Caminzind

Caminzind

Česko
Jako netopýr trhám porcelán přítmí svou stopou

27 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 24.2.2016  21:55

    Třígrošová allenovská historka, která svým zpracováním připomíná spíše divadelní představení než filmové dílo. Předpokládám, že šlo jen o takovou oddychovku, kterou Allen sepsal za dva večery a natočil za dva týdny. Filosoficky je to naprosto debilní, to zkrátka musím říct natvrdo. Nesouvislé povrchní debaty, otírající se o Kierkegaarda či Heideggera, mají nejspíš simulovat vnitřní muka vyhaslého profesora. Ale kdoví, možná to byl záměr, nezatěžovat mysl diváka, ale jen se zlehka nést na vlnách banality a klišé a dát větší prostor pro základní námět. Po psychologické a vztahové stránce to totiž není o nic lepší, takže dost možná nakonec půjde jen o ten samotný závěr. O ten vtipný mysteriozní ornament trvající sotva dvě vteřiny, a který nakonec celé tohle představení spasí.

    • 21.2.2016  10:10
    Ghoul (2015)
    **

    Dalo se to přečkat, to je velké plus. 86 minut není mnoho, ale klidně bych i 6 minut ubral. Ale ne těch posledních šest, ty byly tím nejlepším z celého filmu. Pominu-li tedy závěr, pak jako horror snímek funguje minimálně. Ale snad kdybych si zalezl s tabletem v noci někam na posed, byl by efekt vyšší. Tohle bylo až příliš rutinní a až příliš mnohokrát-již-viděné.

    • 17.2.2016  05:16

    Překombinovaný thriller se sci-fi zápletkou, nad jehož údajnou promyšleností tady někteří slintají blahem. Já tvrdím, že scénář naopak promyšlený není, je banální (jako je banální už samotný námět) a místy až absurdní, takže nutí postavy dělat ze sebe pitomce. Je to ten typ rádoby chytrého filmu, u kterého kroutíte hlavou nad každou scénou. Není to film pro přemýšlivého diváka, nýbrž právě pro toho méně bystrého slintala. Vždyť už samotná premisa, od které se vše odvíjí, tedy že je nezbytné naplňovat vize z budoucnosti, aby nedošlo ke kolapsu časoprostoru, je prostě komická. Tady si někdo plete Nostradama s Einsteinem, a já to nejsem. Dvě hvězdy za jakoustakous koukatelnost a napínavou atmosféru.

    • 14.2.2016  05:27
    Prolínání světů (TV seriál) (2006)
    odpad!

    Ano, myslím, že komentář Bohemáka vše podstatné k tomuto dílu vystihuje: "Kdyby tohle viděli všichni, ubylo by na světě nenávisti." Je to naivní, povrchní, dalajlamovské, halíkovské, havlovské, patetické, extatické a ve svém důsledku i děsivě fanatické. Neboť pod tím vším balastem, pod celým tím majestátem lásky, tolerance, dialogu a sbližování nebezpečně prosakuje neomarxistická doktrína o multikulturní jednotě. Smíchejme všechny krve a staňme se jedním!

    • 1.2.2016  20:13

    Na tu dobu velice povedené animace, které však obsahově nepřinášejí zhola nic.

    • 16.1.2016  12:10

    The Revenant není tak epický a výpravný, jak se možná čekalo, a proto může u někoho převládnout zklamání. Jde víceméně o monotónní one man, respektive few men show. Něco mezi Gibsonovým Apocalyptem a přepisem McCarthyho The Road. A Leo si nejspíš zlomil nohu, protože se celých 156 minut jenom plazí. Mě to však docela bavilo. 66%

    • 16.1.2016  11:28
    Everest (2015)
    ***

    Takže, co tu máme? Everest od Kormákura. Vezmu to ve zkratce, jako to činí samotný film. Děj je prostě takový. Zkratkovitý. 14:00 Jdeme na vrchol. - 14:30 Doug má problém a navíc se blíží bouře. - 24:00 Už měl být zpátky, zanes mu tam oxygen a hned se vraťte. Ale asi největším problémem je roztříštěná pozornost na jednotlivé postavy. Hlavní roli nejspíš obsadil Jason Clarke, který by však asi podle tvůrců sám celý film neutáhl a proto jej doplnili sekundanti v podobě několika hollywoodských es. Prostor však dostali srovnatelný, a tím pádem mi tam schází taková ta klasická pyramida postav od jedné dvou ústředních po těch několik vedlejších vespod. Osobně si dokážu představit celý příběh ovinutý okolo dvou osob, a to Roba Halla (Jason Clarke) a zmrtvýchvstalého Becka Weathersa (Josh Brolin). Shrnuto: 64%

    • 10.1.2016  01:23

    Píčovina to samozřejmě je jako každá píčovina, s tím se musí počítat. Odpad? To si nemyslím. Odpad je třeba Titanic, anebo některé sračky od Svěráka. Tím spíš, že odpad! je spíše demonstrativní hodnocení, kterým se člověk chce vzepřít většinovému názoru. Ale v téhle píčovině si i my, akademičtí intelektuálové, nějaké to světlé místo najdeme.

