VOD (5)
Obsahy(1)
„Poctivě tu šlapu dobrejch dvacet let a čím dál míň to hodí.“
Nový časosběrný dokument Heleny Třeštíkové sleduje příběh stárnoucí prostitutky Anny. Film ji sleduje od konce syrových devadesátých let v kulisách nočních pražských ulic a veřejných záchodků. Přestože žije na společenském dně, ona sama nikdy neztrácí svou lidskou důstojnost, humor nebo víru ve štěstí. Anny není nikdy na dně. Má tři odrostlé děti, je dvakrát rozvedená a pracuje jako toaletářka. Ve 46 letech chce na Vánoce přilepšit vnoučatům, a proto se dobrovolně vydává na dráhu příležitostné pouliční prostitutky. Film Anny zachycuje 16 let životního příběhu svérázné ženy, která vždycky vidí raději nebe nežli dno. Hledá lásku, vzdoruje smůle i nemocem, ale všechny své životní obtíže bere s jadrným humorem a praktickým nadhledem. Nikdy nehodlá fňukat. Navíc se seznámí se společností Rozkoš bez rizika, která prostitutkám na ulici pomáhá a hraje s nimi originální divadelní hry, v nichž Anny nachází svůj další talent.
(Bontonfilm)
Videa (1)
Recenze (75)
Je pozoruhodné, ako hlavná protagonistka filmu s ľahkosťou popisuje a rozpráva o prostituúcii. Zvlášť keď si človek všimne jej často používané zdrobneniny, v kontraste s týmto drsným "remeslom". Príbeh Anny začína pozvoľna a životný príbeh režisérka Třeštíková odhaľuje veľmi opatrne. Oceňujem, že sa jej dostala pod kožu a v dokumente odznelo pár skutočne silných výpovedí. Veľké plus je aj začlenenie divadelného súboru do príbehu. Anny v tom divadle vystupuje a šíri tak o tejto problematike osvetu. Po kameramanskej stránke však nie moc atraktívne dielo. ()
Helena Třeštíková natáčela 16 let se svéráznou ženou, kterou životní cesty dohnaly až k nejstaršímu řemeslu. Svižně ubíhající dokument stojí na vyprávění osobité hrdinky, jejíž příběh sice nešokuje, ale emoce vyvolat dokáže a k zamyšlení nad určitými hodnotami diváka taky přiměje. Více zde. ()
Anny před kamerou působí přirozeně a její životní příběh má zajímavé peripetie, ale to z jejího filmového portrétu ještě nijak zvlášť dobrý dokument nedělá. Natočit časosběrný portrét prostitutky by byl zřejmě problém, protože asi nikdo z klientů by u toho kameru nechtěl, takže tu místo toho máme portrét toaletářky, což zase není tak silné téma. Nakonec asi dobře, že jsem si počkal na uvedení v televizi. ()
Ja myslim, ze mezi Trestikovou tvorbou se Anny snadno ztrati. Co me nejvice zklamalo, ze jsem se nedockal odpovedi, proc musela delat prostitutku (vazne jen proto, ze se zrovna rozvedla a v baru potkala slapku?!) nebo prace typu sanitarka verejneho WC ci prodavacka nejakych cetek nekde na pouti... Hloupa mi uplne neprisla, tak PROC tak skoncila, Proc se vice nesnazila? Kdyz uz o nekom tocim tak dlouho, tak toto jsou za me zcela zasadni otazky... Ale ta pisnicka o cigarete, co provazi cely dokument je dobra.-)! ()
Třeštíková asi robila čo mohla, ale Anna a jej okolie neboli ochotní zobraziť pre kameru to, čo by divák rád videl. Chýba nejaký ten klient, vyjadrenia manžela na ich vzťah, a rozhodne chýbajú prehovory Anniných detí na kameru. Problém bude asi v tom, že okrem Anny nebol nikto ochotný prezrádzať svoju identitu. Film má ale až nečakane krátku stopáž, takže ak vám Třeštíkovej štýl a predovšetkým postavy nesedia, prežijete to jednoduchšie, než napríklad Reného. Ja patrím skôr do fanúšikovského tábora, preto vyčítam filmu len spomenuté nedostatky. ()
Galerie (7)
Photo © Česká televize
![Anny - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/008/166008375_fbc507.jpg)
Zajímavosti (4)
- Snímek měl světovou premiéru na Mezinárodním dokumentárním filmovém festivalu IDFA v nizozemském Amsterdamu na podzim roku 2020. (SimpanzJi)
- Anny sleduje v televizi pohádku Princ a Večernice (1978). (griph)
Reklama