejich uvolněná jízda dost dramatický konec. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (403)
Scénář : Jan Svěrák a Martin Dostál. Kamera : F. A. Brabec. Hudba : Radek Pastrňák. Hrají : Anna Geislerová (Aňa), Radek Pastrňák (Radek) nebo Filip Renč (Honzík) CHYBA VE FILMU - SPZ na Opelu Filipa Renče AEL 27-02 je přichycena v plastovém držáku. Když je ale potom záběr na zdemolovaný Opel v závěru filmu, je na něm tatáž SPZ přichycena už ale samotná bez držáku. Přece nebudou ničit nové auto. CITÁT - Vole, holky nezapomínaj........... ()
Film, který podle mne drží nad vodou písničky a letní pohoda. Jinak Geislerová je mi i zde herecky krajně nesympatická, a celkový příběh by se vešel do bakalářské povídky. Navíc je to celé takové prázdné - včetně těch lidí na plátně. Postavy mi jsou zde zkrátka ukradené jako nikdy. Ale jo, mladej Svěrák je zručný rejža, když tomu dokázal dal kabátek coolovosti. ()
Pozrieť si film po dvadsiatich rokoch od nakrútenia je už skôr snaha o dokompletovanie filmografie mladého Svěráka. Nepodarilo sa mi pochopiť dôvod, pre ktorý bol tento film nakrútený. Ale bez problémov chápem, prečo film bol taký lacný. Auto, kamera, filmový materiál, traja herci, dobré počasie to všetko tam bolo. Ale chýbal nápad, idea, niečo, čím by film zaujal. Lebo bez nápadu sa ani dobrý film nepodarí. ()
Pro mě to není bůhvíjaká kultovní záležitost, ale "jen" příjemný, pohodový film. Svěrák ani při ultralaciném natáčení nerezignoval na různé filmařské kousky, kterými ozvláštňuje jinak až příliš jednoduchý a přímočarý film. Příjemní jsou civilní herci (i když Geislerovou nemusím) a hudba od Buty. Tu neminul Český lev, stejně jako kameru F.A. Brabce. Neproměněny zůstaly nominace na film, režii a pro Geislerovou (tehdy vládlo Díky za každé nové ráno). ()
Naprosto boží feel-good wannabe freestyle hippie buddy-komedie stylizovaná do béčkovýho pseudo-artově-observačního letního road-movie, který hledá krásu [ať už v rámci kamarádství, letní bezstarostnosti a bezčasí, nebo českýho post-revolučního mámvpičismu] v obyčejnosti a v jejich různorodých nuancích – a v tom tkví největší kouzlo filmu Jízda. Dokonalá Svěrákovina s neméně dokonalým devadesátkovým soundtrackem [Buty rules!] a svéráznou poetikou... přitom taková blbost, co? 9 kabrioletů z 10. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (44)
- Komparzista, ktorý hral muža na bicykli, bol miestny premietač kina a za odmenu dostal od filmárov večeru v reštaurácii. (Raccoon.city)
- Hoci je Jízda nezávislý film, v kinách si ho pozrelo 200,000 divákov. (Jello Biafra)
- Náklady na film boli 2,5 milióna českých korún. V tej dobe bolo považované za nemožné natočiť snímku za takú cenu. (dyfur)
Reklama