Recenze (4 849)
Hodíme se k sobě, miláčku...? (1974)
Solidní taškařice, sice to ke konci ztrácí dech...není to však marné. Peterka je parádní borec. 58%.
Thor (2011)
Vesmírná odysea, Asgard, ledoví obři - tam to šlo dobře, snad jen multikulturalismus na božské planetě (strážce brány černý jak bota, asiat v elitním komandu bojovníků) mrzačil příjemný dojem. Pozemská dobrodružství byla nezajímavá (hlavně ničitel byl dost slabý). Čekal jsem, že to bude horší slátanina, takže to vlastně překvapilo v pozitivním slova smyslu, ale na 4* hvězdy to určitě není. 63%.
Los ojos de Julia (2010)
Takový slušný průměr, kde si fanoušci žánru mohou přijít na své. Scénář byl poměrně inteligentní. 60%.
Insidious (2010)
První půl hodinku mě to nazaujalo. Pak se to vydalo směrem, který mě překvapil. Ne, že by to bylo tak originální, ale v roce 2011 je to styl téměř zapomenutý. Nejsou tam žádní kreténi, homokreatury, digitalní kraviny apod. - jde se tam jen po hororových schodech. Vedou stále níže, až se divák dostane k podstatě hororového řemesla. Zvědavost, strach, zvláštní pocity...ANO! 75%.
X-Men 2 (2003)
Lepší než jednička. I přes pozitivní progres se nemohu zbavit dojmu průměrnosti. Vedle jiných komiksovek to rychle zapadne. 67%.
Vřískot 4 (2011)
Vynikající nepodařená parodie na vyvražďovačky. Wes Craven něco stvořil a teď to definitivně zabil. To, že to není myšleno vážně (ani horor, ani hororová komedie) dokazuje herecké obsazení. Černý policista a jeho hláška na Willise byla tak trapná (tenhle týpek měl hrát nějakého přiblblého tlustého rapera a ne stylového muže zákona). Scénář rozhodně není skvostný, naopak je hloupý. Natažené finále bylo jako bezdomovec, který tahal jeden odpadek za druhým z popelnice. Dají se pochopit narážky a odkazy, co už je za hranou je úmyslné zdebilizování žánru. Jedině snad narážka na homosexualitu měla smysl. 37%. PS: SPOILER: Celé je to nesmysl. Generace odkojená Twilighty apod. těžko může rubat starší generaci, která vyrostla na Smrtonostné pasti. Ze staršího publika chce film vytáhnout peníze, z mladšího odstranit komplex změkčilosti. Vřískot 4 - parazit v parazitovi.
Hlava-ruce-srdce (2010)
Podivné zjevení. Jsou tam úžasné věci (kamera, barvy, některé momenty, dojmy, zvuk, duch doby, pronikavá surrealistická atmosféra, hudba) a z druhé strany vykukují děsy (zmatek, příliš metafor). Hlavním zlem je Viktorie Čermáková. Její nepříjemně skřehotající hlas a otřesný afektovaný herecký projev...ble..., pokazila skoro vždy pečlivě budovaný nevšední filmový "pocit". Už jsem chtěl dát dvě hvězdičky, jenže přišel závěrečný obrat (dá-li se to tak nazvat) a ten mě plně uspokojil (hlavně dával smysl). 52%. Výborné komentáře: msroubek a Marigold
Bláznivá střela 33 a 1/3: Poslední trapas (1994)
Třetí díl se povedl. Udržel vysokou laťku. 75%.
X-Men (2000)
V roce 2000 snad jo, v roce 2011 nic moc. Působí to dětinsky. 59%.
Žhavé výstřely 2 (1993)
Určitě lepší než jednička. Na Bláznivou střelu 1, 2, 3 to ale nemá. 70%.