Recenze (1 130)
Bažanti jedou do Španělska (1972)
Jděte se bodnout, tohle je náhodou povedená veselohra s výbornými nápady. A tolik krásných děvčat v bikinách hned tak někde neuvidíte.
Holky to chtěj taky 2 (2004)
Takový šedý podprůměr, není to moc zábavné a myslím, že to není ani vyloženě film pro nadržené puberťáky. Takže pro koho to vlastně točili? Potěšily známé tváře z Kobry 11 a navíc hádám, že to natáčeli v Mnichově, kde jsem už párkrát byl.
Adéla ještě nevečeřela (1978)
Dokonalé od první do poslední minuty. Ani nevím, nad čím se rozplývat dříve - zda nad perfektním příběhem, vynikajícími herci, chytlavou hudbou, nad krásami Prahy či snad nad originálními nápady? Jeden z našich filmů, které zaslouží šest hvězdiček!
Två människor (1945)
"Dva lidé" je výborný snímek, byť na Dreyera dost komerční. V úvodu se dozvídáme o případu, kdy dva vědci vydávají ve stejný čas prakticky totožnou studii. Mladší Arne Lundell je v podezření, že opisoval od váženějšího doktora Sandera. Paní Lundellová svému manželovi bezvýhradně věří. Náhle uslyší v rozhlase, že doktor Sander byl zavražděn, hlavním podezřelým se samozřejmě stává Arne Lundell... Drama s prvky žánru noir za občasného využití romantických pasáží. Hlavní dvojice skutečně nesleze z plátna, při délce sedmdesáti minut nuda rozhodně nehrozí. Pověstnou třešničkou na dortu je účast později dvorního kameramana Ingmara Bergmana. Výborná práce!
Když v ráji pršelo (1987)
Pěkný poetický snímek s parádní muzikou a lahůdkovou kamerou, nechybí ani trocha erotiky. Zde je vidět, že většina zdejších uživatelů nepochopí nic složitějšího než Hvězdné války, bohužel...
Četník ze Saint Tropez (1964)
Mám slabost pro celou četnickou sérii. Možná, že první díl není ten úplně nejlepší (tím je pro mě "Četník se žení"), ani můj nejoblíbenější (těmi jsou poslední dva díly), ale přesto nejde nedat pět hvězdiček. Kultovní scénky a hlášky od začátku až do konce a k tomu nesmírně půvabná dcera Nicole, paráda.
Den hněvu (1943)
Vynikající. Komorní rodinné drama šmrncnuté honem na čarodějnice funguje báječně, mám slabost pro černobílé filmy a Dreyer je špička evropské kinematografie. Musím si ještě sehnat těch pár filmů, co jsem od něho neviděl.
Návrat oživlých mrtvol 2 (1988)
Dvojka se mi líbila o chlup více než jednička. Obojí je hrozná blbost, ale co taky čekat od béčka, nestěžuji si.
Značka: Na dožití (1989) (TV film)
Utajený klenot naší televizní tvorby. Výborná hořká komedie, kterou pamatuji už jako dítě a i nyní mě nesmírně potěšila.
Jízda na tygru (1961)
Povedený snímek o útěku z vězení a o tom, co pak následuje. A také o přátelství, které může znenadání vzniknout. Uprchlíci jsou celkem čtyři. Mario Adorf jako vězeň-drsňák velmi přesvědčivý. Uvedeno dnes na ČT2 s dabingem z roku 1968 (Cupák, Vejražka, Haničinec, Větrovec a další).