Recenze (96)
Cloudy Mountain (2021)
Boli v tom aj (nechcene) úsmevné scénky - najmä v súvislosti s tým horolezectvom, ale vo všeobecnosti som dostal od filmu zhruba to, čo som očakával. Príroda je pekná, triky s výnimkou prvej "mestskej akcie" mohli byť aj lepšie, ódy na čínsky pracovitý ľud a armádu sú prítomné (však prečo nie), herci sú v rámci možností sympatickí a až tak moc toho vyplakávania tam zas nebolo aby sa to stalo otravným. Za mňa ide o ľahký nadpriemer.
Historias lamentables (2020)
1. (rámcový) príbeh - O darčeku syna pre jeho otca, majiteľa úspešnej spoločnosti. 2/5. 2. príbeh - O chlapíkovi, ktorý chcel ísť fotiť na pláž pred hotelom kde je ubytovaný. 3/5. 3. príbeh - O manipulatívnej príživníčke. 4/5. 4. príbeh - O nezodpovednom chlapíkovi, ktorý utratil rodinné peniaze. 3/5.
We Are Still Here (2015)
Kvalitný a zaujímavý film. Nič som si o ňom nezisťoval a rovno si ho pustil. Na začiatku som mal dojem, že ide o klasickú ducharinu, ale tí duchovia vyzerajú slušne (masky sú jednoduché a efektné), takže som so záujmom sledoval ďalej a neľutujem. Čo si nakoniec na filme najviac cením je, že na diváka nie je pripravených v prvých 20 minútach kopa lacných ľakačiek s hlasným úderom kladiva v pozadí, ale pekne po starom budovaná atmosféra, ktorá sa na záver prevalí nie do (pre ducharinu očakávaného a žiadaného) mrazivého, ale slušne spracovaného gore finále.
Krvavá hra (1990)
No hereckým umom postavy vážne moc neoplývali, ale vylepšuje to fakt, že fešandy, sú vážne pekné a v prvej časti aj nejakú z ich predností ukážu. Inak je to taká celkom obyčajná vybíjačka, čo na jedno pozretie neurazí, ale v pamäti tiež dlho neutkvie.
Papežův vymítač (2023)
Russel je stále úplne v pohode schopný svojou charizmou a hereckým umom utiahnuť film a jasne to tu potvrdzuje. Navyše efekty sú podarené, masky obstojné a dej má hlavu a pätu. Netvrdím, že by film naháňal zimomriavky ani, že bude šľapať na päty iným kultovým snímkam, ale rozhodne ma neurazil a nesklamal - čo som očakával, to som aj dostal - nadpriemernú zábavu.
Ivanna (2022)
Príbeh je klasický pre priemernú ducharinku - o tom nemusíme polemizovať. Ale faktom je aj to, že v hororoch dnešnej doby moc pretlak živých vraždiacich sôch veru nie je, tak okrem tých (vzhľadom k stopáži žalostne málo) vrážd a dostatočne sympatických hercov, ocením tento pokus aj slabou treťou hviezdou.
Městečko Fortitude (2015) (seriál)
Prvá séria bola zaujímavá, logická, drsná a aj napínavá - tá bola fakt na solídne 4*. V druhej sérii však zhruba od tretiny všetko zmienené vyprchalo a nakoniec som ju dopozeral len zo zotrvačnoti - max tak za 2*. Do tretej sa mi už nechce ani púšťať aby som si ešte viac nezničil dojmy zo seriálu. Po prvej sérii treba dať ruky preč a zostane nám solídny atmosférický severský krimi zážitok, ktorý si určite vie získať pozornosť diváka a len tak ju nepustiť.
Sestra II (2023)
Milé prekvapenie. Kým jednotka sa snažila strašiť a mala pôsobiť komornejšie (čo si budeme hovoriť - vo výsledku to nebol žiadny zázrak), dvojka dupe na pedálik a mníška je priamo v hlavnej úlohe. Body-count opäť nie je bohviečo (dokonca menší ako v jednotke ak dobre počítam - tam padol celý kláštor), ale zas sa nenecháva priestor na vatu a vykecávanie, namiesto toho sa vkuse niečo "nadprirodzené" deje. Na to, že som išiel do kina na "dvojku" - priznávam - dostal som viac ako som čakal.
Cesta ven (2022) (seriál)
Mysteriózne seriály mám rád a tento sa neštíti ani nejakej tej krvavej scénky, takže som aj celkom spokojný. Najmä prvá séria bola dosť zábavná a napínavá, takže tá si tie slušné 4* aj zaslúži. Druhej sérii som už však nedokázal venovať takú pozornosť napriek navýšenému množstvu fantasy prvkov - zdalo sa mi to už moc prekombinované a záverečný "cliffhanger" neprekvapil. Ešte si rozmyslím či sa do tretej série pustím, ale v každom prípade nemôžem povedať že by to bolo zlé.
Kostlivec (2023)
Na pozadí drámy sa nám v tme vynára bubáčik a s pribúdajúcim časom začína byť jeho hlad nepriamo úmerný tomu môjmu, ktorý som si priniesol do kina a tam ho zaháňal. O strašenie (ako už býva zvykom) sa stará prevažne zvuková stránka a veľa záberov je natočených v tme, aby sa šetrilo na trikoch, ktoré sa v 3/4 záberoch vyslovene mihnú pred očami diváka. Okrem toho, keď som už konečne zaregistroval bubáka, som mal pocit, že jeho obdobu som už videl v jednom 15 rokov starom blockbustery - toto sa však dá brať aj ako negatívum, ale aj ako jednoznačne najväčší klad tohto filmu. Ja sa radím k druhej skupine a teda prisolím za 4ks.