Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (3 471)

plakát

Equalizer 3: Poslední kapitola (2023) 

Že by nejlepší díl série? Ano, nejlepší díl série. Ýklájzr, ale proč Poslední kapitola? Kdo jim řekl, že to bude poslední kapitola, když to má takové grády. A tím nemyslím jen Denzela Washingtona, kterej je s věkem snad čím dál lepší. Tím myslím třeba i hudbu, kterou normálně moc nevnímám, ale tady podkreslovala hutnou atmosféru jak nikdy před tím. I ta Dakota Fanning se tam dobře hodila a vůbec si tímhle udělala u mě čárku dobra. Násilím se nešetří, když už na to přijde... a to docela bez skrupulí. Umístění děje do Itálie do malebného městečka byl také dobrý nápad. Antoine Fuqua má tentokrát mou velkou pochvalu. Poslední kapitola? Já bych si přál další!

plakát

Equalizer 2 (2018) 

Vlasy? Proč má teď najednou ekvalizér vlasy? Ale ok, na to sral čert. Teď spíše co s tím? Od prvního dílu se toho jinak moc nezměnilo. Pořád se s každým vypořádá bez nějakých větších potíží a opět nekompromisně a s ledovým klidem. Tentokrát proti menší skupince těch zlejch, ale o to nebezpečnějších. Nebo ne? Podle toho, co s nima udělal... no nevim. Bílou holku vyměnil za černýho kluka, aby měl koho ochraňovat a tradá, killing machine v akci. Nemůžu říct, že by mě to nebavilo, ale jedno skouknutí asi bohatě stačí.

plakát

Equalizer (2014) 

Dlouhé roky mi vrtalo hlavou, proč někdo nazve svůj film "ekvalizér", když to není hudební přehrávač... A teď jsem se na to konečně podíval a stejně to s tím furt nemá nic společného. Ale význam chápu. A taky chápu, že je lepší to nechat v angličtině, než z toho udělat třeba Vyrovnávače nebo Kompenzátora. Když se řekne Denzel Washington a akční film, tak vím, že to bude asi dobré, ale splyne mi to se všemi ostatními akčními filmy s Denzelem Washingtonem jakožto osamoceným ochráncem/mstitelem. Tohle ale možná bude výjimka (což se ukáže až časem). Marton Csokas jako rašn bad guy fakt dobrej (že to vždycky odnesou chudáci ruští oligarchové, že, Johne Wicku) a Chloë Grace Moretz ukázala, jak už vyrostla (že dokonce už může i pracovat... i když holt sexuálně). Moc jsem nepochopil to počítání času na hodinkách - chvíli už jsem si myslel, že z toho bude nějaká superschopnost. Nakonec má ale úplně jinou schopnost - zabít každýho absolutně čímkoliv. On je to tak trochu MacGyver na speedu a ukáže nám, že na co všechno se dá použít různé nářadí, materiály a spotřebiče... i když by bylo jednodušší střílet. No co už. Byla to ale dobrá akční eskapáda, kde se zabíjením a krví a výbuchy nešetřilo, takže pro nás, jednoduché chlapy, ideál. Teda když zrovna chceme být jednoduší.

plakát

Plastická chirurgie s. r. o. (2003) (seriál) 