    • 7.1.2016  05:11
    The 100 (TV seriál) (2014)

    Uf, no... je to vážně děs. Jsou tam asi dvě pěkné baby, jinak je to zhruba na úrovni Hvězdné brány s Mc Gyverem. S tím rozdílem, že tady poskakují jen samí nagelovaní fracci. Zvládl jsem prvních 5-10 minut pilota, pak přetočil a tím to pro mě skončilo. Hodnotit proto raději nebudu, ale zdejší vysoké hodnocení lze vysvětlit asi jen nižším věkovým průměrem uživatelů, anebo tím, že to hodnotí pouze ti, kteří na tom děsně ujíždějí. Na Imdb to samé.

    • 6.1.2016  03:25

    1. série ze začátku hodně nadupaná se zapeklitým a vykombinovaným scénářem, ve kterém však není problém se orientovat. Od půlky ztrácí dech a mění se v rutinu. Poslední cca 3 díly jsou místama ubíjející, přičemž ten závěrečný je už jen natahovaná prázdnota. Veliká škoda je to tím spíš, že vám zůstanou ještě plné hrsti otázek. 2. série podle stejného vzorce, ne lepší nebo horší než ta první, avšak s lepším závěrem a vykrádačkou Nietzscheho. Se 3. sérií kvalita upadá, respektive prohlubuje se syndrom prázdné slámy a já o celou tuhle okázalou bublinu možná už na dobro ztrácím zájem.

    • 6.1.2016  03:24

    1. série ze začátku hodně nadupaná se zapeklitým a vykombinovaným scénářem, ve kterém však není problém se orientovat. Od půlky ztrácí dech a mění se v rutinu. Poslední cca 3 díly jsou místama ubíjející, přičemž ten závěrečný je už jen natahovaná prázdnota. Veliká škoda je to tím spíš, že vám zůstanou ještě plné hrsti otázek. 2. série podle stejného vzorce, ne lepší nebo horší než ta první, avšak s lepším závěrem a vykrádačkou Nietzscheho. Se 3. sérií kvalita upadá, respektive prohlubuje se syndrom prázdné slámy a já o celou tuhle okázalou bublinu možná už na dobro ztrácím zájem.

    • 2.1.2016  09:16
    Marťan (2015)
    ****

    Scházelo tomu více poezie.

    • 10.12.2015  00:36
    Fokus Václava Moravce (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Já viděl jen jeden díl, ale z té neomarxistické selanky se mi ježily chlupy.

    • 13.11.2015  18:18
    Circle (2015)
    **

    Představte si, že pro vás někdo chystá obrovské překvapení, dlouho vás napíná, myslím jako fakt dlouho, ne jako já teď, takže musíte snášet dlouhé minuty, ne-li hodiny jeho sáhodlouhý monolog, a pak vám tato osoba předá ono překvapení, které celou tu dobu držela před sebou okázale zabalené ve velikánské krabici................................. A to je konec, chápete? Ta krabice je prostě prázdná, do prdele!

    • 10.11.2015  21:03
    Nesmrtelný (2015)
    **

    52% Tohle sci-fi mi připomnělo můj vynález vysílačky, když mi bylo asi tak šest let. Krabička, dírka, drátek a fííííííííííííí........... to určitě bude fungovat!

    • 27.10.2015  23:31

    Člověk celou dobu čeká, o co tam půjde a hle...

    • 25.10.2015  23:58
    Dárek (2015)
    ***

    Sympatický režijní debut, který chtěl být ve své opovážlivosti něčím víc, než na co měl. Edgerton nezrale kličkuje mezi psychologickým dramatem a béčkový thrillerem a napíná diváka víc než si samotný příběh zaslouží. Asi nejzdařilejší záležitostí se tak kupodivu jeví Batemanova postava, ne nepodobná té Auteuilovy z Hanekeho Caché. To je však level, o kterém si Edgerton zatím může nechat jenom zdát. 69%

