Reklama

Reklama

Rodinné štěstí

  • Sovětský svaz Semejnoje sčastě (více)
všechny plakáty

Recenze (3)

strougy 

všechny recenze uživatele

Sympatický, ovšem kvalitativně nepříliš vyrovnaný povídkový film na motivy raných povídek Antona Pavloviče Čechova. Nezáživnost první (Ot nechego delat) a poslední povídky (Predlozheniye), obou režírovaných Sergei Solovyovem, bohatě vyrovnávají zbylé dva příběhy. V pořadí druhá, Nervy od Alexandera Sheina, představuje vtipně pojatou a povedeně vypointovanou historku o chlapíkovi, který nemůže v klidu usnout po večeru stráveným vyprávěním děsivých historek a provozováním spirituálního kroužku s přáteli, následující a zároveň nejpovedenější povídka, Mstitel od Andreie Ladynina, výborně využívá formu klasické grotesky u představ různých druhů pomsty, které by rád zhrzený manžel provedl nevěrné manželce a jejímu šamstrovi. Jako film na zkrácení dlouhého odpoledne to celkem fungovalo a tak v rámci možnosti hodnotím za lepší 3*. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Rodinné štěstí je filmovou adaptací čtyř povídek niterného ruského spisovatele Čechova třemi sovětskými filmovými tvůrci na počátku jejich kariér. Poetika těží z esteticky uspořádaných obrazových kompozic, vybuzení intimity i ironicky zdravého a rozverně koketujícího škádlení. V titulcích uvedený Sergej Alexandrovič Solovjov režíroval dvě povídky, první a poslední. "Není co dělat" se může pochlubit poetickým vnímáním života a cynickou touhou obohatit nepříjemný poklid spořádaného rodinného života. Zaujme znuděný a ze svého manželství poměrně rozmrzelý ctihodný notář Nikolaj Andrejevič Kapitonov (Vjačeslav Tichonov), jeho opomíjeně flirtující manželka Anna Semenovna Kapitonova (Alisa Frejndlich) a také vychovatel jejich malých dítek, student techniky a romantický idealista v trýznivých rozpacích svého dosavadního života Ivan Šupalcev (Nikolaj Burljajev). Druhou povídkou od Solovjova jsou "Námluvy", považuji je za povedenější, než Fričovu českou podobu. Žádost o ruku nemůže dostat absurdnější průběh, když se do popředí dostává sousedská hašteřivost a prestiž soutěžení. V poeticky karnevalovém obžerství potěší ctihodný nápadník Ivan Vasiljevič Lomov (Georgij Burkov), jeho halasně bodrý a zámožnější soused Stěpan Stěpanovič Čubukov (Anatolij Papanov) a jeho mladá a do vdavek již dychtivá dcerka Natalja Stěpanovna (Jekatěrina Vasiljeva). V pořadí druhou povídku, "Odvaha", režíroval Alexander Samujlovič Šejn. Sarkastická rozvernost přivádí manželskou harmonii ke krachu prostřednictvím strachu. Zaujme strašidelnými příběhy a spiritistickou seancí vyděšený Dmitrij Osipovič Vaksin (Nikolaj Gricenko), ctnostná německá guvernantka rodiny Rosalia Karlovna (Lydia Sucharevskaja) a Vaksinova rozhněvaná manželka (Rajsa Kurkina). Třetí povídku "Mstitel" natočil Andrej Ivanovič Ladinin. Dychtivě hravý sarkasmus si v soukromých představách pohrává s procitnutím ze stavu šťastného manželství. Potěší zde zhrzený muž Fedor Fedorovič Sigajev (Andrej Mironov), jeho nevěrná žena (Alla Budnickaja), její milenec (Alexandr Orlov), z mileneckých střeleb nadšený prodejce střelných zbraní (Valentin Gaft), snový žalobce (Georgios Sovčis) a snový obhájce (Igor Jasulovič). Rodinné štěstí je poetické zpracování niterných pocitů člověka. Jemný ironický nadhled filmu s natěšeným úsměvem vládne, přestavuje představy partnerské harmonie a manželského soužití. Tento druh filmová poezie s hravým odlehčením a způsobným vychováním mě vždy velmi příjemně potěší. Láska člověka je nejpřirozenější poezií života. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Dnes působí jako cvičení stylu, které Solovjov povýšil na svébytnou poetiku od filmů Když skončilo dětství a Spasatěl. ()

Reklama

Reklama