Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Krimi
  • Drama
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (2 457)

plakát

Kořist (2019) 

(60%) KOŘIST, nesoucí v originálu název CRAWL je taková ta neškodná, rádoby hororová jednohubka, která sice neoslní, ale ani neurazí. Celkově nemám s filmem sebemenší problém byť se jisté nedostatky a zápory najdou. S digitálně vytvořenými aligátory jsem byl vcelku spokojen. Vizuálně se na ně dívalo víc než dobře a to i co se týče útočících efektů. Jen snad ve 2 scénách mě trochu pobavil jejich pohled a divné oči, ale to nechám bez komentáře. Jedině bych vytkl tu přehnanost, že hlavní hrdinka přežije snad všechno možné. Aligátoři jí potrhají ruce, nohy a i jí stisknou po těle atd. Zejména finále, kdy její otec tam bojuje a šplhá na střechu s jednou rukou. Rozhodně jsem při tom přivíral oči a snažil se to až tak nekritizovat. Napětí to mělo, takže ty cca první 2/3 filmu byly víc než slušné, jen závěr byl už dost přehnaný. Krvavé a brutální to bylo tak akorát. Neměl jsem z toho vyloženě husinu. Herecké obsazení na tom bylo tak nějak normálně včetně nevýrazné, ale dostačující filmové hudby. Na to 1 vidění je to úplně super, zabaví to, není to dlouhé, proč ne?

plakát

Dětská hra (2019) 

(35%) Podle ukázek na tuto novou filmovou verzi Chuckyho jsem se moc netěšil. Vizáží vypadá panenka Chucky opravdu divně. Skoro jak nějaká hračka pro malé holčičky. Do kina jsem na to tehdy v červenci nešel, proto mi bohatě stačilo vidět jej v pohodlí domova. Nechci z toho dělat, bůh ví jakou sračku, ale opravdu se to celé nepovedlo. Původní dva filmy jsou rozhodně skvělé, svým způsobem to byl na tu dobu hororový kult. Následující části jsou takové různorodé (některé slabší, některé lepší), ale tento restart o Chuckym je opravdu slabý a nevýrazný. Dokážu možná ještě tak pochválit technickou stránku filmu, kameru a ještě tak úvod, který ještě tak ušel, kdy třináctiletý chlapec Andy se svým „nejlepším kamarádem na celý život“ seznamoval. Poté už to upadne do nudného a nezáživného slepence blikajících obrázků, kdy jsem u toho málem usínal. Hororových prvků zde moc není. Spíš to na oko působí jako nepovedená komedie. Není zde ani žádné napětí apod. Krvavost je zde taková divná. Nezaujala mě žádná smrt, možná ta s tou pilou, ale to jen trochu. Finální a hromadný masakr byl už přehnaný. Herecké obsazení je na tom tak nějak v normálu – nikdo mě nezaujal, ale ani nepohoršil. Stejně tak jako obyčejná filmová hudba. Škoda, že nebyl Chucky hláškující tak jak jsme ho znali. Párkrát jsem se trochu pousmál jeho výroky, ale to bylo asi tak celé. Je to pojato ve stylu v dnešní době, Chucky se spouští přes mobilní aplikace atd - a to právě byl také aspekt, který mi moc neseděl. Nemám už, co bych k tomu dodával. Někomu to může sednout o chlup víc, kdo má rád staré první dva filmy, tak ho tohle určitě moc neosloví. Osobně tento remake považuji za ztrátu času a nikomu jej nedoporučuji.

plakát

Ad Astra (2019) 

