Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (949)

plakát

Volání vlků (1929) 

Je to pochopitelně naivní love story s vyhublým, ale velmi pěkným mladým Gary Cooperem a krásnou Lupe Velez. Příběh je prostinký, lovci drsní, tedy upřímně řečeno vypadají jako vandrácí a lupiči, což vlastně nebylo ani jedno od pravdy daleko. Indiánský náčelník je hnusák, otec je despota, souboj na nože je taky srandovní. No a závěr, kdy jí raněný padá k nohám, oko nezůstane suché.  Nojo, tak se tehdy točilo

plakát

Eliška a Damián - Epizoda 1 (2023) (epizoda) odpad!

opravdu hodně děsivé. Kdo Emmu S ...., že se jí daří dostávat takovéhle role a bulvár je jí plnej?  Protože hereckým uměním to nebude, pěveckým taky ne, takže její přednosti musí být jinde. Podle mne je to na stažení, jsem zvědav, jestli se to dožije v tomto čase konce. Sledovanost je prevít a možná budou bulvároví fanoušci zvědavi, ale pochybuji,. že to všichni vydejchají.

plakát

Po rozvodu (1981) (TV film) 

Tenhle styl hrani pana Freje se mi moc nelíbil, ale když jsem pak viděl jeho reakci na pana Topfera v čele Vinohradského divadla, pochopil  jsem, nakolik je mu vlastní. Byl naprosto stejně hysterický a nekritický a sebestředný jako v tomto filmu. Paní Hlaváčová je vynikající jako vždy, poprvé jsem ji viděl s panem Horníčkem v KLam čert nemůže, kde byla mladý diblík, vyvíjela se dále a byla to myslím velká  herečka. Tohl enení šptaná inscenace, pro mne ,5, možná i 4, musím se podívat znova.

plakát

Oktopus - Falza (2023) (epizoda) 

jak praví klasik, No, nic moc. Ano, kdo má ty zápletky vymejšlet, znávám, ale - pan Hádek je tady naprosto jako z jiného světa, pan Krobot je --- pan Krobot, Marika Šoposká je hezká žena, ale to je asi vše.  Koktejl obrazů, ateliérů v rlznmém stavu uměleckého nepořádku, vernisáží, maleb, přemaleb a podobně byl nepřehledný, plagiátor divný. Nejhorší je ale postup vyšetřování, takové televizní, pomalu se nedá poznat, je kriminálka Plzeň, Ostrava, Vysočina nebo Golčův Jeníkov, jestli je to kriminálka Pekelník nebo Anděl a jestli to dělají Specialisté nebo AI. Blahoslaveny budtež případy prvního oddělení a devadesátky. Jo a POlda, tam se to aspon samo nebere tak smrtelně vážně.

plakát

Girl o' My Dreams (1934) 

Ta to mne moc neoslovilo. nejhorší byla ta pištivka Kittens, to opravdu chtělo stahovat zvuk a měl jsem pocit, že film je vyplněn sportujícími přiblblíky  a jejich slečnami, které volně přebíhají od jednoho k druhému a zpět. Netvrdím, že by universita měla být jen věda, ostatně Pecháčkova Básnická série taky obsahuje dostatek holek a pití a zábavy, podobně jako Gordonovy doktorské komedie, ale tady je to snad jediná náplň. Asi - podle komentářů - takové některé US university byly a podle jiných ještě pořád jsou. Ale film mne nebavil.

plakát

Born Reckless (1958) 

Mamie van Doren měla dvě přednosti. Herecké nadání to ale nebylo, tady připouštím, že méně piští než v jiných filmech a pokud zpívá sama, není tragická.  Nicméně počád pokaždé když má něco říci, tak se zhluuboka nadechne, zakoulí očima  a vypadá jako by právě formulovala teorii relativity.  Rodeo mne nezajímá, country muzika taky ne (až na výjimky, ale tohle není výjimka), místy je tu snad nějaký rokenrol. Ta druhá peroxidka je hezčí a jestli má ještě prachy, nevím, nad čím hlavní hrdina váhá. Scénář je tak pro letní road-in kina s pěknou slečnou, hodně, hodně jednoduchý.

