Recenze (424)
Ona (2013)
Už Jonzeho krátkometrážní kyber romance I'm Here byla jasná pocitovka; ten chlápek je romantik a nebojí se nacpat romantické klišé ani mezi dva roboty. V Her však vzniká silný vztah mezi člověkem a operačním systémem. Předsudky o tom, že 'to není ono' jsou brzo pryč. Systém promlouvá hlasem Scarlett Johansson tak přesvědčivě (drze, vtipně, chytře, upřímně, smutně, žárlivě), že i já jsem se do něj na ty dvě hodiny platonicky zamiloval. Jak moc je to guilty pleasure, ukáže čas.
Babovřesky (2013)
Tak špatné, že se na to nedá dívat ani z recese.
Frances Ha (2012)
Manhattan díl druhý. Baumbacha budu odteď sledovat.
Miluji tě k sežrání (2001)
Ponuré, úchylné, k sežřání. Claire Denis, Vincent Gallo a Tindersticks. Všem, co dali odpad, doporučuju: http://www.csfd.cz/film/220024-miluji-te-k-sezrani/
Holy Motors (2012)
Podivnost a "krása samotného gesta". Na svět tady kromě jiného zase vylézá Caraxova "Nestvůra kanálů", která řádila už v povídkovém Tokio!
Lásky čas (2013)
Nejlepší romantická komedie, pohrávající si s časem, od dob, kdy se Bill Murray zasekl při oslavě Hromnic.
Vlk z Wall Street (2013)
Co bude, až Scorsese nebude?
Marketa Lazarová (1967)
Nepřekonatelné, vy jebáci.
Adelheid (1969)
Ponuré a ohlodané až na kost. Čepek s Černou diktují.
Nymfomanka, část I. (2013)
Na začátku filmu se dočtete, že uvidíte střih, který Trier sice svolil, ale nepodílel se na něm, což na zážitku zrovna nepřidá. První část je stejně hravá jako Joe, nečekané odkazy sexuality na Bacha nebo rybaření, netradiční zápletky a nebál bych se říct - příliv nostalgie. Nymfomanka je ještě v rozkvětu, lůno je zdrojem nadpozemských zážitků, a Trier rozehrává svoji kontroverzní hru.