Recenze (614)
V/H/S/2 (2013)
60% 4 hororové příběhy a jeden, který film spojuje v "celistvý" film (přesto VHS funguje jako povídky, což ale není mínus filmu). Už je to dlouho, co jsem viděl první díl, stále však mám v paměti útržky z děje/dějů. To stejné o VHS2 říct asi nebudu moct. První povídka (s očním implantátem) a třetí (sekta) byly ty lepší minuty filmu - první brnkala na lekací strunu, třetí na gore a šílenost lidí. Druhá, zombie povídka, byla nápaditá, tentokrát z pohledu druhé strany než jsme ve filmech zvyklí, přesto na mě působila amatérsky a nefilmově, ne kvůli provedení, ale spíš díky kameře a to celkový dojem sráželo k zemi. Poslední, ufo povídka, byla asi tím nejslabším dílkem, přespříliš roztěkaná kamera a děj odehrávající se ve tmě nedával moc šancí na jakýkoli silnější zážitek. Rámcová povídka funguje jako vata a tmel a kvality filmu nesnižuje.
Banshee (2013) (seriál)
1. SÉRIE - 95% Těžko hledám slovo, jak střídmě popsat tuhle pecku, abych nechrlil jen superlativy. Zajímavý "drsný a surový" akční seriál. Napínavý děj, dobře napsané charaktery, rozmanité dějové linky (a že jich může být klidně i deset), skoro každý svým způsobem má své klady i zápory, silné scény např. bitka boxer X šerif), někdy to možná tlačí až za hranu reality, ale tohle jen malinkatá výtka. Po první sérii si člověk uvědomí, jak výborně je tenhle děj rozehraný - tolik otázek, tolik možností jak se vše bude vyvíjet. Snad tohle nebude Achillova pata Banshee a seriál se sám v sobě "neutopí", což se snad nestane, když tohle má na starost všemi zmiňovaný Alan Ball. Víc zavšivené městečko nikde jinde nenajdeš... 2. SÉRIE - 80% Musím na hodnocení ubrat jednu hvězdu. Popravdě možná jsem přestřelil i první, protože když jsem začal sledovat po roce druhou řadu, skoro na vše jsem zapomněl a z počátku jsem neměl ani chuť se dívat. Každopádně není tak zajímavá jako první. Je zde mnoho různých linek, které se mnohdy nezajímavě řeší a taky končí. Není zde ani tolik silných scén, které obohacovali loňskou sérii, ba spíše naopak, najdou se zde zbytečné scény. Každopádně závěr opět hutný, s ničím se nepáře, je nemilosrdný a opět správně "béčkový". Jen škoda, že takto si nevedl po celou dobu.
Jedna mezi oči (2012)
60% Nebýt stále charismatického Stallona, tak se Kulka do hlavy u mě řadí do nekonečné kategorie - tuctový akční film. Když chybí pořádné napětí, které je umocněné pomalým dějem (ani hlášky zde skoro vůbec nejsou), tak lze na filmu pochválit snad jen ten Sly a jeho akční mlátící se scény.
Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic (2013)
80% Není to tak okázalý, monstrózní popcorňák, jako jiné filmy. Umělé, barevné, přímočaré, plné jednoduchých gagů, ustřelených a rozmačkaných části těl. Ne, to nejsou negativa, v tom hledejte jen a pouze superlativy!
Maniak (2012)
90% Nebojím se napsat, že se jedná o něco slabší, ale za to brutálnější variaci na Drive. Deptající,hypno-psycho atmosféra a děj, vše umocňuje hudba a kamera (už jen proto jsem měl chuť si film každou chvíli přetáčet nazpět) a antihrdina nemusí být "vidět" aby i přesto působil tak, jak má.
Poslední výkřik (2012)
Marně hledám alespoň jednu věc, kterou bych mohl vyzdvihnout. O negativech není potřeba se rozepisovat. Ztráta 90 minut života? Ne, alespoň každým dalším filmem budu vědět, že to nejhorší jsem snad už viděl a nedovolím si o filmu říct, že je špatný nebo litovat toho, že jsem se na něj díval.
Texaský masakr motorovou pilou 3D (2013)
30% Nečekal jsem nic převratného, přesto mě překvapila (ne)kvalita této x-té variace. Vždyť zde ani ty "vraždy" nestojí za řeč, to netřeba psát o atmosféře, ději nebo hereckých výkonech. A když už i Leatherface nebudí ani trochu respekt šílence, tak jedna hvězda je myslím adekvátní hodnocení.
Provaz (1948)
80% Krimi zápletka (přeneseně se dá napsat - šílení spolužáci "servírující kamaráda hostům", jedna (dvě) místnosti, osm postav (ve výsledku ani to ne vlastně), poutavý scénář a charismatické postavy - skvěle zrežírovaná napínavá dějová linka v komorní atmosféře. To vše vás donutí čekat na rozuzlení a sledovat tak film do samého závěru.
Nevědomí (2013)
70% Vizuálně a hudebně skoro dokonalé, já si v kině užíval každý záběr, každý zvuk. Takhle varianta "trochu scifi - trochu postapo země" se mi líbila. Bohužel po příběhové stránce mi děj nepřišel tak propracovaný jako zmiňovaný vizuál a hudba. Něco mezi 3 až 4 hvězdičkami. Třeba při druhém shlédnutí nebo rozležení se v hlavě hodnocení poskočí nahoru.
Znamení (2002)
75% Jak udělat komorní invazi mimozemšťanů? Takhle! Napínavý děj, tíživá atmosféra, dobrá práce s postavami z vesmíru (kdy v celé své "kráse" ukážou až v závěru - i když kdyby se neobjevili vůbec, nevadilo by to), samozřejmě i dobře zahrané. A scéna, kdy jde slyšet jen cupitání po domě nemá chybu.