Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Dokumentární

Recenze (125)

plakát

Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023) 

Příjemná zábava na odpoledne a důkaz, jak moc fantastika posledních pár lety chyběla v kinech. Tedy ta alespoň trochu dobrá a nepláštěnková. DnD pořád trpí mnoha neduhy současných akčních blockbusterů, například „sebereflektující“ humor už Holywoodu leze ušima, daří se mu jej ale dorovnávat poctivými nápady. Přepínání mezi dramatem a sebeparodií není otravné, protože přiznaně odráží zdrojový materiál. Klasická parta RPGčkařů se vždycky tím závojem křinče pokouší protlačit aspoň slzičku emocí a pořádnou dávku tragické backstory. Ze scén cením především vloupání se do trezoru, kutálejícího se draka a pěkně chaotickou arénu. Škoda, že se tvůrci trochu víc neodvázali s tou rádobystředověkou hudbou, jeden zapamatovatelný song na víc než dvě hodiny filmu je slabota.

plakát

Pantheon (2022) (seriál) 

Pantheonu chybí krapítek do kultovního díla. Přestože animace i dabing občas kulhá na obě nohy, scénář a režie vše drží pohromadě. Tohle vypadá jako něčí srdcovka, které obětoval hodně práce a že mu to AMC tak podělá přeházením epizod... Chválím hlavně tempo. Co se Pantheonu podaří odvyprávět během dílu rozebírají jiné seriály celou sérii. A přestože v krátké době představí množství postav, přes které by běžně divák i scenárista zakopával, všechny jsou dostatečně výrazné, zapamatovatelné a překvapivě i důležité. Seriálu se také velice dobře daří brát ustanovená žánrová klišé a vymýšlet pro ně hlubší dopady, v případě postav živoucí charaktery. Zároveň se zdá, že by Pantheon rád ponoukal divákovy myšlenky, zabýval se pro jednou více filozofií a než ohromováním technologických vymožeností. Skoro se povedlo. Pokud se ale poslední dvě epizody, které sklouzávají do šablon dětských animáků o nadvládě světa, nepodaří druhé sérii nějak zkorigovat, zůstane už navždy pouze u odvážného pokusu.

plakát

Wednesday (2022) (seriál) 

Premisa Wednesday je ze začátku dobrá, aby se pátým dílem začala hroutit do bažiny podprůměrnosti. Onen rodičovský díl poměrně trefně předznamená zmršené finále – scenáristé se prostě pokouší vmanipulovat Addamsovi do scénářů, které nejsou psány pro ně, pro gagovou rodinku. A i když by mnohdy dokázali vybruslit se ctí, potřeba zalíbit se teen divákovi vše utluče. Ačkoliv nejprve všechny charaktery i herecké výkony sedí do puntíku, v některých (a bohužel významných momentech) musí herci svou pevně vymezenou fasádu opustit, aby se stalo, co daný díl chce. Gomez zatajuje podezření z vraždy? Morticia se bojí nepochopení od své dcery? Wednesday se plete, bojí, stresuje a cítí bolest? Prosím, ne. W byla odjakživa ultimátně nedosažitelná goth-girl, jejíž pohrdání lidskostí, suchý humor a precizní vyjadřování si chtěla osvojit nejedna „weird“ holčina. Ale ideál W je nedosažitelný právě proto, že je nelidská. Ortega podává perfektní výkon, kalí ho ale scenáristická neschopnost psát nelidské osobnosti ve vypjatých situacích. Poslední díl je bohužel absolutní fraška podobná zakončení kreslených seriálů pro děti a záporákem jak ze Scooby-doo. A tak místo geniální sadistky dostáváme vystrašenou gotičku, kterou musí zachránit banda středoškoláků silou přátelství. Detektivní vyšetřování se přešlap za přešlapem rozplývá, až musí skončit bitkou CGI monster. Achjo. Burton dál bere zajimavé „weird“ věci a přetavuje je ve společensky přijatelnou maloměšťáckou nudu, tady mu ale nohy podkopli už scenáristé. Aspoň, že je to hezké...

plakát

Čundrák (2008) (amatérský film) 

Nechápu, vole, jak se můžeš ztratit cestou na kopec. Prostě, vole, deš do kopce, deš dobře, deš z kopce, deš blbě.

plakát

Moral Orel (2005) (seriál) 

Uf. Tohle hodnotit jako celek lze dost ztuha. A přesto je potřeba vidět celé a popořadě (první série tu má na čsfd špatně řazené díly). První série je ještě poměrně klasická vysmívačka americkému protestanství na úrovni South Parku. Zábavné, ale nic, co by člověk neznal. Tenhle pocit známé zábavy poměrně rychle bere za své během druhé série, kde se klasické absurdní díly mísí s podstatně dramatičtějšími. A potom je tu bokem stojící třetí série, která nakonec celému sledování dá nějaký smysl a ve které už se v určitých dílech humor vytrácí úplně. Animace průměrná, přesto někdy až neuvěřitelně sugestivní, scenáristika graduje.