(65%) Viděno v kině. Přijde mi, že už je poslední dobou filmový svět přehlcen veškerými sci-fi záležitostmi, takže mě po odchodu z kina ani nepřekvapilo, že mě to celé nijak zvlášť neuchvátilo. Tím ale nechci říci, že by byl tento snímek vyloženě špatný, jen jsem od toho očekával víc aspektů, které se mi bohužel nedostaly. Filmové záležitosti o vesmíru jako téma beru všemi deseti. Když se ohlédnu pár let zpátky, v podstatě mě nadchla většina snímků, dějově odehrávající se ve vesmíru a veškeré vaty okolo něho. Co čtu, tak tuhle novinku lidé byť jen vzdáleně přirovnávají k Nolanovému Interstellaru, Gravitaci nebo tu padne i nástřel na loňského Prvního člověka. Já osobně nemám moc rád přirovnání filmů k druhým filmům, pokud to není nějaké další pokračování jisté filmové série. Interstellaru se to nepodobá ani náhodou. Stejně tak i Prvnímu člověku. Gravitaci možná jen trochu co se týče obdobných scén ve vesmíru. Zde jich bylo teda víc. AD ASTRA má vcelku slušné tempo, nenudí, v první půli to má svůj směr, v té další se to docela změní a už není bohužel o co moc stát. Úvod byl nadějný, počáteční akční sekvence, kdy se díky velkému výboji zničí jedna stanice – to bylo docela slušné. Později je sekvence s vesmírnými vozidly na měsíci, kde dojde k menším bojům – to mě rovněž zaujalo. Druhá půlka už nabere trochu jiné obrátky. A finále je už takové nemastné neslané, neobsahující žádnou pointu ani zajímavý zvrat či scénu. Film jako celek není moc rovnoměrný. Chvílemi mi to i přišlo docela, co se týče postav chladné, ale v další scéně už ne. Zaujaly mě nejvíc 2 prvky. První je velmi slušný herecký výkon od Brada Pitta. Jsem rád, že na svůj věk stále zvládá herectví. V jedné scéně docela exceloval. A i vzhledově vypadá o dost mladší, než kolik mu ve skutečnosti je. Jeho roli „téměř na oko autistického člověka“ zvládl výborně. Druhý kladný bod je skutečnost, že je tu spoustu dobrých sekvencí a efektů z vesmíru. Ani snad nemá smysl popsat konkrétně, o jaké se jedná detaily a tak, takže v tomto ohledu naprostá spokojenost. No, to je ale bohužel celé. Možná ještě tak to provedení, že tu Pitt mluví jako vypravěč o sobě a celkově o jeho poslání – to mě bavilo. Opravdu mi ale chyběla pořádná pointa na konci, nějaké to napětí, které tu snad ani nebylo. Prostě nějaký extra okamžik. Tento film za pár chvil člověk hned zapomene, i když z toho není žádný brak. Solidní záležitost na 1 shlédnutí to je. Víc v tom ale bohužel nemůžu najít. Tyhle sci-fi filmy se dají roztřídit na akční výplachy nebo sci-fi, které jsou pojaty k zamyšlení a mají nějakou hloubku. Tohle bych zařadil k té druhé kategorii. A já osobně mám rád oba případy, které jsem uvedl. Jen z tohoto víc necítím. Soundtrack to mělo docela slušný a chvílemi i emotivní. Krom hlavního herce mě zde nikdo moc nezaujal. Tommy Lee Jones byl zde naprosto nevýrazný včetně Donalda Sutherlanda. A Liv Tyler se zde objevila jen v krátkých okamžicích. Co k tomu víc dodávat ? Vyplatí se to shlédnout asi jen jednou a to na velkém plátně. Někomu to může, sednou víc, ale já se stejně neubráním tomu, že to mělo jen jednorázový účel. Chybělo mi toho dost, ale návštěvy kina nelituji, nenudil jsem se.

plakát

Rambo: Poslední krev (2019) 

