Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nadaný student Ge Hou (Lo Lieh) se ocitne mezi dvěma znesvářenými školami bojového umění v době japonské okupace Číny. Intriky neberou konce a na obou stranách se vrší mrtví. Mistr druhé školy, který touží zvítězit v boxerském turnaji se chce mladíka zbavit, proto mu zraní ruce. Jediná šance hrdiny je naučit se dokonale techniku Iron Palm, aby mohl nejen zvítězit v turnaji, ale postavit se jak konkurenční škole, tak prohnilým Japoncům a jejich karate. (miklaras)

(více)

Recenze (25)

Modiwish 

všechny recenze uživatele

Hodnocení budu muset navýšit o jednu hvězdu a tenhle film přiřadit k něm nejlepším co SB společnost mohla nabídnout. Raný a velmi charismatický Lo Lieh předvádí svům bojivý um a sílu jako nikdy. Opravdu nářez s krutými technikami a umíráním. Ultimátní, nabušené souboje o které se postaral génius Lau Kar Wing byly prostě peckovní a tady se hodně vyřádil v létajících sekvencích, to vše pod rytmy libozvučné muziky. Režisérem toho masakru je celkem neznámý Korejec Jeng Cheong-Woh. Jsem velmi nadšen... ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Quentin Tarantino hadr. Ne vážně až postupem času, kdy má člověk opravdu nakoukáno, dokáže ocenit ty krásné odkazy v Kill Billovi. U Five Fingers of Death je to opravdu vážně hodně vidět a nebojím se prohlásit, že asi tenhle film byl to největší inspirací. Kung-fu/karate souboje, výchova drsným mistrem, utajovaný ultimátní chvat, hudební znělka, pár vytrhaných očí jako bonus, dochází vám to už? :-). A není náhodu, že si Quentin vybral pro práci na snímku legendární Shaw Brothers. ()

Reklama

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Je zaujímavé vo väčšine starých kung-fu filmoch nejde ani tak o príbeh ale ho bohapustú mlátačku. Vymyslí sa nejaký dôvod aby sa mohli poriadne pobiť. Tu je to naopak. Za pozornosť stojí príbeh bojujúcich škôl ktoré sa snažia ovládnuť sever čínskej oblasti. Nepriamo túto moc získa tá škola ktorej vybraný študent vyhrá turnaj bojových umení a tak si postavy navzájom intrigujú.. Je tu mnoho zvratov, prevratov, dramatických zmien a tak ďalej. Na takýto kung-fu film patrične netradičné. škoda poslabších bitiek kde každý lietal tri metre nad zemou a potom bolestivo badal. Videl som už oveľa lepšie kúsky. Ale aspoň záverečný fight stál zato. Hlavná postava udierala také rany že to zo záporákom hodilo o stenu tak že ju skoro prevalil. ()

messi@h 

všechny recenze uživatele

King Boxer by měl potěšit všechny příznivce kung-fu filmů. I když je stáří na něm znát, tak je to spíš pozitivum, protože má ten správný feeling. Je zcela zřejmé, že King Boxer byl velkou inspirací pro Tarantinova Kill Billa (ostatně jedna z melodií bude každému, kdo viděl Kill Billa, hodně známá). Film je to hodně drsný, nečekejte žádné vtípky, na které jste možná z obdobných fimů zvyklí. Potěší taky souboj, ve kterém se postaví kung fu proti karate a judu. Špička mezi kung fu filmy. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Lo Lieh okrem kung-fu daností na rozdiel od väčšiny čínskych hercov má aj dávku charizmy. Je dobrým ťahúňom príbehu, ktorý sa môže oprieť o nadštandartne natočené akčné súboje. Nemôže to skaziť ani hasičská hudba, ktorú si požičal Tarantino tuším v Kill Billovi, ani na Hongkong tradičné logické nezmysly či určitá dejová skratkovitosť. Japonskú karate a judo školu si vážim, ale pri porovnaní sa pri rovnako vycvičených bojovníkoch s kung-fu umením nemôže rovnať, navyše judo nie je o úderoch. Škoda, že Bolo Jeung sa objavil iba v malej a málo podstatnej roli. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (4)

  • Režisér Jeng Cheong-Woh uměl pouze korejsky, proto si najal tlumočníka, aby se mohl domluvit s akčním choreografem Lau Kar Wingem. Tlumočník uměl pouze kantonsky, takže Lau Kar Wing se s režisérem domlouval pomocí posunků a gest, protože kantonsky neumí. (Modiwish)
  • Režisér Jeng Cheong-Woh strávil celé noci čtením knih s čínskými legendami. Vše jen pro to, aby zjistil, čím čínského diváka zaujmout, tj. co by mu bylo nejbližší. (Modiwish)
  • Režisér Jeng Cheong-Woh chtěl vytvořit nové metody a styl natáčení akčních scén. Chtěl, aby souboje vypadaly co nejtvrději a nejrealističtěji, a ne jako taneční kreace. Proto se rozhodl využít trampolínu, rychlou kompozici soubojů a choreografii, ale navíc nechal na podlahu nasypat pudr a prach, aby ho bojovníci při dopadu rozvířili. Tímto vylepšením chtěl, aby dopad vypadal efektně, tvrdě a bolestně. (Modiwish)

Reklama

Reklama