Co se vám na vás nelíbí? No mě z toho už mrdne, jak se na to ptají v každém díle. Je toho ale víc. Prvně je to herecké obsazení, protože snad nikdo z nich mi není sympatický, a to ani v hlavních, ani ve vedlejších rolích (výjimka je úžasná krásná Kelly Carlson). Pak je to hromada otřelých (jako opak neotřelých) problémů, které se tu řeší: krize středního věku, rodičovství/těhotenství, nevěra, rozvod, celkově vztahy, první sexuální zkušenosti, hit&run situace, LGBT osoby v množství větším než malém, doktorská arogance, mužská ješitnost... a neustálé moralizování, aby se u toho průměrný citlivý divák cítil dobře. Už mi tam chybí jenom nějaká ta svatba (to byla ironie, samozřejmě). Co mi tam vadí dost, tak to lpění na vzhledu, ale když to je o plastické chirurgii, tak se to dá tak nějak čekat a holt to musím akceptovat. Vztahy jsou vesměs trapně přehnané, aby se kolem nich hromadilo co nejvíc problémů a situací (případně aby je do nich hloupý scénárista nějak hloupě dostal). Seriál má ale i své klady: pěkně zpracované zákroky, závan kriminálních činností a spousta sexu. Vlastně... spousta sexu sice ano, ale tady narážím na jednu z největších trapáren seriálu - že i přesto, že se tam furt šuká a objevují se nahá těla, ve skutečnosti tam není ale vůbec nic vidět. A to snad ani koza (teda mužské bradavky tam jsou, abych byl přesný). Prostě tohle je typické americké televizní puritánské omezení. No a v neposlední řadě je to taky to množství haprující logiky, když se nad tím divák trochu zamyslí. Jo a názvy epizod jako jména pacientů, to je úplně bez invence, kroutím očima. Po první sérii z toho zatím nemám moc dobrý pocit. Druhá série na tom není o moc lépe a začíná se u mě prohlubovat špatnej dojem. Štve mě tam hromada nesmyslů, které se snad ani nedají ignorovat a je jich opravdu hodně. Ale prostě tak, aby to zabrnkalo na divákovu strunu - pokud je to divák hňup. Situace, do kterých se postavy dostávají, jsou uměle navozené nebo je lze lehce předvídat. Christian (Julian McMahon) na mě postupem času působí jako čím dál větší slizoun. Sean (Dylan Walsh) se chová jednou tak, pak zas tak, jak kdyby scénárista nevěděl, kam ho směřovat. A počítám že to tak bude i pokračovat. Pacienti, co k nim přijdou, musí mít vždy něco extra - buď svůj fyzický stav nebo jsou to idioti. Prostě je to samé dráma. Částečně to tam oživila Famke Janssen, ale mnohem zajímavěji se mi jeví masový zohavovač a znásilňovač Řezbář (Carver), který mě stihl zklamat jedině tím, že ty dva doktory si podal mnohem míň, než všechny ostatní oběti. Třetí série... no co vám mám povídat. Všem postavám tak nějak přeji, aby se jim něco špatného stalo, protože mě strašně štve jejich ubohost a hloupost. Lepší u toho prostě raději nemyslet a pak tomu i ty tři hvězdičky dáte. Já naopak po třech sériích snižuju na jednu. Vše, co se semlelo kolem Řezbáře, šlo úplně do kopru, a to jen tím, že scénáristi jsou asi úplní dementi a vyplodí z toho naprostou sračku. Celé je to trapně směšné a směšně trapné... ostatně jako chování většiny postav v tomto seriálu. V této sérii se aspoň trochu zajímavěji začal projevovat synek Matt, kterej mě doposud celou dobu výrazně sral (nepochybuju, že zase jednou bude). Jo a taky jste si všimli těch nekvalitních rozostřených záběrů, které se zde objevují již od začátku seriálu? Myslel jsem si, že to tenkrát byl ojedinělý zřídkavý případ, ale když se to děje i teď, tak to již přisuzuji amatérismu. Vydržím u toho jen kvůli tomu, že "sem tam" se objeví nějaká zajímavá dějová linka nebo případ... ale to je dost málo... Čtvrtá: furt stejné. Ze všech těch sérií jsem pochopil, že seriál nese jedno poselství - že má asi šukat každej s každým. A když ne každej s každým, tak aspoň neřešit, kdo má ptáka a kdo frndu. Už začínám chápat, že to dostalo tolik ocenění, v dnešní ultrakorektní době. Co je smutenější? Blbej seriál nebo ultrakorektní doba? Pátá (ta dlouhá... a že byla opravdu dlouhá): Přesun do LA tomu pomohl jenom ve změně interiérů. A protože exteriéry se v tomto seriálu prakticky nevyskytují, je to dost chabá změna. Ale přišel jsem na další poselství, které seriál šíří: že všichni, ale úplně všichni potřebují plastickou operaci! A že ženský jsou jen na šukání a kouření čuráků a jiné sexuální praktiky. Jinak pustil jsem si pár dílů s dabingem (od Novy) a nechal jsem si zaplé titulky a nestačil jsem se divit, jak to někdo dokáže tak zprasit (ještě víc, než je zprasenej ten seriál). V podstatě ten seriál jedu už jen ze setrvačnosti a dokoukám i tu poslední sérii, abych věděl, že už se na to nemám nikdy dívat.

plakát

Plastické katastrofy (2006) (TV film) 

Ta pravděpodobnost komplikací je asi malá, když na plastické operace chodí tolik lidí. Ale ta je i u extrémních sportů a jiných machýrků a pak se všichni diví, když se něco stane. Je mi takových lidí pak líto, ale dalo by se polemizovat, jestli by vůbec mělo. Co říct k dokumentu? Jo, sice je to dobré varování, ale mohlo by to být víc informativní. Chybí mi více statistických dat, víc názorů expertů, více případů... a nějakej ten happy end by taky neuškodil. Ale asi je lepší zůstat bez happy endu, ať zůstanou raději lidé odrazeni. Jo a jestli se účastníci tohoto dokumentu domnívali, že tímto zveřejněním něčeho dosáhnou, tak nedosáhnou. Aj, spoiler...

plakát

Smrtící výstup (2022) 