(90%) Viděno v kině. Po dlouhých cca 11,5 letech jsem se dočkal návratu slavné a ikonické postavy válečného veterána Johna Ramba! Neuvěřitelné, tehdy v r.2008, kdy mi bylo 16 let jsem málem nebyl vpuštěn do kina na čtvrtý díl. Naštěstí jsem tehdy pokladní nevinně ukecal. Mám mnoho filmových oblíbenců, ale když to vezmu kolem a kolem, tak Sylvester Stallone je u mě jasná jednička. Jeho nejslavnější role jsou bezpochyby Rocky Balboa a John Rambo. Má jich dost, třeba i v novější dekádě filmů Barnyho Rosse z trilogie Expednables apod. Co se týče tohoto pátého Ramba, nesoucí podnázev Last Blood, tak po trailerech jsem byl nadšený a hořící nedočkavostí. Po všelijakých názorech a recenzích, které jsem až tak moc nebral v potaz, můžu s klidným svědomím říci, že se toto „završení Rambovské série“ povedlo. Nevěřím tomu, že vznikne šestý film, toto je důstojné ukončení. Já ho jako logické a přijatelné ukončení oproti některým ostatním divákům pochopil. Po odchodu z kina jsem přemýšlel o tvrzení spousty lidí ohledně kritiky. Často čtu, že toto nebyl Rambo jako takový. Měl zde krátké vlasy, slušnější oblečení, nekosil nepřátele po stovkách, nebyla zde nonstop akce po celý čas filmu apod. Nevím, jestli je chyba ve mě nebo v ostatních, ale snad dá zdravý rozum, když si člověk uvědomí, že se John po tolika bojích i po své válce z Vietnamu konečně zcivilizoval. Našel místo, které může nazývat domovem. Zde je krásně pojato, jak John stárne, bere léky na jeho občasné halucinace a děsy z toho, co vše prožil. Vypěstoval si zde ochranitelský vztah s dcerou jeho dávného kamaráda. Veškeré to prostředí na ranči je pěkné. A to že snímek nemá tolik akce a vše se rozjede až víceméně v poslední 15-20 minutovce přece není zásadní problém. To diváci chtěli, aby byl tento film stejný jako předchozí? Aby to bylo prošpikované akcí jako v Expednables ? To pak by nebylo zakončení série, ale byl by z toho jen klasický další díl a poté by se mohlo natočit ještě několik filmů. Chápu, že to každého až tak uchvátit nemusí. Klasika se z toho zřejmě nestane, objektivně bych tomu mohl dát klidně slušných 80%, ale já si nemůžu pomoci, mě to sedlo opravdu hodně. Celkově můžu nejvíc pochválit emotivní hloubku, která se především soustředí na ústřední postavu našeho válečného veterána. Navíc mi přijde, že někteří recenzisti jsou diletanti a píšou sem tam naprosté sračky. Já píšu komentáře na CSFD cca 11 let. Své „slohovky“ považuji za obyčejné, sem tam s gramat.chybkama, ale především se snažím popsat svůj názor a uvést věci na pravou míru. Dost jsem se rozvášnil, až taková kritika u tohoto filmu není, hodnocení se na mnoha stránkách vyzdvihává, ale nechápu, třeba jak někdo může napsat, že to mělo dějové zvraty nebo nelogiku v závěrečné akci. Třeba, že se jeden protivník napíchne na hrábě a Rambo ho poté ještě dorazí brokovnicí. Tohle mělo být dle některých kritiklů zbytečné ? Vždyt by ten padouch v tom tunelu řval bolestí až by přitáhl pozornost ostatních a John by byl odhalen – jasné vysvětlení. Dost už k obhajování mého postuje k tétofilmové záležitosti proti jistým kverulantům. Úvod snímku mě překvapil a rozhodně zaujal. Rambo jako pomocník při záchraně lidských životů proti jakési „stoleté vodě“ byl super. Poté se začneme postupně seznamovat s novém prostředí, kde náš hrdina žije. Tempo snímku mi přišlo docela svižné. Nepotřeboval jsem hned akční sekvence od začátku do konce. Tyhle akční pasáže jako takové jsou až tak od druhé půli filmu. Asi tak dvě kratší + 15 minutové finále. Poté co je postava Gabrielly unesena jsem napětím málem nedýchal. Souhlasím s výroky ostatních, že z toho byla pak taková variace na snímek 96 hodin. Ale šlo si to vlastní, temnou cestou. Nemůžu toho popsat víc, jinak bych spoileroval. Určitá pasáž je opravdu smutná a neskutečně emotivní, takže i u mě si emoce našly cestu. Krutá scéna byla, kdy Johna surově mexikánci zbili. Líbilo se mi, že zde nebyl Rambo nezničitelný, zpočátku se mi zdálo, že moc šance nemá. Poté se urval jako ze řetězu. Masakrující scénky s kladivem byly opravdu brutální. Z Ramba šel pomalu respekt jako za jeho mladých let. Závěrečné zúčtování na ranči a především v podzemních tunelech bylo krvavé, nekompromisní a skvěle vymyšlené. Válečný veterán zde zasel plno pastí. Rozhodně mi to nepřišlo strašidelné a nehledal jsem v tom obdobu hororové série SAW, jak tu někteří píší. Zkritizovat toho zde moc nemohu. Nerovnoměrné mi to nepřišlo. Jako celek to dávalo smyslu i bez extra akce. Jen dva přehnané efekty úmrtí byly trošku moc. V jedné scéně vidíme komicky zdeformovaný obličej a v té další zas vyříznutí jistého orgánu a tak – víc nechci vykecat. Film měl opravdu velkou hloubku k zamyšlení. Konverzace Ramba a postavy Marie, která mu líčí, že se jeho táta často houpal v křesle, a rozjímal se, byla zajímavá a odrazila se ke konci filmu, kdy si zkrvavený Rambo sedl do toho onoho křesla. Rozhodně ať nikdo neočekává, že se zde bude John bít. Především používá nůž, kladivo, zbraně a svůj legendární luk, který použije v samotném závěru. Herecké obsazení je na tom dobře. Sylvester Stallone mě opět nadchl jako vždy. Stejně tak jako roli Rockyho, kterého v současné době hraje ve spin offů ve filmech Creed, tak i zde dokázal po letech bravurně sehrát Ramba. Zde se prostě už víc zcivilizoval, dokázal se i párkrát usmát apod. A lidi jsou z toho na větvi, píší, že se tato postava v tomto filmu mohla jmenovat klidně jinak. No bože, to je toho. Ostatní herci bez problému včetně hlavního záporáka, kterému jsem přál jen to nejhorší. I postava Gabrielly to zvládla obstojně. Filmová hudba od mého velkého favorita Briana Tylera mě bavila stejně jako vždy. Známé hudební motivy o Rambovi se zde hezky v mnoha variacích promítly. Především se zde hodně opakoval hudební motiv z čtvrtého filmu, což se cení. A na začátku na ranči se trochu nastínil song It’s a long road – takže spokojenost. Tento soundtrack budu poslouchat i opakovaně. To, že se snímek točil, sem tam v levnějších lokací mi vůbec nevadilo. Pro potřeby děje to bylo přijatelné prostředí. Technická stránka a režie – to vše bylo obstojné. Ne až tak profesionální, ale já si nemůžu stěžovat. Toto není typický Rambo, ani typický akční film. Je to dramatický thriller, který se soustředí na příběh našeho hrdiny. A ano, opět zdůrazňuji, je tohle je řádné ukončení legendární série. Uvědomuji si, že to všem asi až tak moc nesedne, ale kdo od dětství miloval tyto filmy, tak vyloženě zklamán nebude. Dal bych tak 80-85%, ale vzhledem k tomu, že stoprocentně vím, že toto ještě uvidím X krát, tak na CSFD těch 5 z 5 zasloužených hvězd dávám. Děkuji ti Sly! Skvělá práce.

