Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 354)

plakát

Accident Man (2018) 

Bloody hell, Scott Adkins si sám napsal film pro sebe a svoje kamarády a je to fakt dost super. Vlastně nejblíž, čemu se to dá přirovnat, je John Wick. Kdyby bydlel v Londýně. A byl víc cool. Má to vlastní svět nájemných vrahů, který působí mnohem víc přízemně, ale zároveň jsou postavy patřičně ztřeštěné, abyste si je zapamatovali, má to funkční zápletku a má to přehledné a zatraceně skvělé (a brutální!) akční scény. A tempo a fajn muziku a zvraty. A humor. Humor často až ve stylu ritchiovek, díky čemuž je film strašně svěží. Hodně, hodně milé překvapení.

plakát

Pevnost (1983) 

Další vizuálně úchvatný Mann. A navíc je to Mann hororový a ještě k tomu druhoválečný. A skvělý, samozřejmě. Je na tom sice vidět, že mu z director's cutu zbyla necelá půlka (předloha má 500 stran, takže není divu, že měl 3,5 hodiny), ale smysl to dává, a i když chybí razantnější vývoj jednoho motivu a jedné postavy, nijak zásadně to film nesráží. Ostatně, mám pocit, že i kdyby to smysl nedávalo, stejně se nezvládnete odtrhnout. Ať už díky těm vizuálům, podpořeným hudbou Tangerine Dream, nebo geniálnímu obsazení. Takže nakonec jediná věc, co mě mrzí, je, že se Mann k žánru víckrát nevrátil.

plakát

Death Race 2050 (2017) 

Je to jednoduché – buďto víte, kdo je Roger Corman, a v tom případě víte naprosto přesně, co od DR2050 dostanete, no a nebo ne. Mně se ty papundeklové káry opravdu líbí a ty cheesy hlášky mi opravdu přijdou vtipné. Nemuselo by tam být to CG, ale to je moje jediná výtka. Jinak je to přesně tak akční, nekorektní, násilné a sexy, jak chcete. Prostě slušný následovník původního Death Race 2000.

plakát

Greg Davies: You Magnificent Beast (2018) (TV film) 

Pokud jste viděli Man Down nebo The Inbetweeners, tak přesně víte, do čeho jdete. Hovadské, nekorektní humory o jeho učitelské kariéře, mrtvém otci, živé matce a šukání plyšových zvířat. Výborně napsané, výborně přednesené. Rozhodně jeden z top netflixovských standupů.

plakát

Hulk na neznámé planetě (2010) 

Přímočará akčňárna, která má spíš než s klasickými marvelovkami mnoho společného s Conanem a Johnem Carterem. Scénář je poctivé, byť lehce předvídatelné řemeslo. Postavy to ale táhnou, má to skvělou hudbu, přesdržky a atmosféru právě třeba Howardových příběhů. Jo, mohlo to trochu zpomalit, aby zvraty a pokusy o emotivní scény nebyly sázeny jakoby mimochodem, pokud zrovna někdo nebije někoho jiného do hlavy, ale to je moje jediná výtka. A je to asi jako vytýkat emoční distanc Komandu, takže za mě spokojenost.

plakát

Vaterland - Lovecký deník (2004) 

Není to úplně zlé, jenom... no dobře, je to zlé. Ale stejně to má jakési kouzlo. Podivnost na poli asi nejen české kinematografie, u které sice okamžitě pochopíte, čím by strašně moc chtěla být, ale na toho Lynche prostě nemá obsahem, a už vůbec ne technikou. Protože Lynch holt nemá ve svých filmech ochotníky (hlavní role jsou v pohodě, ale vedlejší...), nestříhá v MovieMakeru a ví, co je tripod. Ten neustále se pohybující handheld je prasárna, nemluvě o tom, že je to ještě ke všemu digitál, takže vizuální stránka je tak na úrovni německého porna, a pro jistotu tomu ještě nasazují korunu černobílé pasáže a nekonečné voiceovery. A hudební doprovod, který je náladou naprosto mimo. Narativně je to samozřejmě taky jak z jiné planety – dokud se postavy najednou nerozhodnou, že půjdou na lov. Pak to najednou jde, najednou to má nějaký cíl a je to zajímavé a nechybí i trocha napětí... ale vydrží to jenom asi dvacet minut, než to zase spadne do podivnosti. A bohužel to není podivnost lynchovská, co by měla nějaký skrytý smysl nebo myšlenky. Je to podivné naprosto samoúčelně. Ale stejně to má jakési kouzlo, no. A kvůli tomu jsem to dokoukal a vlastně se ani tolik nenudil. Jenom si říkám, o kolik smysluplnější, lépe natočené a víc "české" by to bylo, kdyby scénář napsal Švandrlík a zrežíroval to Juraj Herz. Mann kann träumen.

plakát

Happy! (2017) (seriál) 

Že přinese jeden z nejodvážnějších a nejoriginálnějších seriálů současnosti zrovna Syfy, to by mě nikdy nenapadlo. Špičková emocionální horská dráha s přepálenými vizuály, divokou kamerou a brutální adrenalinovou akcí. A samozřejmě geniálním Christopherem Melonim. A modrým jednorožcem. Absolutní orgáč.

plakát

Šílený Cecil (2000) 

"Your Hollywood system stole our sex and co-opted our violence, so there's nothing left for our kinds of movies!" Vystrčený prostředníček mainstreamové produkci, který obsahuje překvapivý počet citovatelných a pravdivých výroků. Škoda, že to až taková anarchie, že se to dost rychle přejí.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Viděla jsem vraždu (2010) (epizoda) 

Skoro hororový Poirot, plný mlhy a starých sídel. Doufal jsem, že ten Halloween filmaři vytěží trochu víc, ale i tak je to paráda. Pěkně zamotaný, napínavý a atmosférický díl.

plakát

Sebevražedný oddíl: Rozpoutané peklo (2018) 

Krvavý, sexy animák, ve které jsou antihrdinové opravdu antihrdinové – filmová sekce WB by si prostě ke svým kolegům měla zajít na školení Assault on Arkham se mi sice líbil víc jak přízemnější zápletkou, tak postavami (tady prostě od začátku víte, kdo to schytá), ale rozhodně je to důstojné pokračování (co navíc stíhá navazovat i na The Flashpoint Paradox, aniž by vás s tím mlátilo o hlavu), pořád daleko převyšující hraný snímek. Je to dospělé, je to dobře napsané a je to pekelně zábavné. Pořád mě mrzí ten pojaponštělý styl, ale akční scény jsou nářez (zásobníky vysypané do nebohých hlídačů a vybuchující hlavy included) a dynamika mezi charaktery, kteří se všichni snaží uzurpovat jednu věc a neustále se vzájemně podrážejí, je na úrovni ritchieovek. Takhle si představuju komiksový film!