Lezení za prvé nerozumím a za druhé ho nechápu. Ale když tomu někdo chce jít naproti, tak se rád v teple domova podívám, jak někdo kvůli něčemu takovému trpí. Jo, já to říkal, že to nechápu. Ale pro ty, co tímhle žijí, je tento film asi mnohem pochopitelnější. Teda jestli se takoví lidé vůbec dívají na filmy a nejsou rači někde na stěně... Když je to v originále Summit Fever, tak nevím, proč se to i v češtině nejmenuje Vrcholová horečka, ale asi to jako oficiální termín neexistuje. Nevím, jak se takový horolezecký film natáčí, ale jde vidět, že něco se opravdu natáčelo v reálných exteriérech a za to má celý štáb můj respekt. Respektive na IMDB píšou, že většina se natáčela v reálných podmínkách, protože režisér je v tomhle nadšenec. Jinak nevím, jestli Freddie Thorp v hlavní roli byl zrovna ideální volba (no není!), ale respekt i jemu za to, že se kvůli filmu naučil lozit. A díky za roztomilou Mathilde Warnier, která má tu svou francouzskou tvářičku moc pěknou a celkově z ní ten šarm tak nějak srší. A Ryan Phillippe tady hraje druhé housle, aby bylo jasno (i když se všude píše na prvním místě). Co se týká děje, jsem se dočetl, že něco je tam inspirováno i skutečnými událostmi, co se někdy někde staly, ale pak tu taky máme tu výplň jako: úvodní představení postav, lásku, strach o lásku, neutuchající vášeň k lezení a taková ty horolezecká klišé, jako různé způsoby smrti. Ale i když jde vidět, že jde spíš o druhou ligu, nebylo to vůbec špatné, vůbec špatné.

plakát

Boratův navázaný telefilm (2020) 

Kdo zná Borata, nemůže ho nic moc překvapit, ale ta snaha hezky provokativně šokovat je přesně to, co černohumorné publikum potřebuje. A těm ostatním to přijde čistě trapné. Já sice miluju černej humor, ale co se týká tohoto filmu, jsem tak nějak na pomezí. Našlo se tady několik vynikajících scén, jako třeba tanec plodnosti nebo jak z Tutar vypudit dítě, ale propojit všechny ty šílenosti do jednoho filmu... to drhlo. Vycucat z toho to nejlepší a mít to jako samostatné krátké scénky, tak se skvěle bavím.

plakát

Muži v černém: Globální hrozba (2019) 

Nevím, kam se podělo svědomí těch, kteří tímhle chtěli navázat na klasické MIB. Vidím v tom vidinu zisku a ne zájem o pobavení diváků. No jestli tam ten zájem přece jen byl, tak si s tím neporadili právě dobře. Řekněme, že děj bych zase tak neřešil, protože ono už i to cestování časem z trojky nebylo zrovna kdovíjak chytré. Ale řešením rozhodně není: nacpat sem co nejvíce bizarních mimozemšťanů, kteří mají mít vtipné průpovídky (které vtipné nejsou), nacpat sem Chrise Hemswortha připomínající svou nevtipnou hloupostí podobné chování Thora z MCU, nacpat sem Tessu Thompson jakožto ukázku toho, že v MIB by měly být i ženy (a místo Willa Smithe tmavé pleti tady přece taky museli tmavou pleť u někoho zachovat). Prostě mám dojem, že tohle vymyslel nějakej Kabla nak-šulin.

plakát

Městečko Wander (2020) 

Nakolik to v průběhu vypadá zajímavě konspiračně záhadně, natolik to skončí dost hloupě a nedotaženě. Zajímavé tady nakonec zůstane jen to, že se nám tu sešli dva Two-Faceové (takže když si to sečtete, tak jeden Four-Face) Aaron Eckhart a Tommy Lee Jones. Díky bohu alespoň za tu Heather Graham, na kterou se dobře dívá i po letech i v jejích 50 letech. A jinak městečko Wander se mi jako filmový zapadákov moc líbilo, akorát škoda, že mi asi něco uniklo.

plakát

Mayday (2023) 

Velmi jednoduchý děj, kdy kapitán neví, jestli má být víc Gerard nebo Butler. Každopádně se z něj stane akční hrdina, protože to je přece Gerard Butler. Sekunduje mu k tomu Luke Cage, kterej takovou podobnou vizáž měl už i v pár epizodách tohoto seriálu. A je to ve filipínské džungli, což je tak jediný originální aspekt. Že budou nepřátelé padat jak hrušky, s tím se tak trochu počítá. Jako oddechovka ideální. Nic víc se od toho ale čekat nedá. A já vlastně ani nečekal, takže cajk. Jo a ty záběry na letadlo v obležení CGI efektů si mohli odpustit.