Recenze (806)
Halloweenská noc (2007)
Vcelku "příjemné" strašidelné historky, které se prolínají a jsou protkané pár vtípky. Až na linii s partou holek to ušlo.
Šílená noc (2022)
Sice se to k aktuálnímu období nehodí, ale konec roku se přeci jenom blíží. Mišmaš eRkového Sám doma, rodinného vánočního filmu a brutální řežby pro dospělé se celkem povedl. Santa s kladivem, pár dobrých vtípků a celkem ucházející akce. Možná bych omezil tah na rodinné štěstí a mluvení kolem toho a najednou by stopáž byla zajímavější. Prostě fajn jednohubka.
The Covenant (2023)
Silný příběh, kterými dvacetileté působení v Afghánistánu muselo být protkané, okořeněné skvělou kamerou, akcí a lokacemi. Abych šel pro pět hvězd, potřeboval bych lehce upravit finále, které působilo možná (asi by to tak ale mohlo být v reálu) až moc héroicky. Jinak spokojenost!
Víly z Inisherinu (2022)
Od Martina McDonagha mě více fascinovaly Tři billboardy než Víly, přesto se trefil do mého šálku čaje. Zdánlivě jednoduchý příběh o tom, že jeden muž se přestane s tím druhým bavit, se krásně rozvine v několik zajímavých myšlenek o samotě, smrti, budoucnosti. A to vše s lehkým humorem, krásnou krajinou a skvělou irštinou. Jinak bezkonkurenční Colin Farrell.
Seminář (2023)
Fajn švédský slasher s nádechem komedie, který poměrně kvalitně zaháčkuje. Výtečná atmosféra, místy až k severským detektivkám. Přitom se člověk ale zasměje. Vrah sice lehce uhodnutelný, přesto jeho kreativita bavila a co cením, občas dostal na frak. Finále trochu jiné, než mají ostatní podobně laděné filmy, což vlastně je super. Za mě spokojenost.
Bitva o Planetu opic (1973)
Opět pomohla změna prostředí a finální bitva celkem povedená. Přesto mezery v příběhu, kde scénáristi spíš šli za cílem nějak to odvyprávět, ale detaily už neřešili a díky tomu to vypadá, jak to vypadá. Stále to má stejný nešvar, jako pár předcházejících dílů a to, že film skoro vypadá jako parodie. První díl zůstane vždy nejlepší.
Dobytí Planety opic (1972)
Příběhově stále zajímavé, ale špatně uchopitelné, nedomyšlené a nezáživné. Vzpoura na efekt, bez nápadu a dostupného času na rozvoj. Díky uspěchanosti to působilo parodicky a neuceleně.
Útěk z Planety opic (1971)
Rozhodně lepší tři hvězdy než v případě druhého dílu. Změna prostředí se vyplatila a bylo zajímavé sledovat příběh z druhé strany. Pár detailů bych stejně potřeboval dovysvětlit, ale jako celek to dávalo smysl a příběh byl narozdíl od druhého dílu zajímavý a ne tak bizardní.
Do nitra Planety opic (1970)
Oproti prvnímu dílu opičí krok zpátky! Namlsali se úspěchem, ale očividně nestačí jen narvat tucty opic a doufat, že to bude fungovat. Jednička stála na příběhu, zvratu, nepoznaném...zde se nic takového neděje, příběhově to je nudnější a nezáživné. Místy dokonce nelogické v rámci scénáře a možná (ne)chtěně vtipné. Přesto tři hvězdy, protože jsem stále pln pozitivních dojmů z prvního dílu a tak trochu jsem té pozitivity přenesl na dvojku...
Planeta opic (1968)
Geniální. Až mě mrzí, že jsem na shlédnutí musel čekat tak dlouho. Skvělý příběh, dokonalé masky, svět, originální myšlenky... takto má vypadat poutavý film!