plakát

Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994) 

(90%) PULP FICTION je bezpochyby asi nejlepší Tarantinův kousek, který se asi už nikdy nepřekoná. Já bych ho ale klidně přirovnal rovným dílem k Hanebným parchantům a k Osmi hrozným. Na tu dobu to v těch 90. letech musela být opravdu filmová senzace a ani se tomu nedivím. Ocenění to dostalo víc než zaslouženě. Zde se snad nedá ani nic vytknout. Možná bych trochu něco ve filmu dějově upravil, ale to zde rozebírat nebudu, to nestojí za řeč. Klasicky je to tvořeno skvělými hlášky a až do šroubku promyšlenými konverzacemi, které ale dávaly hlavu a patu byť byly některé ujeté, ale v dobrém slova smyslu. Jak je u Quentina známo, film je v podstatě rozdělen do několika dlouhých scén, takže si tu skvělé herecké obsazení užijeme dosyta. U mě z herecké sestavy jasně dominuje dvojka John Travolta a Samuel L. Jackson. Ani nevím, který z nich mě bavil víc. Jackosn hrál chytřejší postavu, Travolta naopak trochu jednodušší roli. Jejich nejlepší scénky mimo skvělé konverzace byly asi, např. kdy Travolta oživuje s jeho kamarádem Umu Thurman nebo čištění vozu od krve. Ta pasáž, kdy čistili auto od kusů mozku, ta byla prostě top. U té jsem se docela dost zasmál, nad té absurditě oné skutečnosti, že jim přišel na pomoci rádoby odborník krizových situací, který jim jen tak nařídil, aby auto umyly a převlékli se. Uma Thurman, kterou jsem zde zmínil, mě až tolik nebavila, ale svoji roli zvládla obstojně. Bruce Willis mě zde rozhodně potěšil. Měl rovněž pár dobrých scének, kde projevil své slušné herectví. Ostatní herci bez problému včetně sympatického Vinga Rhamese apod. Samotný Quenin se zde ke konci na chvíli mihne a rozhodně mi pohled na něj vykouzlil úsměv na tváři. Brutální a krvavé je to tak přiměřeně. Technická stránka a kamera byla rozhodně na tu dobu slušná. Od Gaunerů došlo režijně k výraznému zlepšení. Filmovou hudbu zde klasicky režisér neměl zapotřebí, stačilo mu pár dobrých písní apod. V průběhu snímku mě zarazilo jedno úmrtí a v další scéně o několik chvil později jsem tu postavu viděl zdravou a živou a pak mi došlo to dějově chronologické zamotání. Ale bylo to dost přehledné, vše jsem hravě pochopil. Bylo to zajímavě promyšlené, jak byl úvod propojen se závěrem. Nicméně, nemám co už dodávat. I po X letech to na mě působí jako kultovní bomba.

