Recenze (1 198)
Hoří, má panenko (1967)
Česká klasika v režii Formana, klasika a povinnost. ... Zase já???
Snídaně u Tiffanyho (1961)
Můžu si hrát na to, že to je klasika a dát tomu 100%, ale film nevtahuje, místy nudí, stojí a padá na Audrey, která je na výsost skvostná, nicméně hraje skvěle propůjčovatelku svého těla pro peníze, což sráží hodnotu celého filmu v dobách trochu více zásadovějších.
Sedm statečných (1960)
Těžká klasika westernového světa a vynikající remake. To je prostě film, který viděli všichni a jestli ne, tak ho musí vidět, bez ohledu na komentáře...
Na sever Severozápadní linkou (1959)
Klasika a to těžká, opravdu těžký kalibr z hlubin poloviny 20. století. Jen v kontextu dnešní doby budu v hodnocení o dost přísnější a s pojmem klasika se prostě nedá všechno vyhrát. Pro mě slabší Hitchcock, upalte mě.
Někdo tam nahoře mě má rád (1956)
Klasika napříč spektrem a jeden z těch lepších boxerských filmů. Dvou oskarová kvalita se svižným spádem.
Okno do dvora (1954)
Vynechám mlhavost konce, kde nejsem si zcela jist, jestli jsem pochopil závěr dějové linie. Opomenu-li tento fakt, je film typický Hitchcock, avšak poněkud vleklé, nicméně ve stylu, v kterém jsou točeny filmy z poloviny 20. století. Také je potřeba ocenit působivý způsob, jakým byl natočen jednopokojový prostor.
Divoch (1953)
Tehdy odvážný a divoký film. Nebudu však pokrytec, když si odmyslíme legendárního Marlona Branda a natočíme-li stejný film s dnešními herci, dostaneme průměrné béčko v dramatech. Láska, nespoutanost a násilí natočené tak na 65%.
Eva tropí hlouposti (1939)
Největší klasika, strhující dějem nabitý film, Nataša mě úplně a naprosto uchvátila každou částí jejího herectví - počínaje intonací hlasu až po tu její šibalskou nevinnost.. Film tak nadupaný, až se mi nechce věřit, že je z první poloviny minulého století.