Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární
  • Akční

Poslední recenze (4 770)

plakát

Benzínová duha (2023) 

Ztráta dětství při vstupu do dospělosti jako největší životní trauma nebyla nikdy tak hmatatelná. Už dlouho jsem u filmu nezažil takové intuitivní vtažení do svého světa, který je nekonečně velký, plný nepopsatelného nebezpečí a potenciálu, přesto si v něm zatím postavy díky své bezprostřednosti dokážou opakovaně dělat hnízdečka klidu a pohody. Přestože tuší, že to tak nepůjde navždy. Hledání a nalézání okamžiků naivního, ale absolutního štěstí a jejich neúprosné pomíjení je tu skoro zdrcující.

plakát

Společně sami (2024) odpad!

Absolutně nemůžu z toho, že existuje DALŠÍ projekt zaštítěný Magnuskem, kde je hlavní postava mladý učitel, který neumí komunikovat se žáky, nadřízenými a rodiči, a je to na 100 % chyba jich všech, plus žáci od 1. třídy po oktávu jsou potenciální sadističtí sérioví vrazi. Tohle je diagnóza.

plakát

Rivalové (2024) 

Film plný energie, kde jsem se nonstop smál tomu bezostyšnému sportovnímu melodramatu + to bral 100% vážně. Naposledy se mi stalo u Parazita, že pro mě filmař, kterého jsem zatím jen respektoval, tak moc zapadl do sebe.

Poslední hodnocení (6 921)

Rodinná aféra (2024)

13.07.2024

Substance (2024)

07.07.2024

To nejsem já (2024)

06.07.2024

Ty krávo! (2024)

06.07.2024

Holky z balkónu (2024)

06.07.2024

Lidé v zimním spánku (2024)

05.07.2024

Mosty (2024)

04.07.2024

Drby (2024)

04.07.2024

Zatracená krvavá láska (2024)

03.07.2024

Reklama

Poslední deníček (2)

Marienbad 2020

Dostal jsem za úkol vybrat do cca sedmdesáti minut studentské filmy z FAMU a Zlína pro Marienbad. K vidění to bude 29. 8. na místě. Bylo překvapivě těžké se rozhoupat a vzdát se některých věcí, co se mi fakt líbily, tři hodiny bych do kupy dal minimálně. Ale teda:


I WAS TRYING TO KICK YOU OUT OF HERE (Tomáš Kotas je podle všeho, co jsem od něj viděl, nejlepší kameraman na FAMU. U osobního výběru to takhle můžu formulovat, snad se nikdo neurazí. Na štáb koukám vždycky až po zhlídnutí filmu, a i tady hned, jak jsem to sledoval, jsem věděl, že tohle chci.)


VYMĚNILA JSEM SI SMĚNU (Skvělé vedení herců a práce s postavami, díky čemuž nemizí agenda charakterů a není to jen vzdychání nad sockami, což je velký problém některých jiných srovnatelných věcí, kterých se teď docela urodilo. Na konci mi bylo líto ty lidi opouštět, což se nestává často u půlhodinovek.)


MEDZI (Věc ze Zlína. Líbily se mi hlavně ty části, kde se sledoval pohyb a některé obrazy. Myslím, že krátký film je plně legitimní, když v něm člověku utkvěje jediný výrazný pohyb nebo obraz, a tady je toho hned několik.)


TICHÝ CHOD (Zábavná anekdota, která pracuje s takovým tím babkovským humorem, kterého jsem rád, že se famáci nevzdávají.)


REKONSTRUKCE NASTASIJI FILIPOVNY (Rozhodně to není jen proto, že miluju ruský realizmus! Ne fakt, je to celkově odvážný mix různých postupů, který sám nevím, nakolik vždycky funguje, ale je to zábavné sledovat a kde jinde tohle dělat než na škole.)


(Druhý den bude mít svůj výběr Martin Šrajer, ale jeho filmy určitě nebudou tak dobré jako moje. Tímto výběrem si kvality těch filmů osobně přivlastňuju. Nevybrané filmy budou zničeny a studentům budou odebrány zápočty.)