plakát

Anna (2019) 

(80%) ANNA je konečně po dlouhé době vydařený Bessonův film. Podle traileru jsem mnoho neočekával, ani mě moc ukázky nepřesvědčily. Jenže když na to nyní nahlížím, jsem příjemně překvapen, že se z toho vytěžilo téměř maximum. Celkový děj nabírá na obrátkách, není tedy nijak převratný, ale funguje. K tomu má zajímavou zápletku a nějaké ty pointy na konci. Ještě tak zpočátku, prvních cca 30 min mě až tolik nebavilo. Nemohl jsem si zvyknout na styl snímku. Taková ta usekanost scén, kdy máme jistou scénu, která se pak rychlostí světla přepne na druhou. K tomu je tu další specifičtější aspekt, a sice: Nechronologické přeskakování děje do minulosti, budoucnosti atd. Jenže ke konci jsem si uvědomil, že to do sebe skvěle zapadalo včetně úvodu, který mě díky té usekanosti moc nebavil. Takže žádná nelogická díra zde rozhodně není. Jen jistá finální pointa pojící se s nečekaným rozhodnutím jedné postavy bylo podle mě docela troufalé. Z toho jsem byl trochu skeptický, ale nakonec jsem jej akceptoval. Co se týče akce, tak zde rozhodně nemůžeme čekat, že by jí bylo nějaké kvantum. Ale v rámci této záležitosti byla dostačující. Rozhodně nejlepší scéna byla v restauraci, jak už jsme jí viděli v traileru. Byla výborně natočená, chvílemi i docela krvavá. Chvaty byly dobré, jen ty přestřelky působily tak trochu uměle. Rozhodně si nemůžu moc kritizovat, znám hůře natočené přestřelky, jen zde to bylo docela očividné. V téhle scéně moc ne, jen ta finální, kdy ANNA vystřílí tu onu základnu. Tam už to bylo trochu přehnané a přestřelky byly horší, ale ne o moc. Dívalo se na to dobře. Jiné nedostatky a zápory k filmu určitě nevidím. Celé to dějství a příběh okolo hlavní postavy mě bavil. Jde asi i o to jak to danému divákovi sedne, mě teda určitě ano. Herecké obsazení je na tom rovněž dobře. Ústřední postava ANNY zahrála herečka Sasha Luss na výbornou. Byla taková chladná, ale v rámci příběhu jí to sedělo. Helen Mirren – zpočátku mi trochu vadila, ale ke konci jsem si jí už docela oblíbil. Stejně tak jako sympatický Luke Evans mě bavil a kupodivu i Cillian Murphy, který mi nikdy moc neseděl, tak zde mu ona role padla jako ulitá. Ostatní herci bez problému. Hudba od Errica Serry byla v rámci možnosti snesitelná, nic výrazného, ale zde to úplně stačilo. Úplné finále bylo hodně zajímavé. Pointa byla troufalá, ale slušná a to jak vše ANNA vyřešila, bylo na jednu stranu absurdní, ale alespoň jsem dostal něco jiného než běžné závěry obdobných filmů. Někomu tohle může připomínat byť jen vzdáleně Brutální Nikitu nebo snad nedávnou Rudou volavku, ale já bych toto k ničemu ani nepřirovnával. Tohle je typ filmu, který pokud člověku sedne, tak působí nejlépe po prvním shlédnutím. Já teda nebudu mít problém dát si to s radostí znova, jen se to musí vidět hezky celé od začátku do konce. Plný počet hvězd nedávám, přeci jen bych vylepšil akční scény a něco ve finále poupravil, chvílemi to přeci bylo jen trochu suveréní, ale víc si stěžovat nemůžu. Čekal jsem minimum, dostal jsem téměř opak. Skvělá práce od režiséra Luca Bessona, který poslední dobou netočil moc dobré filmy.

plakát

Hanebný pancharti (2009) 

(90%) Nutno uznat, že tohle je jeden z dalších Tarantinových filmů, který se snad nedá nijak zvlášť kritizovat. Quentin Tarantino si zde krásně pohrál s zamotání historie z 2. světové války. Dal tomu své grády, především ujetý děj, ale s velmi inteligentními konverzacemi, které byly strašně dlouhé, ale neskutečně poutavé. Takže zde nuda nehrozila ani náhodou a to to mělo 153 min. Někdy je prostě dlouhý film zapotřebí a někdy je to až zbytečné. Film je rozdělen do jakýchsi kapitol, takže celkově když máme určitou kapitolu (scénu), tak je složena dlouhými dialogy, konverzacemi apod – a právě to je na tomto snímku asi nejlepší. Abych shrnul herecké obsazení, tak vedle skvělého a hlavního herce Brada Pitta mě zde asi nejvíc bavil Christoph Waltz, který zde zahrál přímo na výbornou. Takové charisma a autorita se jen tak nevidí. Roli německého důstojníka Hanse Landu jsem mu sežral i s navijákem. Nejvíc se mi asi líbila ta úvodní scénka, kdy jasně uhodl, že ten chlápek, kterého vyslýchal, skrýval u sebe židy. Ženské obsazení mě též bavilo. Dále Michael Fassbender – sice neměl tolik prostoru kolik bych si přál, ale i tak nemám výtek, toho herce přímo zbožňuji. Potěší i Eli Roth nebo můj další velký oblíbenec Gedenon Burkhardt. Stejně tak jako v mých očích nepříjemná postava nacisty, kterou hrál herec Daniel Brühl. Celkově není tento filmový počin tak ujetý jako některé jiné Tarantinovky. Má to ujeté scény, třeba s vyřezávání hákových křížů na čelo, pár hlášek atd, ale drží se to trochu v rámci normálnosti. Závěrečné finále, respektive masakr v kině nemá chybu. Jen bych možná trošku vytkl tu změnu strany Hase Landy – to mi moc nesedělo, i když to mělo ve filmu logický smysl. Nemůžu si pomoci, ale mezi kladné aspekty bych zde i zaonačil slušnou dávku NAPĚTÍ. Toho zde bylo požehnaně, asi nejvíc tak ve dvou sekvencích s Ch.Waltzem, ze kterého šel opravdu ten pravý respekt. Hudba, ať už ji Tarantino nechal vytvořit jakkoliv byla super. Co k tomu ještě dodávat? To se musí vidět. Quentinovi filmy si dávám teprve nyní, nikdy jsem je neviděl (alespoň ne celé) až na Kill Bill 1,2 a Sin City – což mi vůbec nesedělo. V poslední době si je doplňuji a zatím jsem víc než spokojený. Nespoutaný Djnago mě rovněž bavil, tomu jsem tedy dal solidní 4*. A Osm hrozných jsem ocenil taktéž jako tyhle Parchanty na 5*. To je vše, palec nahoru!

plakát

Krvavá nevěsta (2019) 

