Caminzind

Caminzind

Česko
Jako netopýr trhám porcelán přítmí svou stopou

27 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 10.12.2015  00:36
    Fokus Václava Moravce (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Já viděl jen jeden díl, ale z té neomarxistické selanky se mi ježily chlupy.

    • 13.11.2015  18:18
    Circle (2015)
    **

    Představte si, že pro vás někdo chystá obrovské překvapení, dlouho vás napíná, myslím jako fakt dlouho, ne jako já teď, takže musíte snášet dlouhé minuty, ne-li hodiny jeho sáhodlouhý monolog, a pak vám tato osoba předá ono překvapení, které celou tu dobu držela před sebou okázale zabalené ve velikánské krabici................................. A to je konec, chápete? Ta krabice je prostě prázdná, do prdele!

    • 10.11.2015  21:03
    Nesmrtelný (2015)
    **

    52% Tohle sci-fi mi připomnělo můj vynález vysílačky, když mi bylo asi tak šest let. Krabička, dírka, drátek a fííííííííííííí........... to určitě bude fungovat!

    • 27.10.2015  23:31

    Člověk celou dobu čeká, o co tam půjde a hle...

    • 25.10.2015  23:58
    Dárek (2015)
    ***

    Sympatický režijní debut, který chtěl být ve své opovážlivosti něčím víc, než na co měl. Edgerton nezrale kličkuje mezi psychologickým dramatem a béčkový thrillerem a napíná diváka víc než si samotný příběh zaslouží. Asi nejzdařilejší záležitostí se tak kupodivu jeví Batemanova postava, ne nepodobná té Auteuilovy z Hanekeho Caché. To je však level, o kterém si Edgerton zatím může nechat jenom zdát. 69%

    • 23.10.2015  12:57
    The Visit (2015)
    ***

    Shyamalanův nízkorozpočtový mininávrat ke kořenům, který působí spíš jako mimořádná bokovka (a ruku na srdce, ona to asi i bokovka bude), mne zanechal poměrně chladným. Jde o nadprůměrný found footage se všemi svými komicky absurdními situacemi, kdy postavy i za cenu života pobíhají s handycamem po chalupě, aby divák nebyl náhodou o něco ochuzen. Osobně jsem doufal v mysteriózní a otevřený závěr. Ten se sice nekonal, nicměně nechybí zde silný zvrat, který dal opravdu vzpomenout na starší režisérovy kousky. Celkově jde o jistě sympatickou první vlaštovku, ikdyž se obávám, že tolik kýžený a očekáváný nástup staronového Shyamalana zůstane i nadále jen zbožným přáním jeho fanoušků. Což je ostatně i důvod hysterického nadhodnocení tohoto filmu. 59%

    • 20.10.2015  03:19

    Námět. Ten je kamenem úrazu tohoto horrorového příběhu s půvabným názvem, který i v doslovném překladu zní stále stejně poeticky Temná byla noc. A atmosféra je zde opravdu temná, byť se časem trochu omrzí. Režie výborná a invenční. Skvělá hudba. Kamerové filtry, které vůbec nemusím, zase tolik nevadily. Herci jsou zajímaví. Vykreslení postav je bez chyby, ikdyž ne zrovna originální. Ale ten námět... Někteří tady snímku vytýkají nevyužitý potenciál. Ale dle mého tady ani žádný potenciál nebyl, chyběla prostě látka. A kdo si osvojil základy Aristotelovy fyziky, tak ví, že bez látky není co u-tvář-et. To vše k velké škodě tvůrců. 51%

    • 16.10.2015  23:31

    Funny Games podle Eliho Rotha, aneb když se vlhký sen mění v noční můru. Knock, Knock je podle mě žánrově blíže horroru než thrilleru, s náznakem exploitation, sic bez krve a brutality. A ikdyž je to Rothův první mainstream, tak žánrová zručnost se nezapře. Rovněž fakt, že scénář je divácky nenáročný a obejde se bez hlubší myšlenky, zvratu či pointy, řadí tento snímek opravdu blíže k exploitation horroru, kde se "věci" dějí tak nějak bezdůvodně, samoúčelně, pro zvrácenou zábavu. Najdeme tu sice klasický pokus o nějaký morální přesah, ale, jak je již zvykem, tak pouze pro forma. Je těžké zde hledat věci pozitivní či vyloženě negativní, aniž bychom vybřednuli ze škatulky subžánru. Jednoduše řečeno, klišé tam je jak máku, ale tak to zkrátka v těchto filmech bývá, tak nač se neustále opakovat. A jelikož snímek nemíří nikam vysoko, je takový, jaký se dal nejspíš očekávat. Co však stojí za zmínku, je hudba, která film posouvá o něco výš a do některých scén si sedla jako cedník na Reevesovu zarostlou palici. 61%

