Recenze (424)
Florentina Hubaldo, CTE (2012)
Němé scény v lese, vyjížďky na loďce, obři… Florentina Hubaldo, CTE podle mě obsahuje jedny z Diazových nejemotivnějších momentů. Spolu s Počátky minulosti je pak ideálním, i když dost bolestivým a tajuplným úvodem do filmografie tohohle filipínského solitéra, který zpomalil můj život jako nikdo předtím.
Elehiya sa dumalaw mula sa himagsikan (2011)
Trailer.
Melancholie (2008)
Osmihodinová cesta, během níž se slzy traumatizovaných jedinců mění v meta-smutek, který už nic nevyléčí. Jednou o tom možná napíšu víc.
České století (2013) (seriál)
Mrazivé celé.
Crumbs (2015)
Etiopské postapo sci-fi, kde přeživší uctívají popkulturní předměty, v zásobníku koulí opuštěné bowlingové herny žije Santa Claus a na pochůzky se chodí se světelnými meči. Solidní bizár.
Ružové sny (1976)
„Keď mám problémy, vždy si dám vajíčka.“
Frost (1997)
Angelopoulosovsky-tarrovská road movie začínající na Vánoce a končící na Nový rok. Mezi tím jen promrzlá bezvýchodnost zachycena veledlouhými záběry, z nichž je znát Kelemenovo citlivé oko. Píšu si Frost na pomyslný seznam oblíbených vánočních filmů – vedle Kieślowského Dekalogu III a Kachyňových Vánoc s Alžbětou.
Tančící jestřáb (1977)
Jak někdo píše na internetu: „This film looks like it wasn't made from the perspective of human being.“ Můj pátý Królikiewicz, po páté zásah na komoru.
Signál k životu (1968)
"He failed to set the sun on fire - just as the town at which he aimed his rockets remained unscathed. He only managed to kill a donkey the day before." Geniální a neskutečně hravý debut jednoho z největších režisérů. Nebojte se toho.
Jakub (1992)
Kolektivní i osobní traumata navždy zaznamenána ve zvrásněných tvářích, bohaté mystické obrazy a vzpomínky na jednoho nezapomenutelného člověka. Sejmulo mě to víc než Obrazy starého světa, které mi během sledování několikrát přišly na mysl. Nechápu nic.