Reklama

Reklama

Tetsuo

(festivalový název)
  • Japonsko Tecuo (více)
Trailer
Japonsko, 1989, 67 min (Special Edition: 69 min, Director's Cut: 77 min)

Obsahy(1)

Čiernobiely príbeh dvoch mladých mužov, ktorých osudy spojila nešťastná náhoda. Japonský kultový režisér Shinya Tsukamoto vytvoril na základe celkom jednoduchej myšlienky pôsobivý, ale predovšetkým kontroverzný film, v ktorom sa muž začne meniť na kovové monštrum. (Furmi)

Videa (1)

Trailer

Recenze (341)

Campbell 

všechny recenze uživatele

Film hodnotím 3* jen pro hudbu který je parádní(existuje ale mnoho verzí já viděl verzi s Rave hudbou),jinak je to bizarní ne moc dobře natočená konina která mě nebavila. Vlastně jsem spíše poslouchal hudbu a byl na mobilu než abych tohle sledoval. Ale to co jsem pochytil byly jen bizarní scény kde se kamera nezastavila. A ani kdyby mi tu někdo odvyprávěl příběh tak bych nevěděl o co jde. ()

giblma 

všechny recenze uživatele

Surrealismem prodchnutý snímek o proměně mladého muže v železné monstrum těží ze znepokojivosti, kterou působí na diváka. Té je dosaženo jednak za pomoci explicitních scén násilí a sexu, hlavně ale formálními prostředky: kontrastní a roztřesená černobílá kamera, často rámující ve velkých detailech, frenetický střih, industriální nediegetická hudba, hlasitý řev kovu, stroje nebo lidského hlasu, švankmajerovské animace – to vše jsou prvky, které jen prohlubují subjektivizaci s hlavním hrdinou a tím zesilují emoční rezonanci snímku. Vzhledem k prakticky neexistenci narativní linky a častému opakování některých prvků je však stopáž dlouhometrážního snímku příliš velkorysá a zbytečně unavuje... ()

Reklama

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Ultimatni industrialni masakr! Audio/vizualni hody, po kterych vam budou z oci vylezat draty, z prstu britvy a z prirozeni vrtacka. Iron Man je nefalsovany brutalni cyberpunk jak svine. Nepamatuji se kdy jsem naposledy slysel takhle genilalni electro-industrialni soundtrack, ktery vas i v momentech nejvetsiho teroru nuti pachat nadseny headbanging. Tohle je kousek u ktereho kdyz se naladite na spravnou vlnu muzete zazivat nekontrolovatelnou euforii. Pribuzne filmy, ktere jsou Tetsuovi podobne bud vizualne, nebo tematicky me behem sledovani napadly Lynchuv Eraserhead, Aronofskyho Pi a hlavne Cronenberguv Videodrome se svou New Flesh teorii. V porovnani s Iron Manem jsou ale i Cronenbergovy biomechanicke mutace velmi slaby odvar. Nadcasova zalezitost, ktera zpracovanim i svou myslenkou drti snad vsechno v teto kategorii. Nizke hodnoceni takovemu skvostu muzou dat jen ti nejvetsi noobs! "And we can rust the whole world and scatter it into the dust of the universe. Our love can put an end to this fucking world! Let's kill them all!" 10/10 ()

anais 

všechny recenze uživatele

Reakce na současnou přetechnizovanost Japonska? Intelektuálský úlet? Úchylácký úlet? Horor? Sci-fi? Porno s ohromnou vrtačkou a kovovým chobotem? To všechno. A také několik švankmajerovsky působících animací obživlého kovu, bizardní střih, kamera, masky Nechronologický děj. ČB. Japonci. Exprese. Zážitek! ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Ty Japonce to nepochybně baví. Biomechanická nákaza, nekompromisní přeměna a ženská nenasytnost ve všech formách. Vynikající hudba se prolíná s těžkou, nicméně výbornou experimentální režií a stejně těžkou linií příběhu. Tsukamoto mi přijde jako takový japonský Švankmajer, který si to ovšem dělá hooodně po svém. Atmosféra i nekontrolovatelná situace proměny stále skvěle graduje. Nelehká ovšem velmi kvalitní podívaná. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení trvalo více než rok a půl, a přestože se během něj Cukamoto rozešel s většinou členů štábu ve zlém, výsledek jej katapultoval mezi nejvyhledávanější autorské tvůrce 90. let. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Kyberpunkový horor natočil Cukamoto na 16mm černobílý materiál a původně putoval pouze na videotrh. Postupně se z něj ovšem stala kultovní záležitost a v roce 1992 pronikl dokonce na plátna amerických artových kin. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Významný spisovatel a filmový kritik Stephen Holden z New York Times popsal film jako snímek s hyperkinetickým tempem a divoce zkresleným herectvím, rovněž se zvráceným smyslem pro humor. Dospěl k závěru, že tento film je pouze pro milovníky podivných filmových žánrů a klasické obecenstvo může hodně pobouřit. (Emo-haunter)

Související novinky

7. ročník sci-fi festivalu Future Gate je tu

7. ročník sci-fi festivalu Future Gate je tu

22.01.2020

Největší český festival sci-fi filmů a kultury Future Gate divákům přinese řadu nových oceňovaných snímků (Malý Joe, Vivárium, H0use), které budou soutěžit o hlavní cenu festivalu, ale i nesmrtelné… (více)

Reklama

Reklama