    • 13.10.2015  03:01
    Sklizeň (2013)
    **

    Kritiky překvapivě vysoko hodnocený skororodinný thriller na televizní úrovni, ve kterém bohužel nefunguje samotný zvrat příběhu, poněvadž je až příliš okatý a předvídatelný. 53%

    • 8.10.2015  02:14

    Chyba lávky. Čekal jsem vtipnou krimikomedii. Dostal jsem spíše bezduché porno, kde si chlap pro 15 tisíc usekne prst. Úchvatné.

    • 5.10.2015  02:46
    Creep (2014)
    ****

    Norman Bates hadr. Tohle bylo takové psycho, že ani nevím, zda-li jsou většími magory autoři snímku nebo jeho postavy. Jelikož však režisér se scenáristou obsadili sami sebe do hlavních postav, nabízí se rozumná otázka, zda-li nakonec i sami sebe nehrají. Tím by se vše vysvětlovalo. Navíc oba působí od pohledu trochu jako psychopati. Každopádně tohle prapodivné, papírem občas šustící, avšak naprosto nepředvídatelné romantické, psychologické a hororové drama si umí diváka povodit tak suverénně, že ho rozhodně musím doporučit. Musím říct, že dlouho jsem nevěděl, co si o filmu myslet, nicméně závěr byl tak úžasně jednoznačný, že celé to dilema, mám-li dát 2 či 4 hvězdy, nekompromisně rozetnul. 72% Metascore 74%!

    • 4.10.2015  00:39
    Hidden (2015)
    **

    We have to run. Run! Rutinní nízkorozpočtový horror, který se kdovíjak nepovedl. Do poloviny filmu jsme svědky unylého dramatu překrmeného cukrovou vatou mezi rodinnými příslušníky. A jelikož jsou jenom tři plus panenka, tak se připravte na dost monotónní rodinná pouta, která připomenou ty nejnudnější díly The Walking Dead. Pak zabijí krysu, což je na dlouho jediná pořádná akce, a po pár varovných retrospektivních šotech přijde závěrečná akce, která vedle nijak úchvatné pointy vyniká už jen řadou klišé, jako je vykloubené rameno či třeba upadnutá panenka. Kluci Dufferovi se svůj debut snažili pojmout dost na efekt, což je pak zbytečně moc cítit. Snímku však nechybí napětí, za což mu uděluji dvě hvězdy. 46%

    • 20.9.2015  02:32
    Cop Car (2015)
    ***

    Venkovský a paradoxně komorní thriller odehrávající se v minimálním časovém rozpětí sotva pár hodin. Námět je prostý; dva nebojácní a podle všeho i lehce retardovaní kluci odcizí auto zkorumpovanému šerifovi, který si odložil do kufru mrtvolu. Není to nuda, odsýpá to a to je hlavní. Příběh je banální, leč dobře zahraný a s originálním hudebním doprovodem. Jen ti dva desetiletí šulíni, ti to tochu kazí. Ikdyž chyba není ani tak v nich, jako spíše v plochém scénáři. 64%

    • 18.9.2015  23:46
    Mezi řádky (2007)
    *

    Chcete-li z nevzdělatelného čmouda s IQ 85 udělat překrásnou bílou kultivovanou duši, dejte mu přečíst deníček Anne Frankové a voilà... úspěch je zaručen. V tomhletom naivním propagandistickém multikulturním škváru dokáže sexy árisjká učitelka se zručností Harryho Pottera vykouzlit z partičky polodebilů jakože lidské bytosti. Stačí jen rozsvítit malé světélko a dotknout se srdce na pravém místě. A já se ptám: Proč na to ještě nikdo nepřišel? Kurva, proč?!! Ať mír dál zůstává...

