Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Pohádka
  • Krimi

Recenze (2 394)

plakát

Fauda (2015) (seriál) 

Tak že bych konečně doplnil komentátorský rest. Bude to vlastně hodně podobné psaní jako u Bodyguarda, kterého jsem okomentoval loni. A to tak, že ač se mi dílo válí na disku už pár let (první dvě série), muselo se to dostat do TV programu, abych se konečně dokopal se na tento obdivovaný kousek podívat. No, neřeknu špatné, ale po té bezvýhradné chvále ze všech stran nemůžu říct, že bych byl nějak extra uchvácen sám. Jistě je zajímavé, že se rolí ujali neherci a bývalí vojáci, ale právě proto překvapuje, že akce v seriálu nevypadá nijak extra dobře. Nemyslím teď nějaký "vymazlený vizuál" a podobné holyvůdské hrátky, ale to, že postavy často takticky podle mě stojí úplně blbě, míří spíš na sebe než na nepřítele a kdyby to bylo na realitě a ne na scénáři (podle kterého když je třeba zasáhnout, zasáhne se, když je třeba minout, mine se, bez ohledu na konkrétní situaci), často by situace asi dopadla jinak. Plusem určitě je, že prostředí je zřejmě vykreslené dobře a věrně a že hlavní postavy nejsou tak úplně bílí rytíři (třeba dostanou-li se do průseru, neváhají vzít civilní rukojmí), ale jinak děj samotný často působí nereálně, příliš mnoho náhod, záchran na poslední chvíli, odhadnutelných úmrtí a tak. Můžu to určitě doporučit, ale za sebe říkám jednou stačilo.

plakát

Princ a já (2004) 

"Dánsko není na královnu jako já zralé." Ach, ta zaostalá Evropa. Je to zvláštní svazek Evropy a Ameriky, na jednu stranu Američané považující se za ty progresivní, na druhou stranu stále pokukují po evropském lesku a kultuře. A Evropa se naopak považuje za kulturně nadřazenou, na druhou stranu dělá Američanům poskoka kdykoli si vzpomenou. No a asi tak podobně bych ohodnotil i ten ústřední pár, nevzhledná Američanka s rozsedlým obličejem a nevýrazný princ z nepohádky. Ale ty české lokace si ocenění zaslouží. Proti romantice jinak nic nemám, naopak, ale tady mi vlastně právě romantika chyběla.

plakát

Drsný chlapík (1983) 

Patřím mezi ty, kteří film viděli "kedysi dávno vo slovenskom dabingu". Film se mi celkem vykouřil z hlavy a až jeho nynější uvedení v televizi mi jej znovu připomnělo a též osvětlilo, proč jsem na něj takřka úplně zapomněl. Inu proto, že nebylo moc co si pamatovat. Ventura sice i ve věku přes 60 nepostrádal charisma, ale to je tak všechno. Děj dost nudný, jeho příliš velkou část tvoří flashbacky, postavy nejsou extra zajímavé a konfrontace s dvojicí Indiánů, kterou film  celou dobu slibuje, se vůbec nekoná a film se tím vypořádá jedním závěrečným záběrem. I ten mistr Morricone se tentokrát dost utnul.

plakát

Dva Janové a ovečka (1992) (TV film) 

Některé dialogy jsou lepší než odpovídá průměrné televizní pohádce, jenže všechno to kazí neskutečná pasivita dobrých postav. Zlý bratr jim vlastně nemůže nic udělat, přesto u něj všichni otročí, poslouchají ho a nakonec na něj potřebují kouzla, proč se na něj prostě a jednoduše nevykašlou.

plakát

Důvod k rozvodu (1937) 

Čím jsem starší, tím raději mám atmosféru pamětnických filmů, i těch ne tak známých jako tento. "Pane, jsem slušné děvče a mou siluetu dosud nikdo neviděl". Miluju taky scénu, kdy se Oldřich Nový lichotkami dostane do kupé Ondrákové jen proto, že má hlad, a odnese si odtamtud večeři :)

plakát

Ducháček to zařídí (1938) 

"Já doteď nevěřil, že by se v Praze našel advokát, kterej by si škrtnul palmáre."

plakát

Devadesátky (2022) (seriál) 

Takže, co je v jiných krimipříbězích funguje tak nějak samo, jako zajišťování důkazů, technika a podobné vymoženosti, je tady samo o sobě zdrojem zápletek i napětí. Možná máme na dně přehrady sudy, ale i kdyby tam nakrásně byly, jak se k nim dostat? Jak je vytáhnout a odvézt? Jak je otevřít? Na základě písemného příkazu... A kdo to zaplatí. Zkrátka realita. Což nefunguje u většiny krimipříběhů vůbec, zatímco tady, stejně jako v Příbězích prvního oddělení, autoři dokazují, že reálné neznamená nudné, ba naopak. Teď už jen zbývá otázka, zda můžeme čekat Devadesátky II, tentokrát o LTO.

plakát

Devadesátky - Přiznání (2022) (epizoda) 

Jediná výtka by byla, že poslední díl toho přece jen obsahoval až moc na jednu epizodu. Třeba vyjednávání s Kopáčem tady bylo hodně useknuté, tohle v Sametových vrazích udělali lépe a napínavěji. A souhlasím s ostatními, že na konci se mělo objevit, že postavy policistů jsou fiktivní a zejména Sokolův Tůma není odrazem Havloviče, Jinak paráda. Tak co, Devadesátky II a LTO? To už je na rozdíl od Orlíku skoro zapomenutá kauza a neškodilo by připomenout účast polistopadové reprezentace v ní, alespoň co se týče zákonodárného diletantství. "Václave, slib mi, že nebudeš střílet a jezdit."

plakát

Devadesátky - Sudy (2022) (epizoda) 

"Máme tady koordinační poradu k vytažení sudu..." Stupňuje se to vážně skvěle a líbí se mi, jak to dokáže podat i detaily, které můžou být zásadní problém, jako jak dostat sud plný louhu na korbu a zase dolů a otevřít ho. "Chci rozkaz. Písemný." Sokolova postava to nemůže ustát.

plakát

Devadesátky - Přehrada (2022) (epizoda) 

Atmosféra dílu fantastická aneb kolik napětí může být v obyčejné civilní přípravě na hlubinný ponor. Linka se Sokolem čím dál temnější a je jasné, že nedopadne dobře.

Ovládací panel
100. nej uživatel Česko
215 bodů

Reklama

Reklama