Recenze (358)
Suzume (2022)
Měla jsem od toho dost velká očekávání. Bohužel se nenaplnila. První polovina filmu je doslova uhekaná, příběh slabší, stále dokola se opakující jeden motiv s jednou mantrou v malinko se měnících kulisách. Takhle to jde 2/3 filmu, místy jsem se nudila (a podle reakcí v kině jsem nebyla jediná), místy mě rozčilovala hudba, která byla pro má ouška násilná. Optimistický závěr mnohé vylepšil, ale přesto doporučení tomuto filmu nedávám. Lepší průměr 66%.
Amerika z ptačí perspektivy - Kalifornie (2010) (epizoda)
Vynikající. Spraví i náladu.
Doručovací služba čarodějky Kiki (1989)
Moc příjemný příběh. Pohádka, která se obejde úplně bez zla a konfliktu, a vůbec jí to nechybí.
Krásné země z výšky: Montana, území velkého nebe (2020) (TV film)
Hodně reálií a historie, k tomu krásné scenérie a povedená kamera, příjemný hudební podkres a perfektní český dabing.
Černobyl (2021) (TV film)
Tento dokument by měli pouštět ve školách v hodinách dějepisu. Tam je totiž úplně všechno: 1/ vznikne strašný průšvih, 2/ původce průšvihu ho samostatně řeší, ale navenek tutlá, 3/ původce průšvihu se rozhodne jít s pravdou ven a sdělit důsledky a rizika pro okolí, 4/ atomová lobby přesvědčí původce průšvihu, ať na věc kouká "optimističtěji", protože jim jde o kšeft. Sečteno a podtrženo: vyplatí se víc věřit vlastnímu úsudku než médiím a mezinárodním komuniké.
Dánsko, od Vikingů k budoucnosti (2020) (TV film)
Ukázkový příklad toho, jak může nemožná kamera zabít celý dokument. Slepenec záběrů z dronu, kamera se po celou dobu nezastaví ani na půl vteřiny, takže to působí velmi nepřirozeně a rušivě.
Velryba (2022)
Ten film je všechno možné jenom ne průměrný, přesto má ode mě průměrné hodnocení. Proč: První třetina mě skoro nadchla. Líbila se mi ta trocha filosofování, civilní pojetí, hudba, kamera, říkala jsem si, jak to po stránce kvality vyčnívá nad většinou filmů, co se točí. V druhé třetině se to zacyklilo a přestalo se to posouvat. Z původní svěží úvahy se stala mantra a sípáni a přežírání začalo být okoukané. V poslední třetině jsem začala zívat a těšit se na konec toho utrpení. Bohužel závěr, kýčovitý, přeumělkovaný a patetický, odstřelil ten film do pásma filmů, které už nechci víckrát vidět.
Peru, posvátnými stezkami (2018) (TV film)
Stojí za to vidět, a hlavně slyšet. Velmi zajímavá je pasáž o městě Cusco.
Zahrajte mi "MISTY" (1971)
Ten film mi připadal jako poctivý, zemitý thriller, nepostrádající dávku posedlosti a trošinku romantiky, kterému nic moc nechybí, ale hlavně nic nepřebývá. S ohledem na čistotu žánru a dobu vzniku dávám plný počet.
Maroko, tisíciletá civilizace (2020) (TV film)
Dokument si mimořádně pěkně pohrál s barvami.