Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (3 048)

plakát

The Collector (2009) 

Variace na Saw je vcelku zjevná (ostatně režisér psal scénář hned k několika dílům), což však ničemu nevadí a naopak to fajnově funguje s použitym heist námětem. Logiku neni moc radno v příběhu hledat (promyšlenost a funkčnost pastí nebo schopnost hlavního hrdiny se po většinu času vyhýbat kontaktu se zabijákem v rámci jednoho baráku). Ale když se přepnete na "brainless" mód, dostanete solidní horor, ve kterym nechybí nápaditý pasti, pořádnej gore nebo napětí. Překvapí i úmrtnost postav, nepříliš hollywoodskej závěr nebo tísnivá atmosféra, která funguje i díky dobrýmu záporákovi (kterej jenom nezabíjí, ale i "sbírá" lidi). Vždycky mám radost, když se objeví biják, kterej si díky solidní filmařině a nápaditýmu příběhu poradí i se skromnym castingem, výpravou nebo menšim budgetem, čtvrtá slabá hvězda.

plakát

Stillwater (2021) 

Ze začátku vypadal Stillwater jako hodně slibnej nevšední civilní thriller, kdy hlavní hrdina bez jakýhokoliv zvláštního skilu (zkrátka žádnej klišoidní vysloužilej mariňák nebo polda, přičemž jazyk taky neumí, tak potřebuje překladatele) rozjede svoje vlastní pátrání, mj. v nehostinnejch částech Marseile. Jenže když se všechno slibně rozjede, brzo se skončí a následuje předlouhá rádoby dramatická a nicneřikající pasáž o Billově životě v Marseille. A když se zase začne ke konci něco dít (zadržení Akima a policie), opět se všechno brzo utne a následuje už jenom uloudanej závěr. Jakoby tvůrci vůbec nevěděli, co chtěli natočit. Takže biják nakonec zustane někde na pomezí nepříliš napínavýho thrilleru v kombinaci s pomalu vyprávěnym dramatem (který navíc neni vzhledem k tématu ani dostatečně dramatický). Při tom tu byl velkej potenciál na originálně pojatej thriller, velká škoda promarněný příležitosti. Za prostřední část a celkově neúměrně dlouhou stopáž nakonec třetí hvězdu nedám, ačkoliv jsem nad ní byl ochotnej přemýšlet.

plakát

Únos vlaku 1 2 3 (2009) 

No nevim, ale mám pocit, že z kombinace Tony Scott na režisérský židli / Denzel Washington a John Travolta před kamerou / 100 mega rozpočet se dalo vyždímat mnohem víc. Příběh má dobrej nápad, co se týče skutečnýho účelu únosu (finanční trhy), ale napětí nebo zábavy zase tolik nepřinese. První hodinka je v podstatě výhradně konverzační, kdy vyklidněnej Washington uklidňuje vyšinutýho Travoltu (jeho mám v zápornejch rolích fakt rád). Byl jsem pak teda vcelku rád za akčnější finále, byť se v něm obyčejnej civilista začne chovat skoro jak ostřílenej policajt. Nějaký nelogičnosti nebo náhody si moh Tony Scott ještě společně s těžce béčkovejma zpomalovačkama odpustit. A naopak moh ještě víc na scénáři, kterej mnohdy až příliš rutinní a předvídatelnej. Čekal jsem rozhodně víc než průměrnou žánrovku, tři silnější hvězdy.

plakát

Vražda v Paříži (2023) 

Nejvíc nakonec překvapivě potěšilo pár akčních scén (vzhledem k danýmu žánru), ale v komediální rovině se dařilo o poznání míň. Povedlo se sice pár dobrejch fórků, nicméně na jeden vtipnej moment připadá několik nevtipnejch až lehce trapnejch. Z horko těžko průměrně zábavnejch vod se nepodařilo bijáku vymanit ani díky solidní filmařině nebo hvězdnýmu castingu. Jenom dobrý herci kvalitní podivanou neudělaj, zejména v případě, kdy pořádně nemaj co hrát, dvě silnější hvězdy.

plakát

Armáda lupičů (2021) 

Jako z prstu vycucanej prequel to neni uplná tragédie, jenže tohle těžko považovat za nějaký výrazný plus. Celkově je totiž biják hrozná nuda se šnečim tempem vyprávění a spoustou užvaněnejch scén. Akce nebo napětí neni zase tolik vzhledem k provádění hned několika rafinovanejch loupeží a nakonec ani nijak zvlášť nezaujala výprava do Prahy. Uplně největší problém za mě je, že jsem za celou dobu nenašel vůbec nic, kvůli čemu by mi tenhle film měl utkvět v paměti. A každou chvíli jsem ještě navíc netrpělivě koukal na hodinky, jelikož poměr zábavy na danou stopáž byl hodně žalostnej.

plakát

Dokonalá loupež (2018) 

Pěkně napsanej i natočenej heist biják, kdy nejsou od začátku jasně rozdaný karty a divák buď může tak trochu fandit oběma stranám a nebo svoje sympatie různě přehodnocovat. Líbilo se mi taky finále včetně závěrečný pointy, kdy si každej může dosavadní děj poupravit dle svýho. Biják je fakt pěkně nakroucenej, na akci je radost pohledět, béčkovej casting si ostudu fakt neuříznul (Butler naprosto super) a atmosféra je hodně zajímavá. Jenže akce je bohužel spíš po skromnu (na začátku a pak spíš až s blížícím se finále) a stopáž by zasloužila zkrátit tak na dvě hodinky. Což by se dalo vcelku jednoduše zařídit, když by se scénář nevěnoval soukromýmu životu Nicka (k čemu tyhle ucajdaný scény měly vůbec sloužit?). Pak bych se čtvrtou hvězdou vůbec neváhal, ale takhle za místama pomalejší tempo vyprávění a menší prostor pro jinak super akci, dávám tři hodně silný hvězdy.

plakát

Halloween končí (2022) 

Bláhově jsem si myslel, že trojka už nemůže být horší než dvojka, ale evidentně jsem se zmýlil. Jestliže minule nesmyslně vraždil Michael Myers jak na běžícim páse, tady naopak nedostane pořádnej prostor. Dějová linka s Corrym mi přišla naprosto zbytečná a hlavně kvůli nutnosti odvyprávění jeho příběhu byla první půlka stopáže totální nuda. Druhá půlka byla o něco lepší, ačkoliv to společný vraždění s Michaelem Myersem mi přišlo jako totální úlet. Michael Myers měl zkrátka zustat jenom jeden a závěrečnej díl měl být napsanej uplně jinak. Tohle byl velkej fail, kterej nedokázalo zachránit ani efektní závěrečný (byť hodně přepálený ve smyslu Myersovy "nesmrtelnosti") zúčtování Laurie s Michaelem.

plakát

Když si Chuck bral Larryho (2007) 

Sympatická ujetá Sandlerovka, která ani přes zvolený téma neobsahuje příliš trapnejch scének, ale naopak dokáže spolehlivě bavit po většinu stopáže. Závěr se místama možná bere trochu vážně, nicméně ani tady neni o zábavu nouze. Fakt jsem zasmál, protože nějaký scénky a hlášky byly fakt suprový. Potěšilo taky obsazení vedlejších rolí (Steve Buscemi, Dan Aykroyd nebo Ving Rhames). No, nebudu lhát, trochu jsem si taky povzdech, že se něco takhle "nekorektního" dneska asi jen tak nenatočí. Za mě teda velká spokojenost, čtyři slabší hvězdy.

plakát

Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023) 

Nezaujal mě příběh ani prostředí mikrosvěta, který bylo celý divně ujetý (od vizuálu postav až po jeho různý scenérie) a občas taky působilo dojmem lehce vykradenýho SW univerza. Reinkarnovanej záporák Darren byl pak svym vizuálem i chovánim uplnej úlet. Ústřední záporák Kang byl naopak dobrej, jenže v takovymhle univerzu vyšel naprosto naprázdno a byla škoda ho pro tyhle potřeby vůbec do příběhu angažovat. Podobnej pocit jsem měl i v rámci jinak fakt povedenýho castingu. K čemu je angažmá Michaela Douglase, Michelle Pfeiffer nebo Billa Murrayho, když ani jeden neměl pořádně co hrát? Marně hledám nějaký vyložený klady. Možná efekty nepůsobily tak moc digitálně, jak bych očekával a akční scény byly vcelku fajn, ale kvalitní filmařina už je v rámci Marvelu standard a navíc, jenom tohle samo o sobě dobrej biják fakt neudělá. Zatim jedna z vůbec nejslabších Marvelovek, která nenabízí vůbec nic zajímavýho, natož důvod si jí někdy pustit znova. Dvě hodně silný hvězdy.

plakát

Halloween zabíjí (2021) 

Po solidní jedničce jsem se na pokračování těšil, ale nakonec kromě víc gore vražd nebo návratu postav z původní série nepřineslo pokračování vůbec nic zajímavýho. Řemeslně opět v rámci hororovýho žánru super podivaná, ale příběh si nezadá s lacinym hororovym béčkem. Michael Myers je už téměř nesmrtelnej, zabíjí lidi jak na běžícim pásu, nikdo se do něj při střílení netrefí a občas se o něm mluví jako o nadpřirozený bytosti. Taky se asi dost odrazilo, že evidentně tvůrci rozdělili “finále” série do dvou dílů, takže se v tomhle díle děj nijak zásadně neposune. Celkově zklamání, po slušný jedničce jsem čekal rozhodně záživnější i smysluplnější podivanou, dvě silnější hvězdy.