Poslední recenze (1 259)
Noc v muzeu: Tajemství hrobky (2014)
Těžko říct jestli bylo vyloženě nutné přicházet s trojkou - jde vidět že už se docela vařilo z vody a většina chytrých nápadů už byla ukázána v prvních dvou filmech. Bylo fajn ještě vidět Robina Williamse v jedné z jeho posledních rolí...4.5/10.
Krvavá stovka (2024)
Začnu slovy pilota, která mluví za vše: "Svoboda, které si užíváme, nevznikla náhodou. Zaplatila za ní moje generace a generace před námi. A z toho důvodu si myslím, že lidé z generace druhé světové války si zaslouží, aby si je všichni pamatovali." Já jsem si uvědomil po shlédnutí seriálu Masters of the Air a tohoto dokumentu, jak velký podíl vlastně letci měli na tom, že mohlo dojít k vylodění v Normandii a dost možná se urychlil i konec války a třeba se zachránilo i několik životu na úkor mužů z krvavé stovky. Oceňuji archivní vyprávění všech pilotů, především Rossieho, jehož příběh je skutečně výjimečný. Dokument je moc pěkný dodatek k seriálu Vládcové nebes...8/10.
Vládcové nebes (2024) (seriál)
Vznik Masters of the Air vedl přes docela komplikavanou cestu, každý kdo to trošku sledoval to moc dobře ví - první teaser se objevil už v roce 2014 (pod názvem Mighty Eight) a od té doby přišlo zneklidňující ticho po pěšině, až jsme se nakonec dozvěděli, že projekt byl u HBO zrušen (kvůli vysokým nákladům potřebných pro dokončení tohoto seriálu) a nakonec se toho (naštěstí) ujal Apple TV. Seriál se za mě docela vydařil, ale rezervy tu jsou - jelo se podle ověřené šablony a dostali jsme několik velmi vydařených epizod obsahujících osudy několika sympatických postav. Samozřejmě je zde spousta CGI pasáží v leteckých bitvách, ale to mi vyloženě nevadilo, protože atmosféra bojů byla zachycena skvěle. Podařil se i výběr herců - především Butler, Turner a Mann. Skvěle zde byly zpracovány některé věci - to jak rozdílně přistupovali k bombardování američani vs britové, dále i to jak obrovský význam mělo nasazení stíhaček P-51 do války (jakožto doprovodných ledatel bomdardérů), přispěvěk letců z Tuskegee a taky pocit beznaděje, které posádky cítily při obrovských ztrátách a velkému počtu misí. Jestli bych něco vytknul, tak je to fakt, že nám bylo naservírováno "jen 9" epizod a ne 10 (jako tomu bylo u Bratrstva neohrožených a Pacifiku) a hned mě i napadne o čem mohla tato nevzniklá epizoda být - zoufale málo prostoru tu totiž bylo věnováno dni D. Šlo i vidět jak seriál v poslední třetině už trochu ztrácel dech, ale poslední díl byl top... Přesto docela dobrý počin (ale vzhledem k tomu vysokému rozpočtu jsem čekal malinko více) pro fandy žánru a sečteno podtrženo spokojenost, protože mi je jasné, že nějakého dalšího velkého seriálu nebo filmu ze 2. světové války se v dohledné době jen tak nedočkáme, protože studnice nápadů je asi vyčerpána...8/10.
Poslední deníček (10)
Bohatý filmový rok 2023 je už skoro za námi...
Co ze světa filmu se v roce 2023 fakt povedlo?
1. Oppenheimer - Nolan prostě pořá umí...
2. The Covenant - po nějaké době top film od Guye Ritchieho.
3. Mission: Impossible Odplata - První část - opět pocitvá akční jízda.
4. Strážci Galaxie: Volume 3 - po delší době něco fajn od Marvelu.
5. Vyproštění 2 - fajn popcornovka od Netflixu.
Co mě překvapilo?
1. Gran Turismo - po nějaké době fajn film podle hry.
2. Dungeons & Dragons: Čest zlodějů - podařený film pro hráče.
Co mě zklamalo?
1. Napoleon - Ikonická postava francouzké historie si zasloužila lepší film...
2. Expend4bles: Postr4datelní - asi je už čast na důchod pro tyto veterány...
Stojí za zmínku
1. Medvěd - super seriál z gastro světa letos přišel s fajn druhou řadou.
2. Still: Příběh Michaela J. Foxe - pohled na současný život slavného herce.
3. Pamela: Příběh lásky - pohled na život slavné blonďaté sexbomby 90tých let.
Na co se těšín v roce 2024?
Jeden život - Hned z kraje roku uvidíme v kinech příběh sira Nicholas Winton.