    • 28.8.2015  00:48
    Ex Machina (2014)
    ****

    Tady vidíš, že ženská je kurva, ikdyby sis ji z železa ukul. Bitch ex Machina.

    • 25.8.2015  00:14

    Konečně horror, který se dal sledovat osamotě a přesto jsem se tak necítil. Kromě toho, že jsem si při něm připadal velice společensky, mi navíc dokazál zprostředkovat iluzi interaktivity, aniž bych se dotkl klávesnice nebo myši. Jinak je to pochopitelně klasická kejda se šťastným koncem, jejíž alternativní název Cybernatural je přímo dokonalý spoiler. 52%

    • 27.7.2015  18:23

    Povedená plejáda herců se sympatickými hereckými výkony. Na druhou stranu všeho moc škodí, a zde je casting tak megalomanský, že většina postav příchází a hned zase mizí, aby uvolnily místo dalším učinkujícím v této šou. I přesto musím uznat, že obsazení je jedním z mála pozitiv celého snímku, protože kdo má nakoukány nejen americké, ale i české, britské, dánské a švédské filmy, bude se bavit. Pochválil bych ještě hudbu, výpravu a snad i ten námět, který vychází z románové fikce. Kdyby byl navíc děj zasazen do blíže neurčené doby a do fiktivní země, sice by se vytratilo to kouzlo založené na falešné, stereotypní a dokonce s jistou perverzí až romantické představě o životě ve stalinistickém režimu, avšak podstatně by ubylo rušivých elementů v příběhu. Tenhle námět je zkrátka přetěžkým soustem pro každého. Což na druhou stranu nemůže sloužit jako polehčující okolnost pro všechny, kteří se do tohoto projektu zapojili, včetně autora předlohy. Co se týče samotného zpracování, pak vedle děravého scénáře musím odsoudit především kameru a střih. Střih je tak špatný, že i přes pomalejší tempo vyprávění a přesto, že se nejedná o kdovíjak upovídaný film, jsem se v ději průběžně ztrácel. Kamera mě praštila do nosu symbolicky v čase 00:04:40 při dobývání Berlína a hned jsem si vzpomněl na některé předchozí Espinosovy filmy, které trpěly stejným neduhem. Obraz byl roztřesený i v detailních záběrech, což má nejspíš simulovat akci, ale dle mého jde o divácky hodně nevděčný efekt a překvapuje mne, že z toho Espinosa a jeho dvorní kameraman Oliver Wood stále nevyrostli. Ještě se mají co učit. 58%

    • 13.7.2015  23:13

    Atmosférické zjevení, které mi svojí hudbou připomnělo starší podivnost Let's Scare Jessica to Death. V první půlce se divák dovtípí podstatu celé věci, proto druhá půle pouze udržuje napětí a vrcholí očekáváným způsobem. Bohužel právě tato druhé půle postupně ztrácí dech a divák se může přistihnout, jak sleduje časomíru. Osobně bych uvítal více syrovosti, méně snahy o jakýsi přesah a méně romantiky, která se však dá u ženské autorky tolerovat. 70%

    • 9.7.2015  20:05

    Australský Paul Kersey, potažmo Dexter Morgan se příliš nepovedl. Pominu-li neoriginální a brakovou premisu, která je asi hlavním kladem celého snímku, protože dokáže diváka jakžtakž usadit do debatního módu, tak největší faux pas spočívá v celém tom přehršli zjednodušujícího patosu, který nemůže bezezbytku fungovat ani u méně zkušených diváků. V některých scénách je černá od bílé oddělena tak precizně a jednomyslně, až to celé evokuje spíše komiks, byť atmosférou je film spíše dramatem. A to, co by se mohlo jinde jevit jako béčková a vtipná nadsázka (odlehčenost), jeví se zde jako obyčejná naivita. 48%

    • 30.1.2015  12:50

    Alexandr a jeho zkurvený, dojebaný, ale opravdu, opravdu dojebaně zkurvený den je bohužel rodinný film. Dietní (not so) crazy komedie. Hrany byly zahlazeny, zabroušeny, vulgarity důkladně anihilovány, až na pár výjimek, a tato prvoplánová plyšácká neškodnost mu rázně ubírá na komediálnosti. Carell půlku filmu jen nosí to batole, takže od něj si nic moc neslibujte. Vyloženě pobavily mě však dvě scény: Test v autoškole a hlavně high five mezi vitrínami, to jsem se vyloženě řechtal. Se smilováním tomu dám 3 hvězdy. Ze začátku jsem si byl totiž jistý, že to vůbec nedokoukám. 55%

    • 17.1.2015  11:40
    Stalker (TV seriál) (2014)

    Po pilotním díle Stalkera byl můj dojem takový, že jsem potkal další z řady kriminálek s plochým scénářem a střídmou psychologií postav. Originální námět je asi jedinou devizou a jediným lákadlem celého projektu. NEHODNOCENO.

    • 17.1.2015  11:24
    Pod zemí (2014)
    ***

    Indiana Jones meets Šifra mistra Leonarda. Nadprůměrná (sub)žánrovka, která ztrácí své kouzlo v momentě, kdy se již přestává spoléhat na imaginaci diváka a štafetu přebírá invence tvůrců. No a já čekal v závěru víc než pár přeludů a vytuněnou basu. 60%

    • 17.1.2015  11:21

    Páni, to byl táák tichý film! Obsah k filmu slibuje výpravnou akci, ale měl jsem dojem, že chvílema sleduji spíš jakýsi meditativní konverzační roadtrip, chvílema zas přepis novely od Turgeněva. Na 12 hodin je v zemi zaručena beztrestnost za prakticky JAKÝKOLIV trestný čin, a toho scénáristického impotenta nenapadne nic lepšího, než nám odprezentovat téměř dvouhodinovou noční promenádu skupinky civilistů vylidněným velkoměstem. Žádné rabování, vloupačky, žhářství, znásilňování, jen ta postapokalyptická prázdnota, jako vystřižená z I am Legend. Navrch naivní satira formou stylizované zvrácenosti vyšších vrstev, kdy se všichni tlemí a chovají jakože strašně ujetě a cynicky... tak tohle bylo tak brutální klišé, že by fungovalo leda jako nadsázka v nějaké komedii nebo komiksu. Ale možná jsem to jenom nepochopil. 44%

    • 10.1.2015  10:20

    Mít takhle postižená střeva, to už vážně není legrace. 71%

    • 4.1.2015  14:11

    Romantický dvojfilm na hraně midcultu. Chápu nízké hodnocení filmových kritiků. Ale když ono mě to tak nějak bavilo...! 76%

    • 30.11.2014  07:45

    No teda. Už si nepamatuju, kdy jsem se z nějakého filmu takto v noci budil, nevědíc čí jsem. Příběh o transce, která chce opíchat sebe samu tady nebyl od Mlčení jehňátek: "Vopíchali byste mne? Jak já bych se vopíchal!", prsil se tehdy Bufallo Bill. Spierigové podle Heinleina to však dotáhli do dokonalosti a do důsledku, a antropomorfizací Urobora v jeho nekonečném sebeprznění vybudovali nový milník ve filmovém sci-fi žánru. Nevím, co dodat. Snad jen, že transka v podání Sarah Snook je vskutku zvláštní hybrid vzhledově mezi Leonardem DiCapriem a Emmou Stone. 72%

    • 27.11.2014  14:12
    Babadook (2014)
    *

    Metafora vytěsnění. Takto se dá příběh pochopit asi nejlépe, jelikož ta řada souvislostí, které nabízí, nemůže být náhodná. Ztráta milované osoby, o které je zakázáno mluvit. Svátek (den smrti i zrození), který je zakázáno slavit. Sklepení jako podvědomá traumatická vzpomínka na otce. Nespavost, úzkost, Babadook a konečné smíření. To vše napasováno na klasickou klišé duchařinu, kterou činí atraktivním pouze země původu. Nebavilo. 39%

    • 23.11.2014  13:35
    Šéf (2014)
    **

    51%

    • 6.10.2014  12:37
    Temná voda (2001)
    ***

    Metascore 78%

    • 6.10.2014  12:18
    Coherence (2013)
    ***

    Zítra vstanu a opařím se čajem po americku nebo tak něco. Nadhodnocené, nedotažené, upovídané a dost nízkorozpočtové. A rozhodně ne tak originální, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale i tak to mělo na víc. 57%

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace