Caminzind

Caminzind

Česko
Jako netopýr trhám porcelán přítmí svou stopou

27 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 27.4.2016  02:36

    Tak reálně je tento film asi fakt odpad! Samozřejmě ne pro tu brutalitu, neb na tu se čekalo, ale tady je prostě všechno špatně. Herci jsou příšerní, lokace jsou velice úsporné, celé je to hnusně nasnímáno a některé scény jsou ve své předvídatelnosti tak krutě natahovány, že si stihnete nad nimi i několikrát povzdechnout. Je tu bonusově jakástakás psychologická rovina, ale jednu hvězdu mohu dát opravdu jenom za Sarah Butler, do které bych svoji trubku zasunul velice rád. Ikdyž vlastně raději asi ne, že? 38%

    • 25.4.2016  15:14
    Hush (2016)
    **

    Těžko pochopitelný béčkový experiment, který sice obsahuje pár povedených záběrů a režijních fines, ale většinou se při tom tváří jako nějaký mimořádně intelektuální a artový počin. Vrah je vrahem bez příčiny, ale bacha, tato bezpříčinnost není výslovným manifestem jeho postavy, nýbrž prostě jen důsledkem absence motivu v samotném scénáři. Tento fakt právě v kontrastu s okázalou formou snímku nemůže působit jinak než trapně. Svými relaxačními hudebními cajdáky pak film připomíná nedávný (rovněž úžasně artový) It Follows, a tak jsme zřejmě svědky nového trendu, posouvat slasher do vyšších sfér. Časem zřejmě přibudou i smyčce nebo hoboj a z Flanagana a spol. se snad nakonec stanou i umělci. To pak asi budou ty jejich krváky plné zpomalených patetických výjevů jako ze Sixtinské kaple. Mimochodem, když už si psychopat sundá masku, měl by v ideálním případě vypadat stále jako psychopat, tedy jako třeba Paul Dano, rozhodně ne jako chlápek odněkud z reklamy na Starobrno. 49%

    • 24.4.2016  15:19

    Španělský hollywood s naivním scénářem plným akce a nezbytného přehršle nelogičností a Luisem Tosarem namísto Sandry Bullock v hlavní roli. Nudit se však nejspíš nebudete. 53%

    • 23.4.2016  16:39

    The VVitch (psáno stylově se dvěma V) je na debut mimořádně vyvedené atmosférické dílo. Áčkový horror, jaký se objeví asi tak jednou za 2-3 roky, bohužel. Horror víceméně prostý stereotypních klišé a sázející hodně na formu, jelikož režie, kamera, herecké výkony a chladné prostředí Nové Anglie jednoznačně dominují nad scénářem. Ten ani neusiluje o kdovíjaký přesah (což nikterak nevadí) a prosycen křesťanským patosem může i občas vadit. Zvlášť v českém militantně ateistickém prostředí mohu pak postavy vyvolat vyšší antipatie, než je nezbytné. Potvrzuje to ostatně i Pomothyho komentář a fakt, že oproti 83% na Metacritic je zdejší hodnocení docela úlet. Každopádně si Robert Eggers rozhodně zaslouží zvýšenou pozornost. 79%

    • 10.4.2016  22:08

    Horrorová komedie se slušnou komediální linkou, leč bezvýznamnou a banální linkou horrorovou.

    • 9.4.2016  07:25
    D'Ardennen (2015)
    ****

    Belgické Kobry a užovky debutujícího Robina Pronta začínají jako drama a končí jako thriller s hodně povedeným zvratem (kterému by ovšem slušelo tak nějak v něčem přidat a v něčem zase trochu ubrat). Řečeno hadí symbolikou nám příběh podává souboj spíše toho nejjedovatějšího taipana (jehož krutost vás ještě hodně překvapí) a řekněme zmije obecné. Pro mě neznámý Kevin Janssens zde v roli taipana prostě exceluje, nebojím se to říct. Zprvu jsem uvažoval, zda-li je to vážně profesionální herec, anebo toho zmrda vyhrabali v opravdovém kriminále. Ano, až tak se mi zdál autentický. Mrzí mě asi jen jedna věc. A to je to, že zde moje oblíbenkyně Veerle Baetens nedostala prostor pro svůj úsměv. Ale ono to ani vzhledem ke scénáři nebylo možné. 72%

    • 5.3.2016  15:39

    Ty pičo, tak tohle jsem fakt protrpěl. Kolik to mělo minut, asi tak tisíc?

    • 1.3.2016  07:20
    Backtrack (2015)
    **

    Poctivě zpracovaná a napínavá duchařina s připitomělým scénářem, nadmírou strašidel a málo uvěřitelnými postavami.

    • 28.2.2016  04:33

    No teda. Film sice skončil dříve než začal, ale i tak jsem docela mile překvapen. Les sebevrahů, napínavá a temná atmosféra, uvěřitelné herecké výkony (Natalie Dormer a žádné uječené kravky), výborná kamera (to jako fakt), zvuk a hudební motivy. To se vážně nebojím zvýraznit, jelikož mám už pár horrorů za sebou. Dalo se z toho samozřejmě vytřískat podstatně víc, a to nejen vzhledem k námětu, ale i vzhledem k již zmiňovaným kvalitám (herci, kamera, zvuk, prostředí). Střih je občas zmatený, ale zase má snímek rychlý rozjezd. Lekačky fungují, ikdyž s maskami a efekty si nikdo moc práci nedal, což mi vadí asi nejvíc. A taky závěr mohl být spíš psychologický, když už jsme u těch dvojčat. Hodnocení je pochopitelně nižší. A to z toho důvodu, že byl snímek určen širšímu publiku a celkově tak bude mít více diváků (i mimožánrových), než kolik se jich dočká většina srovnatelných horrorů. Já si naopak trochu přisadím. 63%

    • 26.2.2016  06:49

    To vypadá, že někdo vyhrabal z trezoru VéHáeSku z osmdesátých let a jenom přepsal rok výroby. Vzhledem k námětu by to bylo i symbolické. Akorát tomu chyběla nějaká pořádná hvězda své doby, třeba takový Michael Paré.

    • 24.2.2016  21:55

    Třígrošová allenovská historka, která svým zpracováním připomíná spíše divadelní představení než filmové dílo. Předpokládám, že šlo jen o takovou oddychovku, kterou Allen sepsal za dva večery a natočil za dva týdny. Filosoficky je to naprosto debilní, to zkrátka musím říct natvrdo. Nesouvislé povrchní debaty, otírající se o Kierkegaarda či Heideggera, mají nejspíš simulovat vnitřní muka vyhaslého profesora. Ale kdoví, možná to byl záměr, nezatěžovat mysl diváka, ale jen se zlehka nést na vlnách banality a klišé a dát větší prostor pro základní námět. Po psychologické a vztahové stránce to totiž není o nic lepší, takže dost možná nakonec půjde jen o ten samotný závěr. O ten vtipný mysteriozní ornament trvající sotva dvě vteřiny, a který nakonec celé tohle představení spasí.

    • 21.2.2016  10:10
    Ghoul (2015)
    **

    Dalo se to přečkat, to je velké plus. 86 minut není mnoho, ale klidně bych i 6 minut ubral. Ale ne těch posledních šest, ty byly tím nejlepším z celého filmu. Pominu-li tedy závěr, pak jako horror snímek funguje minimálně. Ale snad kdybych si zalezl s tabletem v noci někam na posed, byl by efekt vyšší. Tohle bylo až příliš rutinní a až příliš mnohokrát-již-viděné.

    • 17.2.2016  05:16

    Překombinovaný thriller se sci-fi zápletkou, nad jehož údajnou promyšleností tady někteří slintají blahem. Já tvrdím, že scénář naopak promyšlený není, je banální (jako je banální už samotný námět) a místy až absurdní, takže nutí postavy dělat ze sebe pitomce. Je to ten typ rádoby chytrého filmu, u kterého kroutíte hlavou nad každou scénou. Není to film pro přemýšlivého diváka, nýbrž právě pro toho méně bystrého slintala. Vždyť už samotná premisa, od které se vše odvíjí, tedy že je nezbytné naplňovat vize z budoucnosti, aby nedošlo ke kolapsu časoprostoru, je prostě komická. Tady si někdo plete Nostradama s Einsteinem, a já to nejsem. Dvě hvězdy za jakoustakous koukatelnost a napínavou atmosféru.

    • 14.2.2016  05:27
    Prolínání světů (TV seriál) (2006)
    odpad!

    Ano, myslím, že komentář Bohemáka vše podstatné k tomuto dílu vystihuje: "Kdyby tohle viděli všichni, ubylo by na světě nenávisti." Je to naivní, povrchní, dalajlamovské, halíkovské, havlovské, patetické, extatické a ve svém důsledku i děsivě fanatické. Neboť pod tím vším balastem, pod celým tím majestátem lásky, tolerance, dialogu a sbližování nebezpečně prosakuje neomarxistická doktrína o multikulturní jednotě. Smíchejme všechny krve a staňme se jedním!

    • 1.2.2016  20:13

    Na tu dobu velice povedené animace, které však obsahově nepřinášejí zhola nic.

    • 16.1.2016  12:10

    The Revenant není tak epický a výpravný, jak se možná čekalo, a proto může u někoho převládnout zklamání. Jde víceméně o monotónní one man, respektive few men show. Něco mezi Gibsonovým Apocalyptem a přepisem McCarthyho The Road. A Leo si nejspíš zlomil nohu, protože se celých 156 minut jenom plazí. Mě to však docela bavilo. 66%

    • 16.1.2016  11:28
    Everest (2015)
    ***

    Takže, co tu máme? Everest od Kormákura. Vezmu to ve zkratce, jako to činí samotný film. Děj je prostě takový. Zkratkovitý. 14:00 Jdeme na vrchol. - 14:30 Doug má problém a navíc se blíží bouře. - 24:00 Už měl být zpátky, zanes mu tam oxygen a hned se vraťte. Ale asi největším problémem je roztříštěná pozornost na jednotlivé postavy. Hlavní roli nejspíš obsadil Jason Clarke, který by však asi podle tvůrců sám celý film neutáhl a proto jej doplnili sekundanti v podobě několika hollywoodských es. Prostor však dostali srovnatelný, a tím pádem mi tam schází taková ta klasická pyramida postav od jedné dvou ústředních po těch několik vedlejších vespod. Osobně si dokážu představit celý příběh ovinutý okolo dvou osob, a to Roba Halla (Jason Clarke) a zmrtvýchvstalého Becka Weathersa (Josh Brolin). Shrnuto: 64%

    • 10.1.2016  01:23

    Píčovina to samozřejmě je jako každá píčovina, s tím se musí počítat. Odpad? To si nemyslím. Odpad je třeba Titanic, anebo některé sračky od Svěráka. Tím spíš, že odpad! je spíše demonstrativní hodnocení, kterým se člověk chce vzepřít většinovému názoru. Ale v téhle píčovině si i my, akademičtí intelektuálové, nějaké to světlé místo najdeme.

    • 7.1.2016  05:11
    The 100 (TV seriál) (2014)

    Uf, no... je to vážně děs. Jsou tam asi dvě pěkné baby, jinak je to zhruba na úrovni Hvězdné brány s Mc Gyverem. S tím rozdílem, že tady poskakují jen samí nagelovaní fracci. Zvládl jsem prvních 5-10 minut pilota, pak přetočil a tím to pro mě skončilo. Hodnotit proto raději nebudu, ale zdejší vysoké hodnocení lze vysvětlit asi jen nižším věkovým průměrem uživatelů, anebo tím, že to hodnotí pouze ti, kteří na tom děsně ujíždějí. Na Imdb to samé.

    • 6.1.2016  03:25

    1. série ze začátku hodně nadupaná se zapeklitým a vykombinovaným scénářem, ve kterém však není problém se orientovat. Od půlky ztrácí dech a mění se v rutinu. Poslední cca 3 díly jsou místama ubíjející, přičemž ten závěrečný je už jen natahovaná prázdnota. Veliká škoda je to tím spíš, že vám zůstanou ještě plné hrsti otázek. 2. série podle stejného vzorce, ne lepší nebo horší než ta první, avšak s lepším závěrem a vykrádačkou Nietzscheho. Se 3. sérií kvalita upadá, respektive prohlubuje se syndrom prázdné slámy a já o celou tuhle okázalou bublinu možná už na dobro ztrácím zájem.

    • 6.1.2016  03:24

    1. série ze začátku hodně nadupaná se zapeklitým a vykombinovaným scénářem, ve kterém však není problém se orientovat. Od půlky ztrácí dech a mění se v rutinu. Poslední cca 3 díly jsou místama ubíjející, přičemž ten závěrečný je už jen natahovaná prázdnota. Veliká škoda je to tím spíš, že vám zůstanou ještě plné hrsti otázek. 2. série podle stejného vzorce, ne lepší nebo horší než ta první, avšak s lepším závěrem a vykrádačkou Nietzscheho. Se 3. sérií kvalita upadá, respektive prohlubuje se syndrom prázdné slámy a já o celou tuhle okázalou bublinu možná už na dobro ztrácím zájem.

    • 2.1.2016  09:16
    Marťan (2015)
    ****

    Scházelo tomu více poezie.

    • 10.12.2015  00:36
    Fokus Václava Moravce (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Já viděl jen jeden díl, ale z té neomarxistické selanky se mi ježily chlupy.

    • 13.11.2015  18:18
    Circle (2015)
    **

    Představte si, že pro vás někdo chystá obrovské překvapení, dlouho vás napíná, myslím jako fakt dlouho, ne jako já teď, takže musíte snášet dlouhé minuty, ne-li hodiny jeho sáhodlouhý monolog, a pak vám tato osoba předá ono překvapení, které celou tu dobu držela před sebou okázale zabalené ve velikánské krabici................................. A to je konec, chápete? Ta krabice je prostě prázdná, do prdele!

    • 10.11.2015  21:03
    Nesmrtelný (2015)
    **

    52% Tohle sci-fi mi připomnělo můj vynález vysílačky, když mi bylo asi tak šest let. Krabička, dírka, drátek a fííííííííííííí........... to určitě bude fungovat!

    • 27.10.2015  23:31

    Člověk celou dobu čeká, o co tam půjde a hle...

    • 25.10.2015  23:58
    Dárek (2015)
    ***

    Sympatický režijní debut, který chtěl být ve své opovážlivosti něčím víc, než na co měl. Edgerton nezrale kličkuje mezi psychologickým dramatem a béčkový thrillerem a napíná diváka víc než si samotný příběh zaslouží. Asi nejzdařilejší záležitostí se tak kupodivu jeví Batemanova postava, ne nepodobná té Auteuilovy z Hanekeho Caché. To je však level, o kterém si Edgerton zatím může nechat jenom zdát. 69%

    • 23.10.2015  12:57
    The Visit (2015)
    ***

    Shyamalanův nízkorozpočtový mininávrat ke kořenům, který působí spíš jako mimořádná bokovka (a ruku na srdce, ona to asi i bokovka bude), mne zanechal poměrně chladným. Jde o nadprůměrný found footage se všemi svými komicky absurdními situacemi, kdy postavy i za cenu života pobíhají s handycamem po chalupě, aby divák nebyl náhodou o něco ochuzen. Osobně jsem doufal v mysteriózní a otevřený závěr. Ten se sice nekonal, nicměně nechybí zde silný zvrat, který dal opravdu vzpomenout na starší režisérovy kousky. Celkově jde o jistě sympatickou první vlaštovku, ikdyž se obávám, že tolik kýžený a očekáváný nástup staronového Shyamalana zůstane i nadále jen zbožným přáním jeho fanoušků. Což je ostatně i důvod hysterického nadhodnocení tohoto filmu. 59%

    • 20.10.2015  03:19

    Námět. Ten je kamenem úrazu tohoto horrorového příběhu s půvabným názvem, který i v doslovném překladu zní stále stejně poeticky Temná byla noc. A atmosféra je zde opravdu temná, byť se časem trochu omrzí. Režie výborná a invenční. Skvělá hudba. Kamerové filtry, které vůbec nemusím, zase tolik nevadily. Herci jsou zajímaví. Vykreslení postav je bez chyby, ikdyž ne zrovna originální. Ale ten námět... Někteří tady snímku vytýkají nevyužitý potenciál. Ale dle mého tady ani žádný potenciál nebyl, chyběla prostě látka. A kdo si osvojil základy Aristotelovy fyziky, tak ví, že bez látky není co u-tvář-et. To vše k velké škodě tvůrců. 51%

    • 16.10.2015  23:31

    Funny Games podle Eliho Rotha, aneb když se vlhký sen mění v noční můru. Knock, Knock je podle mě žánrově blíže horroru než thrilleru, s náznakem exploitation, sic bez krve a brutality. A ikdyž je to Rothův první mainstream, tak žánrová zručnost se nezapře. Rovněž fakt, že scénář je divácky nenáročný a obejde se bez hlubší myšlenky, zvratu či pointy, řadí tento snímek opravdu blíže k exploitation horroru, kde se "věci" dějí tak nějak bezdůvodně, samoúčelně, pro zvrácenou zábavu. Najdeme tu sice klasický pokus o nějaký morální přesah, ale, jak je již zvykem, tak pouze pro forma. Je těžké zde hledat věci pozitivní či vyloženě negativní, aniž bychom vybřednuli ze škatulky subžánru. Jednoduše řečeno, klišé tam je jak máku, ale tak to zkrátka v těchto filmech bývá, tak nač se neustále opakovat. A jelikož snímek nemíří nikam vysoko, je takový, jaký se dal nejspíš očekávat. Co však stojí za zmínku, je hudba, která film posouvá o něco výš a do některých scén si sedla jako cedník na Reevesovu zarostlou palici. 61%

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace