Oblíbení režiséři (10)
Tim Burton
Nejlepší filmy:
Velká ryba (2003)
Střihoruký Edward (1990)
Mrtvá nevěsta Tima Burtona (2005)
Díky němu jsem v podstatě pochopil, co to znamená být zaražen do sedadla... Kdyby naše kino nezavíralo tak brzo, tak spoustu času po titulcích tam ještě sedím...
Terry Gilliam
Nejlepší filmy:
12 opic (1995)
Monty Python a Svatý Grál (1975)
Monty Pythonův smysl života (1983)
A to Coralinu považuji za jeden z jeho slabších filmů... Ani ne tak animačně jako spíš režijně...
Dodnes nevím, jestli v mé top má místo kvůli svému dílu a nebo jestli mě natolik oslovil jeden jediný film... Ale myslím, že MirrorMask je natolik jedinečný film, že to na tom má také svůj podíl...
U Thank you for smoking jsem si říkal, že je to výborný film, ale víc jsem se po ničem nepídil... Ale po Juno jsem dospěl k názoru, že tenhle režisér si zaslouží můj respekt...
Jeho komix jsem nečetl ani jeden... Ale osobitost jeho filmů mám prostě rád... Ona ponurá černobílobarevná atmosféra je prostě kouzelná...
Petr Zelenka
Nejlepší filmy:
Elegance molekuly (2024) (divadelní záznam)
Mimořádné Ceny Neuron: Odvaha měnit budoucnost (2020) (pořad)
Příběhy obyčejného šílenství (2009) (divadelní záznam)
Alejandro González Iñárritu
Nejlepší filmy:
21 gramů (2003)
Amores perros - Láska je kurva (2000)
REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)
Hajao Mijazaki
Nejlepší filmy:
Princezna Mononoke (1997)
Cesta do fantazie (2001)
Howlův kráčející hrad (2004)