Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tak mile bláznivou mladou dívku jen tak nenajdeš. Audrey Hepburnová v hlavní roli americké komedie oceněné dvěma Oscary. Mezi nestárnoucí filmy určitě patří romantická komedie, jež vznikla podle stejnojmenné úspěšné knihy Trumana Capoteho. Vypráví o mladé, půvabné a emancipované dívce Holly Golightlyové, která v New Yorku poněkud lehkomyslné sní svůj sen o skvělé budoucnosti. Zatím však musí žít jen z "příspěvků na taxík a oblečení" od svých stálých pánských obdivovatelů. Její plány naruší seznámení se začínajícím spisovatelem Paulem, jenž se přistěhuje do domu, kde bydlí... (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (718)

Aidan 

všechny recenze uživatele

Nezapomenutelné momenty jsou proloženy průměrností a poskládány v neústrojný celek. Zpočátku nepříliš vtipná a romantikou neoplývající romantická komedie se teprve někdy v půli stane v dobrém slova smyslu hodnou svého žánru. Scény z onoho dne, kdy se Holly a "Fred, darling" vydávají dělat věci, které nikdy nedělali, vyvolávají na divákově tváři přesně ten správný přihlouple blažený úsměv. A okamžik, kdy se mladý spisovatel vymaní z gigolovského područí, aby ve jménu lásky učinil svobodný krok do nezajištěnosti, opravdu povznáší. Jenomže klišovitý happyend provázený navíc obligátním deštěm sráží vše zas o patro níž. A ani pokus o morální apel příliš nenadchne - americký sen o bohatství a volnosti je vyměněn za jiný sen o naplněné romantické lásce (chápané navíc - ústy milencovými - jako majetnické "You belong to me."). Vsadil bych korunu, že se rozvedou... ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Film mě v některých neobvyklých aspektech svého příběhu mile překvapil a zaujal, ale při celkovém pohledu je prostě matoucí a nesourodý ten všudypřítomný souboj klasického hollywoodského narativu a queer podivínského úhlu pohledu Trumana Capoteho. Nejpatrnější je to asi v postavě Paula Varjaka, kterého se George Peppard ze všech sil snaží hrát jako klasického silného tichého typa, a přitom ta postava je asi všechno, jenom to ne. Patricia Neal je oproti němu strašně skvělá, a jelikož se jí daří dodat své postavě nejvíc podtextu, skryté ironie a sebeuvědomění, tak se mi na celém filmu líbila asi nejvíc. Co se týče Audrey Hepburn, tak jestliže jsem měla dojem, že v My Fair Lady šíleně přehrává, tak tady to rozhodně platí taky. Možná (a nejspíš) to byla v civilu opravdu fajn dáma, ale jakmile začne před kamerou rozbíjet věci nebo se vůbec pokoušet o jakoukoliv emoci, přijde mi to přehnané a neuvěřitelné. Samozřejmě kapitola sama pro sebe je ta absurdní a bizarní karikatura japonského umělce v podání Mickeyho Rooneyho - v rámci nastavené úrovně stylizace versus realističnost mi to prostě hlava nebere. Často u filmů, které jsou literárními adaptacemi, vypichuji, jak moc z filmu vyčuhuje nebo nevyčuhuje původní knižní struktura, a jestli je to dobře nebo špatně, a většinou to zmiňuji hlavně u filmů, kde je to špatně, ale zrovna v případě Snídaně mi to přijde to evidentní lešení jako plus, protože pomalé plynutí, nenápadné a zároveň skrytě komplikované zvraty a odbočky do rozsáhlých peripetií poskytují ideální prostor pro zobrazení vztahu mezi postavami a zároveň i jejich konkrétní osobnostní vývoj. Hlavně proto je mi ve výsledku vlastně dost líto, že se to všechno, stejně jako ústřední písnička, nakonec utopí v patosu. ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších romantických filmů klasického období, co jsem kdy viděl. Snídaně u Tiffanyho je v mnoha momentech hollywoodsky naivní, jindy příjemně odrzlá stejně jako sama ústřední postava, někdy staromilská a jindy zase překvapivě moderní. U dnešního mladého publika může pro svou naivitu vyvolat úsměv a rozhodně se nejedná o film pro cyniky. Já jsem si ale tenhle film právě pro svou roztomilou naivitu a celkovou lehkovážnost zamiloval. Dialogy jsou zde úderné a vtipné, postavy (ač ne moc věrohodné po psychologické stránce) sympatické a velmi dobře napsané. Kamera je jedním slovem úžasná a některé záběry jsou tak bravurně zkomponované, že bych si jimi okamžitě vytapetoval celý byt. Připočtu-li k tomu famózní (opravdu famózní) Audrey Hepburn, která si mne už v první minutě dokonale omotala kolem prstu, jejího filmového partnera George Pepparda, s nímž utvořila jeden z nejkouzelnějších filmových párů a ústřední skladbu Moon River, nemohu udat jiné než absolutní hodnocení. Je to sentimentální film, ale kdo říkal, že to vždy musí být špatné 100% ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém je pouze jediný herec, tedy herečka, všechno ostatní je kompars. A naleštěný panák, co jí hraje kamaráda, na falešně charakterní postavu nemá schopnosti, takže snaha udělat z něj hlavní roli selhává. Další wtf zkažení "klasiky" je role, která měla být komická - japonský soused v podání M. Rooneyho. Fakt zhnusující. Poměrně syrová delší povídka z reality byla zmasakrována do kulis pro Audrey, s velmi pochybnou a nerealistickou omáčkou. Aspoň ten slaďák Moon River že si vystřihla a ukázala, že umí zpívat (což jí v My Fair Lady znemožnili)... ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Zlatokopky boli už aj vtedy...A. Hepburnová opäť v romanticko-komediálnej polohe, ktorá veľmi často pripomenie kultové a nezabudnuteľné Prázdniny v Ríme a to nielen kvôli spoločnej hlavnej predstaviteľke, ale hlavne pre bláznivosť a živelnosť , ktorá ich spája i celé humorné podanie príbehu. Zmätená postava, ktorá sa nevyzná ani v sebe samej má s tvárou Hepburnovej nezameniteľné kúzlo. U mňa spokojnosť, ideálny film pre krásny večer vo dvojici, no spomínaný kult - Prázdniny v Ríme ostal neprekonaný. Aj preto o hviezdu menej. 80%. ()

Galerie (144)

Zajímavosti (47)

  • Proslulé černé šaty Audrey Hepburnové (Holly) se v aukci prodaly za rekordních 807 000 amerických dolarů. Za výtěžek z aukce se v Indii postavily školy pro nejchudší děti. (Pumiiix)
  • Audrey Hepburn (Holly) nesnášela dánské pečivo, které ukusuje na začátku filmu u výlohy klenotnictví Tiffany & Co. Proto žádala, zda by nemohla mít v ruce místo něj zmrzlinu, což jí nebylo dovoleno. (Pavlínka9)

Související novinky

Blake Edwards: 1922 – 2010

Blake Edwards: 1922 – 2010

17.12.2010

Ve středu v noci se na svůj poslední večírek někde tam nahoře vypravil velký filmař, držitel čestného Oscara za celoživotní dílo Blake Edwards. Všichni si jej pamatujeme především jako tvůrce… (více)

Reklama

Reklama