Recenze (350)
Já, legenda (2007)
som na vážkach. nejednoznačnosť môjho rozhodovania spočíva v premenlivosti kvality snímku, ktorý sa mi v niektorých momentoch javil veľmi štýlový, psychologický, v iných sa stal len plochým nástrojom k dosiahnutiu veľkoleposti. navyše pár nepochopiteľných až absurdných scén vo mne túto rozpoltenosť len potvrdilo. napokon však hodnotím kladne i vďaka úctyhodnému výkonu willa smitha.
Strážci - Watchmen (2009)
originalne vizualne spracovanie rezicera tristovky. napriek mnohym kritikam suvisiacich so zlozitostou prevedenia komixu do filmovej podoby sa mi dostava zabava, azda trocha povrchna, napriek tomu akcna, drsna, vtipna, romanticka a hlavne odeta do temneho satu pestrofarebnej filmovej vizualnosti.
Umírající zvíře (2008)
komorne ladený, o to však citlivejší snímok vysokých kvalít, pri ktorom som síce v nemom úžase nebol, no rozhodne ma dokázal ponoriť do svojich hĺbavých vôd...
Železný Schwarzenegger (1977)
...the one and the only...
Domov aneb Kam směřuje naše cesta (2009)
dychberúci snímok, ktorého umelecký prejav je efektným nástrojom k poukázaniu na svet, v ktorom žijeme. vyvážený obsah a skvelý prejav Glen Close pridávajú k hlbšiemu nádychu do atmosféry domova, ktorý je naším jediným skutočným pokladom a zmyslom existencie vôbec...
Úsvit mrtvých (1978)
napriek istej monotónnosti je obdivuhodné akým spôsobom je film nasnímaný. romero zjavne vedel čo robí. strih a masky sú na úrovni. hudba od Goblins je ako vytrhnutá z typického béčka. no práve táto béčkovosť dodáva celému filmu imidž. a tá ústredná melódia je jednoducho nezabudnuteľná.
30 dní dlouhá noc (2007)
posobiva vyvrazdovacka, ktorej vsak chybala ista davka potrebneho znepokojenia k dosahu na klasicke snimky hororovej skoly.
Po svatbě (2006)
presne takéto filmy potrebujem. hlboké, citlivé, skutočné, bez zbytočného pátosu, skvele nasnímané a nabité smutno-pravdivou atmosférou. severská kinematografia to u mňa opäť vyhráva...
Správná posádka (1983)
dôstojná rekonštrukcia udalostí odohrávajúcich sa na prelome 50. a 60. rokov 20. storočia, kedy sa prekonávali méty v ruských a amerických vesmírnych táboroch. film bol pre mňa zážitkom plným napätia a pôžitku z technického spracovania (zvuk je naozaj skvelý), hereckého stvárnenia i režisérsko - scenáristického umenia, ktoré filmu dodalo tú správnu atmosféru tej správnej posádky...
Frankensteinova nevěsta (1935)
monumentalnejsie, prepracovanejsie s pokrocilejsou zapletkou v porovnani s predchadzajucim dielom. skutocne uchvatne pozerat, ako sofistikovane sa uz v tejto dobe tocilo.