Tvůrci:
Hagai LeviRežie:
Hagai LeviKamera:
Andrij ParekhHrají:
Oscar Isaac, Jessica Chastain, Sunita Mani, Corey Stoll, Michelle Williams, Nicole Beharie, Tovah Feldshuh, Tre Ryder, Shirley Rumierk, Michael Aloni (více)VOD (1)
Epizody(5)
-
Nevinnost a panika (E01)
-
Poli (E02)
-
The Vale of Tears (E03)
-
The Illiterates (E04)
-
In the Middle of the Night, in a Dark House, Somewhere in the World (E05)
Obsahy(1)
Seriál Scény z manželského života, natočený podle švédské klasiky Ingmara Bergmana z roku 1973 s Oscarem Isaacem a Jessicou Chastainovou v hlavních rolích, znovu zkoumá ikonické pojetí lásky, nenávisti, touhy, monogamie, manželství a rozvodu z pohledu současného amerického páru. (HBO Europe)
Videa (2)
Recenze (63)
Po prvních dvou dílech jsem přemýšlela, jestli to nevzdám (je to přeci jen fakt emoční nářez), ale něco mě prostě přikovalo k sedačce. Bohatý scénář v kombinaci s naprosto minimalistickým prostředím a počtem herců mi tady učaroval. Některé části jsou až poetické. Jeden z nejrealističtěji pojatých vztahových příběhů, co jsem zatím viděla, navíc geniálně zahraný. Kde se nemluvilo, tam stačil jediný pohled, výraz, gesto, aby bylo divákovi jasné, co se děje uvnitř, a to mě fascinovalo. Díl 4. nejlepší, poslední šel za mě kapku níž, ale pořád skvělá podívaná. ()
Jessica Chastain je svým způsobem hezká, ale nelíbí se mi na ní ty jakoby "vpadlé" oční důlky (potažmo celkově oči), což mi evokuje osoby, které mi v životě nikdy nebyly sympatické. Oscara Isaaca jsem zrpvu jako herce moc nemusel, ale musím říct, že se to postupem času hodně zlepšilo. A tento seriál ukazuje jejich pravé kvality, oba u mě mají najednou plus. Co se týká seriálu... co mělo vždy znamenat to, že tam byly i záběry na štáb? Totálně rušivá záležitost. Jinak je to celé strašně ukecané, jak kdyby to natočil Woody Allen - jsou tam i takové podobné intelektuální kecy a charaktery a dialogy jsou často tak nepřirozené, že snad není možné, aby se takhle bavili normální lidi v realitě. Kupodivu zahrané to ale přirozeně bylo, takže v tom mám takovej rozpor. Vývoj celého toho vztahu se ubírá zajímavým směrem a člověk se v tom tak trochu hledá a možná se i párkrát najde, nebo alespoň nějakou parelelu při srovnání se svým životem. Někdy (docela často) se to táhne, ale nešlo mi přestat skončit v polovině, takže jsem to zdárně dokoukal... s průměrným až lehce nadprůměrným pocitem. Ale vzhledem k tomu, že tento typ filmů není zrovna můj krýgl piva, vím, že nikdy nebudu mít potřebu na to kouknout znovu, takže jdu cestou průměru. PS: originál od Bergmana jsem neviděl a ani nemyslím, že bych nějak moc chtěl... ()
Najkrajšie je, keď vás seriál zastihne v momente, kedy dokáže odovzdať najviac. Vycíti, zaklope a následne vás nechá pochopiť, prebolieť potrebné a dokončiť osobnú očistu. Scény z manželského života som si dávkovala postupne, pretože ma príbeh týchto dvoch duší skutočne bolel. Excelentné herectvo Oscara Isaaca a Jessicy Chastain tú hmatateľnú ťažobu ešte viac umocňovalo. Chvíľkové rezignácie, následné zdĺhavé hádky a boje o víťaznú poziciu, úcta a súčasne dešpekt, podoba tej najsilnejšej lásky, ktorá najviac ublížuje… to všetko tam je. Skúste, každý z nás uvidí niečo úplne iné. Samozrejme, je dôležité vidieť aj švédsku klasiku od Ingmara Bergmana. ()
Toľko zbytočných, otravných a trááááááááápnych kecov som nepočula asi nikdy. Bla bla bla bla bla bla bla bla......... Čúza si myslí, že v rámci emancipovanej feministiky NECHCE byť chovnou kravou, tak sa pre istotu zosobáši so židom, ktorého odkonvertuje. Má s ním jedno dieťa. A čaká s ním druhé, ale obaja sa po úplnej súzvučnej, ideálnej a láskyplnej zhode dohodnú, že pôjde na interupciu. A potom čúze preskočí, možno jej dôjde, že CHCE byť celý čas vydržiavaná chovná krava, a začne byť kurva. A chce odísť od muža aj s deckom a kurviť sa ďalej. Navyše, ak som správne zachytila, ten druhý je tiež Izraelčan či čo (jasné, keď režisér je nejaký Hagai, a ešte aj Levi). Nezaujíma ma koniec, dotiahla som to do štvrtého dielu. Viac nevládzem, prepáčte všetci nadšenci. Mimochodom, vynikajúce herecké výkony, to áno, ale radšej si pozrite Bergmanov film. Ten je tiež otravný ako stará mama klepajúca na dvere v spálni, ale aspoň pôvodný. Neviem prečo by som mala dopozerať americkú verziu, ktorá má s tou pôvodou prámálo spoločné. Bergmana mám rada aj ako spisovateľa, Spoveď je jedna z mojich najobľúbenejších kníh, ale k tomuto seriálu sa neprikláňam. ()
Zcela rovnocenný soupeř Bergmanova originálu. Chytře cituje a zároveň aktualizuje citovou dynamiku páru, problematizuje mužské a ženské role, prohazuje motivace a klíčové citáty. Výsledkem je úplně nový, pro současnost relevantnější pohled na manželství. Dřív bylo opouštět příliš složité, dnes příliš snadné. Konstelace se mění, temný dům uprostřed noci zůstává. Chastain a Isaac jsou absolutně strhující dvojice. A Levi vytvořil dusný, významy a valéry přetékající mikrokosmos, o kterém se můžete bavit jak dlouho chcete. Nakonec vždycky skončíte u toho, že mluvíte o sobě. Velmi bergmanovské. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (6)
- Počas rozhovoru s Terry Gross v októbri 2021 Oscar Isaac so smiechom povedal o svojej nahej scéne: "Som prekvapený, že to nechali takto, lebo je tam vidieť, že som nebol vychovávaný ako ortodoxný žid. Dúfal som, že nebude vidieť, že nie som obrezaný, ale podľa komentárov na internete si to niektorí ľudia všimli." (Arsenal83)
- Postavy v tomto remaku majú podobné mená ako ich kolegovia v pôvodnej švédskej verzii: Jonathan (od Johana), Mira (od Marianne), Ava (od Evy), Kate (od Katariny), Peter (v origináli tiež Peter), a Poli (od Pauly, pôvodne žena). (Arsenal83)
- V epizodě se Jonathan (Oscar Isaac) zmíní, že Miřin přítel z vysoké školy hrál v kapele Saraband. Saraband (2003) je název posledního filmu režiséra Ingmara Bergmana, který napsal a režíroval původní Scény z manželského života (1973), jejichž remakem je tento seriál. (Borrtex)
Reklama