    • 23.10.2015  12:57
    The Visit (2015)
    ***

    Shyamalanův nízkorozpočtový mininávrat ke kořenům, který působí spíš jako mimořádná bokovka (a ruku na srdce, ona to asi i bokovka bude), mne zanechal poměrně chladným. Jde o nadprůměrný found footage se všemi svými komicky absurdními situacemi, kdy postavy i za cenu života pobíhají s handycamem po chalupě, aby divák nebyl náhodou o něco ochuzen. Osobně jsem doufal v mysteriózní a otevřený závěr. Ten se sice nekonal, nicměně nechybí zde silný zvrat, který dal opravdu vzpomenout na starší režisérovy kousky. Celkově jde o jistě sympatickou první vlaštovku, ikdyž se obávám, že tolik kýžený a očekáváný nástup staronového Shyamalana zůstane i nadále jen zbožným přáním jeho fanoušků. Což je ostatně i důvod hysterického nadhodnocení tohoto filmu. 59%

    • 20.10.2015  03:19

    Námět. Ten je kamenem úrazu tohoto horrorového příběhu s půvabným názvem, který i v doslovném překladu zní stále stejně poeticky Temná byla noc. A atmosféra je zde opravdu temná, byť se časem trochu omrzí. Režie výborná a invenční. Skvělá hudba. Kamerové filtry, které vůbec nemusím, zase tolik nevadily. Herci jsou zajímaví. Vykreslení postav je bez chyby, ikdyž ne zrovna originální. Ale ten námět... Někteří tady snímku vytýkají nevyužitý potenciál. Ale dle mého tady ani žádný potenciál nebyl, chyběla prostě látka. A kdo si osvojil základy Aristotelovy fyziky, tak ví, že bez látky není co u-tvář-et. To vše k velké škodě tvůrců. 51%

    • 16.10.2015  23:31

    Funny Games podle Eliho Rotha, aneb když se vlhký sen mění v noční můru. Knock, Knock je podle mě žánrově blíže horroru než thrilleru, s náznakem exploitation, sic bez krve a brutality. A ikdyž je to Rothův první mainstream, tak žánrová zručnost se nezapře. Rovněž fakt, že scénář je divácky nenáročný a obejde se bez hlubší myšlenky, zvratu či pointy, řadí tento snímek opravdu blíže k exploitation horroru, kde se "věci" dějí tak nějak bezdůvodně, samoúčelně, pro zvrácenou zábavu. Najdeme tu sice klasický pokus o nějaký morální přesah, ale, jak je již zvykem, tak pouze pro forma. Je těžké zde hledat věci pozitivní či vyloženě negativní, aniž bychom vybřednuli ze škatulky subžánru. Jednoduše řečeno, klišé tam je jak máku, ale tak to zkrátka v těchto filmech bývá, tak nač se neustále opakovat. A jelikož snímek nemíří nikam vysoko, je takový, jaký se dal nejspíš očekávat. Co však stojí za zmínku, je hudba, která film posouvá o něco výš a do některých scén si sedla jako cedník na Reevesovu zarostlou palici. 61%

    • 13.10.2015  03:01
    Sklizeň (2013)
    **

    Kritiky překvapivě vysoko hodnocený skororodinný thriller na televizní úrovni, ve kterém bohužel nefunguje samotný zvrat příběhu, poněvadž je až příliš okatý a předvídatelný. 53%

    • 8.10.2015  02:14

    Chyba lávky. Čekal jsem vtipnou krimikomedii. Dostal jsem spíše bezduché porno, kde si chlap pro 15 tisíc usekne prst. Úchvatné.

    • 5.10.2015  02:46
    Creep (2014)
    ****

    Norman Bates hadr. Tohle bylo takové psycho, že ani nevím, zda-li jsou většími magory autoři snímku nebo jeho postavy. Jelikož však režisér se scenáristou obsadili sami sebe do hlavních postav, nabízí se rozumná otázka, zda-li nakonec i sami sebe nehrají. Tím by se vše vysvětlovalo. Navíc oba působí od pohledu trochu jako psychopati. Každopádně tohle prapodivné, papírem občas šustící, avšak naprosto nepředvídatelné romantické, psychologické a hororové drama si umí diváka povodit tak suverénně, že ho rozhodně musím doporučit. Musím říct, že dlouho jsem nevěděl, co si o filmu myslet, nicméně závěr byl tak úžasně jednoznačný, že celé to dilema, mám-li dát 2 či 4 hvězdy, nekompromisně rozetnul. 72% Metascore 74%!