(80%) Viděno v kině. Abych se, pravdu přiznal, tak na tohle jsem zašel zcela neplánovaně. Výběr dovolené po kouskách, tak proč toho nevyužít a jít do mého druhého domova (kina) ? :D Od tohoto filmového počinu jsem očekával zábavný úlet s pořádnou porcí krvavosti. No, v podstatě se mé požadavky naplnily a možná jsem o ždibec dostal víc, než jsem očekával. Takto dávám rovné a zasloužené 4 z 5* na CSFD. Celkově to do žánru shrnuji jako odlehčený akční krvavý thriller, kde je nádech hororu jen minimální, což rozhodně nevadí. I, jsem si chvílemi myslel, že sleduji snad nějakou Tarantinovku, což jistě přeháním, ty jeho inteligentní a ujeté hlášky tu rozhodně nejsou, ale díky té přepálené krvavosti na konci a celkovým konceptem snímku mi to trochu připomnělo, což se rozhodně cení. První cca 1/3 je klasické seznamování s postavy a filmem. Nějak extra mě to netankovalo, ale bylo to na druhou stránku relativně svižné, aniž bych se nudil. Pak se to rozjelo a tempo snímku vydrželo až do úplného konce. Nadlehčené to bylo akorát, po půli filmu to začalo tímto způsobem víc fungovat. Krvavé scény byly super a až ke konci trochu víc přitlačily na pilu, za což jsem rád. Trochu drsnější byly například scény ve stodole, kdy hlavní hrdinku střelili do ruky, poté si zapíchla ruku na hřebík nebo závěr, kdy byla málem hromadně zabita, tak, že byla připoutaná a sledovala bandu idiotů, věřící v Satana či co. Nevím, co přesně bych vytkl, možná to mohlo být trochu delší než ta cca devadesátiminutovka. A k tomu mohlo být tím pádem dramatičtější finále. No, víc to kritizovat nemůžu. Mělo to ve finále dvě pointy. Jedna byla obyčejnější, druhá výraznější. Posledních pár minut bylo až moc ujetých – ty krvavé výbuchy (víc to spoilerovat radši nebudu :D ) byly na jednu stranu mega super, ale na druhou až mooooc. Herecké obsazení je na tom obstojně. Nejvíc mě samozřejmě bavila hlavní hrdinka (krvavá nevěsta) Samara Weaving, která svými fuckovacími hlášky někdy fakt skvěle perlila. Ostatní bez připomínek. Filmová hudba od mého velkého oblíbence Briana Tylera byla skvělá, ostatně jako vždy. Sice to zde nebylo až tak zapamatovatelné, abych jej poslouchal samostatně, ale i tak super. To se musí vidět, někomu to může sednout méně. Nějaká vážnost se zde hledat nemůže, je to dost odlehčené. Mě to bavilo a těším se na další shlédnutí.

plakát

Osm hrozných (2015) 

