Recenze (371)
Rozum a cit (1995)
Krásny film o vzťahoch rôznej intenzity,medzi rôznymi typmi postáv.A vynikajúcimi hercami stvárnené ich pestré charaktery.Láska je láska,nuž a platonická zvlášť vie "spríjemniť" človeku život,z tohto filmu však pre mňa vždy bude najdojímavejšia scéna "sesterská".Potvrdzujem,že človek vydrží takmer všetko,ale stratu sestry,či niekoho blízkeho je prežiť najťažšie.Všetci tu boli skvelí a Emma si Oscara za scenár určite zaslúžila.
Život Briana (1979)
Prečo nie je na svete viac ľudí typu MP?Bol by veselší,znesiteľnejší,snáď i rozumnejší..Ďakujem Pythonom za to,že mali tú drzosť a svoje nápady si nenechali pre seba,že mi opakovane spôsobili záchvaty smiechu a hlavne že ma upokojili,že nie som jediná s podobnými názormi.Forma,ktorou ich prezentujú,je šialená a nenapodobniteľná.A to je dobre.
Mrtvý muž (1995)
Sú dva dôvody,pre ktoré si cením tento film-originalita a neuveriteľný súlad všetkých ingrediencií nápoja,ktorý miešal snáď sám Nobody...Ale naozaj-náladu i tempo podporuje čierno-biele zobrazenie a hudba, herci sú dokonalí.Nepozeráme cestu hlavného hrdiny,sme jej súčasťou,sme s ním unavení,bezmocní,cítime jeho zlosť i bolesť,ale dokážeme sa s ním usmiať nad tým,aký čudný zmysel pre humor má svet...Dostalo ma to komplet celé,vrátane úvodných a záverečných "kostičkových" tituliek.
Katakomby (1940)
Jedna z mojich najobľúbenejších hlášok vôbec pochádza z Katakomb.Burian ich má na konte neuveriteľné množstvo a rovnako skvelý je ako Ducháček,Špelec i Borman."Doufám,že dúvěru ve mne kladenou,nesklamete".Nesklamal.
Moulin Rouge (2001)
Christian je pre mňa prototyp romantického hrdiny"se vším všudy".Rovnako ako film je pre mňa prototyp skvelého moderného muzikálu,ktorému nič nechýba.Je nabitý emóciami,superhereckými a speváckymi výkonmi,tanečnými kreáciami.Má iskru,napätie i humor a šialené tempo,nedá sa vidieť iba raz,to je skrátka nemožné!Zlatým klincom/okrem Ewana/ sú nesmrteľné hity podporené celou atmosférou filmu...A to tango v porovnaní s "bežnými pesničkami" bolo ako atómová bomba medzi vzduchovkami.
M*A*S*H (1972) (seriál)
Alan Alda / ale i všetci herci/, dialógy, atmosféra, myšlienka, DABING!!!!!Preto 5!!!!!
Fontána (2006)
Nestáva sa mi každý deň,že odchádzam z kina s otvorenou hubou,tlčúcim srdcom a hlavou plnou hudby a emócií.A Hugha Jackmana.Tomuto ja hovorím umenie.Umenie tvorcov vytvoriť živú báseň,ktorá do vás vsiakne všetkými otvormi a prinúti vás meditovať a premýšľať.Umenie ako také,synonymum tohto slova.Nečakane nádherný zážitok,gradujúci vo mne podobne ako hudba vo filme.
Nebezpečné známosti (1959)
Najlepší zo všetkých "Valmontov".Vďaka európskej pečati,myslím.Ide predsa hlavne o vzťahy, čiže dialógy sú základom a sú skutočne na vysokej úrovni.Medzi hercami to krásne iskrí, má to šmrnc, myšlienku a pointu.Čo viac si želať?Snáď len si nostalgicky vzdychnúť-škoda,že Gérard neostal dlhšie.Bol úžasný a zostal nenahraditeľný.
Ledová bouře (1997)
Emocionálny preplesk v podaní kvalitných hercov.
Pán prstenů: Návrat krále (2003)
Ja Pána prsteňov hodnotím ako jeden film.A nedá sa neoceniť práca celého štábu,výnimočná ako je celý príbeh.Peter Jackson zvládol všetko dokonale a neurazil pána Tolkiena.Všetko dôležité z kníh zachoval a dokonca vylepšil-HUDBA a špeciálne efekty!!!Pre mňa je to predovšetkým o priateľstve a Frodo so Samom určite nesklamali.Nesklamal ma nikto a nič,lepšie sa to natočiť nedalo.Srdcovka nadosmrti.