plakát

Šílený bůh (2021) 

Ano, první půlka je nejlepší. Ale i tak. Tohle nemá chybu. Kdyby takovýhle opus magnum udělal i Švankmajer... A ještě v dnešní době. Nádhera!

plakát

TBH (2022) (seriál) 

Strašně bych chtěl, aby to bylo výborné. Naše kinematografie trpí utkvělou představou, že všichni obyvatelé ČR zbožňují seriály o rozvedených detektivech na prahu čtyřicítky a tvorba pro náctileté tu systematicky vznikala naposled v době, kdy byli jejími aktéry Kotek s Mádlem. Dnešní situace je tristní. Jestliže vám je 12–30 a máte plné zuby kriminálek, české historie a rodinných komedií, nemá vám česká tvorba co nabídnout. Už to, že se tu vůbec někdo pokouší natočit něco pro mladé, je krok vpřed. Projekty jako #martyisdead nebo Semestr ukázaly, že nějak to jde, k mnohým se však nedostaly. TBH má dobře našlápnuto a v zádech Českou televizi. Jde ale bohužel spíš o dobrý pokus, než o dobrý seriál. Scénář má nosnou myšlenku a naťukává dobrá témata, má však problém s tempem a dávkováním příběhu. Mnohem radši bych viděl tři díly po 45 minutách, které mají silný konec, než 10 epizod, které často vyšumí do prázdna. Konec celé série má přehnaně optimistický tón - z chování ve třídě jasné, že tenhle chill vydrží tak do druhého dne, nejdéle do pozítří. Z hereckých výkonů je bohužel až moc často poznat, co si mohli mladí herci "dát do huby sami" a co jim vnutil scénář. Martina Jindrová zaslouží respekt za to, že v jejím podání znělo přirozeně vše. Čili - děkuji, že TBH vůbec existuje a prosím Lucii Kajánkovou, aby pokračovala. Jen to bohužel ještě bude chtít trochu času a péče, než z toho budou druzí Skins nebo SKAM. A silnější motivaci pro diváka zapnout další díl.

plakát

Hurvínek a kouzelné muzeum (2017) 

Tohle bylo opravdu bolestivé a jak zmínili mnozí, animace byla paradoxně tou nejlepší věcí. Film ale jinak neskutečně trpí. Je vidět, že zde bylo jakési povědomí o tom, jak se ty animáky v zahraničí dělají. Bohužel, tady to pořád neumíme. Dialogy jsou často na hranici trapnosti, ale mnohdy i na hranici nutnosti. Spousta řečí padne jen proto, aby se mluvilo. Scény a záběry jsou mnohdy neúnosně dlouhé, jako by si střihač nebyl jistý, kdy scéna graduje, a tempo filmu je tak v troskách. Některé situace nemají důvod být tak dramatické, jiným to naopak chybí. Za tohle prostě nemůže ani scénář (který sám o sobě sice za mnoho nestojí, ale průměrný film by utáhl), tady selhala výroba. Nehledě na snahu o mezinárodní humor, která filmu bere jakýkoliv ksicht. Což je u Hurvínka vyloženě tragické. A hudba... Ach můj bože.

plakát

Black Panther (2018) 

Je to zhruba tak o hodinu další, než na co to má obsah. Základní myšlenka velmi jednoduchá a stejně není přes dlouhé záběry o ničem ani čas pořádně rozehrát Killmongera, tak se z něj prostě udělá radikál. Překvapivě spousta velice špatného CGI, prkenných dialogů a špatné choreografie boje. Vyloženě odbyté. Hvězda za snahu (nepovedenou) o neamerický přístup a hvězda za Chadwickům herecký výkon.

plakát

Světlo a stíny (2021) (seriál) 

Je to velmi škatulkové, přesto se ději sem a tam podaří nějaká neočekávaná klička. Postavy jsou jak sesbírané z jiných děl. Je tu hlavní postava, která je absolutně pasivní a vlastně takový token, kdyby tam místo ní pobíhal světelný pes, příběh se může odehrát stejně. Její bff je týpek z indonéskýho Raidu a kolem nich tančí princ Kaspian. Tahle linka je nuda, páč herečka je z celého castu absolutně nejdřevěnější, její postava je pitomá pipka a Kaspian je jen další aspirant na Tumblr sexy mana. Pak je tu linka s dvěma dezertéry, kteří se do sebe zabouchnou, která ale nemůže zajímat vůbec nikoho, protože prostě proč? Jediná funkční a zábavná linka je Indka, Herr Flick a mix Kocoura a Marigolda, který je tentokrát konečně kanonicky gay. Těm chvilku sekunduje ještě Jacob z Fantastických zvířat. Nebýt tohohle vtipně neschopného komanda, tak to položím po prvních dvou dílech. Čili hvězdu za ně (Jestera) a hvězdu za vizuál, protože pseudorusko a kostýmy jsou supr.