(90%) Za mě absolutní Tarantinova pecka! Jako western to zde rozhodně taktéž působí, ne, že ne. Svůj osobitý, režijní a ujetý styl to rozhodně má, tak jak je u Quentina známé. Dokáže filmu vnést pořádnou porci černého humoru, praštěných dialogů, které jsou navzdory dementních a správně ujetých keců i inteligentní. Téměř tříhodinový film tvořený konverzacemi a s 95% odehrávající se v jedné chatrči uprostřed velké, mrazivé zimy. A to pro potřeby téhle skvělé záležitosti bohatě dostačující. Celý příběh či koncept je jednoduchý, ale tentokrát i funkční. Dokonce je tu jeden aspekt, který u tohoto skvělého režiséra oceňuji, a sice: Děj dává celému snímku jasnou logiku, která téměř ke konci vyústí v rozumnou pointu. Takže i snad úplný debil by zde snad pochopil vše. Osm hrozných je film, který není těžký na pochopení, ani není obzvlášť nijak extra specifický. Mě tato dlouhá stopáž filmu utekla jak voda. Nuda u mě rozhodně nehrozila. I mě tento Tarantinův filmový počin bavil ještě o něco více jak skvělý Nespoutaný Django, který mě rovněž nadchl, ale přeci mi jeho cca druhá polovina filmu přišla docela natahovaná. To o tomhle snímku říci nemohu, což je docela paradox, protože jak si čtu některé komentáře a názory ostatních, tak právě zde si diváci tak trochu stěžují na moc ukecané pasáže apod. Ale mě to zde vůbec nepřišlo moc ukecané a nudné. Dialogy a konverzace – to je zde na tom asi to nejlepší. Asi tak ta cca 3/3 filmu je už taková ta klasická, vyvražďovací parádička, které se nemůže nic vytknout. Ani snad nebudu popisovat skvělé scénky, tu lahodnou krvavost, ujetost, násilnost apod. To prostě Tarantino umí. Násilné to není ale vůbec nijak hrůzostrašně provedeno, spíš je to i místy vtipné. Viz třeba scény ustřelení koulí či opakované mlácení té vězenkyně apod. Nejvíc mě bavila asi tak ta 1/3 snímku. Dokonce mi zde úvod připomněl i začátek snímku Nespoutaný Django. A když to vezmu po hereckém obsazení tak u mě jasně vedl herec Kurt Russell, který zde byl jednak správně drsný a krom toho nejvíc hláškující. To jak si nekompromisně a humorně ujetým způsobem podával tu svou věznitelku, to bylo fakt nezapomenutelné. Vedle něho jasně dominoval skvělý Samuel L. Jackosn, který snad nikdy nemůže vyloženě zklamat. Zde byl o mnoho lepší jak v Djangovi, kde hrál tak trochu idiota. Ostatní herci bez problému včetně solidního Waltona Gogginse, který mě zde rovněž bavil. Pochválit můžu i celkem dobrou filmovou hudbu od výtečného Ennio Morricona, který zde skládal hudbu jen omezeně, ale když už se objevila, tak se poslouchala víc než dobře. Působila starším dojmem než současnost, ale to vůbec nevadí. Na to kolik mu je, je to pořád borec a hudbu skládá pořád skvěle. Zde se asi pan režisér smiloval, že svému filmu dovolil oficiálního hudebního skladatele. Většinou si Tarantino na hudební doprovod moc nepotrpí a film si i bez něj dokáže poradit. Tak co k tomu ještě více dodávat? Je to perfektně hláškující film, jehož dialogy jsou super. Vůbec jsem při nich neusínal a nenudil se. K tomu dobrá pointa a typický vraždící konec. Dokonce je film i rozdělen do zajímavě zvaných kapitol. Sakra, mě to uteklo jako voda, přesto jak to bylo minutáží dlouhé. Tohle není nic, co bych viděl jen jednou. Naprostá spokojenost!

plakát

Krvavé účty (2019) 

(10%) Uf, tak tohle byla teda silná káva. A ani se nestydím, že dávám tak nízké hodnocení. Mám rád béčka a i ty jednak nízkorozpočtové a jednak ty, které jsou většiny diváků hůře hodnocené, ale tohle se prostě nedalo. Zvažoval jsem, že dám odpad, ale nakonec jsem se smiloval kvůli Nicolasovi, který sehrál vcelku slušný výkon – herectví mu jde pořád dobře, to uznávám. Jako herec to sehrál obstojně, ale jeho postava mě těžce nebavila. Přece takovému hovadu divák nemůže fandit, ne? Choval se jako totální vocas a i logicky to nemělo moc hlavu a patu. Celé to sbližování s jeho filmovým synem absolutně nefungovalo. To bych to mohl sehrát vožralej na plech s kámošem a výsledek by byl stejný. Zápletka byla ohraná, ale zde totálně nulová, nezáživná, nezajímavá. Krom toho film obsahuje spoustu trapných scén, až mě samotnému bylo trapně, že takovou pakárnu vůbec sleduji. Mezi nejhorší scény patří pasáže, kdy si Cage nabaluje tu děvku a celé se to tváří jako hrozně emotivní dílo nebo závěr, kdy Nicolas napřahuje basebalovou pálku na chlapa, co leží v nemocnici v umělém spánku. No, to bych tu byl ještě do Vánoc, kdybych to měl takto popisovat. Ostatní aspekty filmu jsou rovněž bezcenné, včetně hudby či nějakého zajímavého úmrtí. Působí to spíš jako těžce nezvládnuté drama než thriller apod. Rychle tento komentář odesílám na CSFD než si to rozmyslím a dám odpad! Cage to zahrál dobře, aspoň tu 1* dávám. SRAČKA JAK VYŠITÁ TO JE!