plakát

Žena pro všechny (1934) 

neprávem zapomenutý film a myslím, že Orson Welles ho hodně znal. Kamera (krásná práce se stíny na stěnách), střihy (třeba paralelní jízda muže v autě a Gaby veslující na lodce), kompozice scén a totálně nelineární vyprávění příběhu předběhlo svou dobu o desetiletí. hned první záběr odvíjející gramofonovou desku, píseň a dialog dvou mužů (aniž bychom moc věděli o co jde), který se prolne do rotaček s plakátem Gaby a to do dramatické scény natáčení v ateliéru.  Lahůdka, skoro pětka bych řekl, ale přece jen ta melodramatičnost mi odečítá.

plakát

Tři chlapi na cestách (1973) 

hodně slabá snaha jak ze starého seriálu vymačkat veselou historku o tom, jak se zemědělci v JZD měli skvěle (ne že by místy neměli). Překvapivě slabý scénář i režie Oldřicha Lipského, asi to dělal hodně narychlo. Bratr Lubomír s kníry a fajfkou ve standardní šarčí, oni vlastně všichni hrají jen svoje typy a koukat se na to moc nedá. Hlinomat hraje recepčního a děééééééééééésně komicky mluví německy, taktéž mrckující Marie Rosůlková. Humor je opravdu komunální, ano, je tu pěkná a štíhlá Naďa Konvalinková, Toporný jan Skopeček obíhá Jaroslavu Obermaierovou nejen kvůli mladým telatům, no prostě k popukání. Taky proběhne Krampol, jako figurky na orloji se na moment ukáží Lír, Beyvl, Hrzán, Hašek, Libíček, Lohniský, Effa, Petr štěopánek, Jkana Janěková,  a další. Aby nabyly metry, děda POtůček točí na osmičku a my se na to musíme dívat. Jo a exkurse doi kravína, drůbežárny, cvhovu stříbrných lišek, pivovaru a já nevím kam všude. Hrozný

plakát

Melody for Three (1941) 

Muzika je docela pěkná, a Fay Wray mám docela rád /i zde jí to velmi slulší, i když by mne zajímalo, kde učiotelka hudby na malém městě bere peníze na kloboučky a kožešiny), ale melodramatičnost je obtížně zkousnutelná. Náhodnost, s jakou slavný virtuos havaruje zrovna u města, kde náhodou žije jeho bývalá žena se synem a náhodou ho ošetřuje a pozná lékař, který ženu i syna zná, je za hranicí nějaké uvěřitelnosti.  Moudrá hospodyně doktora je taky síla, když vysvětluje, že ženy nepoužívají mozek a jsou jen uzlíček citů. No a protivná legrační malá holčička je taky děs běs. Rozhlasový přenos s malým virtuosem, kde u přijímačů sedí a brečí snad celá rodina i doktor je taky síla, i když ten kluk není špatný.

plakát

Jupiter's Darling (1955) 

no mně se to nelíbilo, technikolorové barvy mi přijdou řvavé, hudba nic moc, což je u muzikálu dost vada a jako sorry, ale pochodující a pějící Hanibalovi vojáci i další muzikálová čísla mi přišla k ději jako pěst na oko a místy vyloženě směšná, stejně jako dialogy.   Ostatně traduje se, že poslední rozhovor Sanderse s Keelem přišel oběma hercům tak nablblý, že se musel stříhat a točili to každý zvlášť, jinak se několikrát začali smát, když byli v záběru oba současně. Taky si pamatuji jednu scénu, kdy dva herci pějí a tančí mezi slony a já měl jen pocit, že vyběhne klaun a zařve Pane šiditeli, pane šiditeli, nebo bude jiné cirkusové číslo. Takže ne a hvězda je zejména za barevné slony v záběru, to je dost velký bizár no a pak za věčné město, které mám moc rád.  Film prodělal velké peníze (drahá výprava a slabá kasa). osobně myslím, že zejména kvůli nezapamatovatelným melodiím.