    • 4.10.2015  00:39
    Hidden (2015)
    **

    We have to run. Run! Rutinní nízkorozpočtový horror, který se kdovíjak nepovedl. Do poloviny filmu jsme svědky unylého dramatu překrmeného cukrovou vatou mezi rodinnými příslušníky. A jelikož jsou jenom tři plus panenka, tak se připravte na dost monotónní rodinná pouta, která připomenou ty nejnudnější díly The Walking Dead. Pak zabijí krysu, což je na dlouho jediná pořádná akce, a po pár varovných retrospektivních šotech přijde závěrečná akce, která vedle nijak úchvatné pointy vyniká už jen řadou klišé, jako je vykloubené rameno či třeba upadnutá panenka. Kluci Dufferovi se svůj debut snažili pojmout dost na efekt, což je pak zbytečně moc cítit. Snímku však nechybí napětí, za což mu uděluji dvě hvězdy. 46%

    • 20.9.2015  02:32
    Cop Car (2015)
    ***

    Venkovský a paradoxně komorní thriller odehrávající se v minimálním časovém rozpětí sotva pár hodin. Námět je prostý; dva nebojácní a podle všeho i lehce retardovaní kluci odcizí auto zkorumpovanému šerifovi, který si odložil do kufru mrtvolu. Není to nuda, odsýpá to a to je hlavní. Příběh je banální, leč dobře zahraný a s originálním hudebním doprovodem. Jen ti dva desetiletí šulíni, ti to tochu kazí. Ikdyž chyba není ani tak v nich, jako spíše v plochém scénáři. 64%

    • 18.9.2015  23:46
    Mezi řádky (2007)
    *

    Chcete-li z nevzdělatelného čmouda s IQ 85 udělat překrásnou bílou kultivovanou duši, dejte mu přečíst deníček Anne Frankové a voilà... úspěch je zaručen. V tomhletom naivním propagandistickém multikulturním škváru dokáže sexy árisjká učitelka se zručností Harryho Pottera vykouzlit z partičky polodebilů jakože lidské bytosti. Stačí jen rozsvítit malé světélko a dotknout se srdce na pravém místě. A já se ptám: Proč na to ještě nikdo nepřišel? Kurva, proč?!! Ať mír dál zůstává...

    • 28.8.2015  00:48
    Ex Machina (2014)
    ****

    Tady vidíš, že ženská je kurva, ikdyby sis ji z železa ukul. Bitch ex Machina.

    • 25.8.2015  00:14

    Konečně horror, který se dal sledovat osamotě a přesto jsem se tak necítil. Kromě toho, že jsem si při něm připadal velice společensky, mi navíc dokazál zprostředkovat iluzi interaktivity, aniž bych se dotkl klávesnice nebo myši. Jinak je to pochopitelně klasická kejda se šťastným koncem, jejíž alternativní název Cybernatural je přímo dokonalý spoiler. 52%

    • 27.7.2015  18:23

    Povedená plejáda herců se sympatickými hereckými výkony. Na druhou stranu všeho moc škodí, a zde je casting tak megalomanský, že většina postav příchází a hned zase mizí, aby uvolnily místo dalším učinkujícím v této šou. I přesto musím uznat, že obsazení je jedním z mála pozitiv celého snímku, protože kdo má nakoukány nejen americké, ale i české, britské, dánské a švédské filmy, bude se bavit. Pochválil bych ještě hudbu, výpravu a snad i ten námět, který vychází z románové fikce. Kdyby byl navíc děj zasazen do blíže neurčené doby a do fiktivní země, sice by se vytratilo to kouzlo založené na falešné, stereotypní a dokonce s jistou perverzí až romantické představě o životě ve stalinistickém režimu, avšak podstatně by ubylo rušivých elementů v příběhu. Tenhle námět je zkrátka přetěžkým soustem pro každého. Což na druhou stranu nemůže sloužit jako polehčující okolnost pro všechny, kteří se do tohoto projektu zapojili, včetně autora předlohy. Co se týče samotného zpracování, pak vedle děravého scénáře musím odsoudit především kameru a střih. Střih je tak špatný, že i přes pomalejší tempo vyprávění a přesto, že se nejedná o kdovíjak upovídaný film, jsem se v ději průběžně ztrácel. Kamera mě praštila do nosu symbolicky v čase 00:04:40 při dobývání Berlína a hned jsem si vzpomněl na některé předchozí Espinosovy filmy, které trpěly stejným neduhem. Obraz byl roztřesený i v detailních záběrech, což má nejspíš simulovat akci, ale dle mého jde o divácky hodně nevděčný efekt a překvapuje mne, že z toho Espinosa a jeho dvorní kameraman Oliver Wood stále nevyrostli. Ještě se mají co učit. 58%

    • 13.7.2015  23:13

    Atmosférické zjevení, které mi svojí hudbou připomnělo starší podivnost Let's Scare Jessica to Death. V první půlce se divák dovtípí podstatu celé věci, proto druhá půle pouze udržuje napětí a vrcholí očekáváným způsobem. Bohužel právě tato druhé půle postupně ztrácí dech a divák se může přistihnout, jak sleduje časomíru. Osobně bych uvítal více syrovosti, méně snahy o jakýsi přesah a méně romantiky, která se však dá u ženské autorky tolerovat. 70%

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace