Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Krátkometrážní

Recenze (583)

plakát

Bota jménem Melichar (1983) 

Absolutni top mezi detskymi filmy, kdykoliv se na to divam, hreje me srdicko. Ma to smrnc, spad, vtip, vse je skutecne a co jsem nezazil sam, to si dovedu predstavit u kohokoliv dalsiho. Nesmrtelne hlasky. Cloveku se ani nechce verit, ze to natocil Troska. Jen by me zajimalo, kam zmizeli vsichni ti herci, Dochleba mel potencial.

plakát

Botostroj (1954) odpad!

Karel Michael Walló byl další zaprodanec poúnorové filmové ideologie, ne však tak obecně známý a dostupný, jeho jméno utkvělo v povědomí výhradně „díky „ filmu „Botostroj“ z roku 1954. Všichni dnes již víme, jak se komunisté stavěli k hodnotám vybudovaných za první republiky, ne jinak tomu bylo i v případě světoznámého šikovného (a taky velmi lidského) podnikatele Tomáše Bati. Ten dostal v tomto snímku na frak maximálním způsobem a došlo k téměř stoprocentnímu překroucení jeho postavy, vlastností a fungování podniku. Na místo moudrého a laskavého člověka z něj film dělá stvůru, která mírou své lidskosti nedosahuje ani té nové továrny, jakožto neživého hmotného statku. Celé toto filmové zobrazení lže, až se mu od huby práší, a mně z něj bylo poměrně nevolno.

plakát

BrainStorm (2008) (TV film) 

Po všech stránkách smekám. Takový švih kdyby aspoň z poloviny měly současné české filmy. Celé je to jedna velká katarze a to nemluvím jen o samotném filmovém textu. Strach, Epstein, Trojan a Brzobohatý na plátno! Přesně v tomto složení, bez Vejdělků a jemu podobných! PS. I po druhém zhlédnutí vynikající.

plakát

Bratranci (1959) 

Stylove cisty film, presne dle konvenci francouzske nove vlny. Pouzito je renoirovske pohyblive ranovani, kdy ram kamery nesleduje postavy, nybrz postavy sleduji ram, vchazi do nej a nejakou dobu v nem vydrzi a posleze zase odejdou. Pri rozhovorech nejsou uzity klasicke figury zaber-protizaber, dialog je sniman jako celek na jeden zaber, kdy vsichni jeho akteri jsou v ramu. Pribeh je podan velice zvlastni formou, ktera nemusi byt stravitelna pro kazdeho. Sledujeme zajimavou neprimou umeru mezi postavenim obou hlavnich hrdinu. Cim vice Charles klesa na mysli, tim vic roste naskok Paula, ktery si vsak neziskava pro ferovymi prostredky. Ke sledovani tohoto filmu je potreba recepcni aktivity divaka, bez ni tento filmovy zazitek nefunguje.

plakát

Bratři (2004) 

Musim rict, ze zakrnejsi utok na prvni signalni jsem jeste na platne nevidel. Nebojim se tento film nazvat citovym vydiranim, navsteva hlavniho hrdiny u manzelky a ditete obeti budiz tomu posledni kapkou. Na rozdil od jinych filmu takto utocicich na lidske city se vsak divak Bratrum neubrani (kdeze je takova Philadelphia, kde to pri trose snahy nedalo moc prace) a polovinu filmu si kouse nehty. Reaguji na vsechny ty prohlaseni, kterak byl film laciny a plytky. Tito prispevatele necht se zkusi zamyslet nad tim, zda vubec s Michaelovym cinem souhlasili a odpustili by mu ho. Zda mel byt za nej souzen, zda byl vinen a zda si za nej zaslouzil trest ci ne. Vemte do ruky tresti zakon a tam odpoved naleznete, ackoliv neznali prava se u toho trochu zapoti. Co vsak na to moralka? Musi se vzdy shodovat s vykladem zakona (jakekoliv zeme)? Pokud si vubec odpoved na tyto otazky najdete, stravite u toho mnoho casu a nezapotite se trochu, nybrz jako prase.

plakát

Bůh masakru (2011) 

Enšpígl: Velice dobře to vyřešili v Činoheráku, viděno v sobotu:-)

plakát

Burácení (2015) odpad!

V rámci výběru do soutěže filmových debutů na festival Filmové babí léto se musím jako dramaturg české části prokopávat velmi "zajímavými" díly. Toto je v letošní sezóně zatím největší třešnička.

plakát

Býk (2001) 

Spiritualni film o Leninovi - na prvni pohled neco nemozneho, nic, co by slo dohromady. Ale vysledek je ohromujici a meditativni. Je vsak potreba umet cist spiritualni modus. Nejlepsi cast tetralogie Hitler - Lenin - Hirohito - Faust. Cimz nechci rict, ze ostatni take nejsou vyborne.

plakát

Bylo jednou zelené údolí (1941) 

Mám problém nejen s tímto filmem, ale i s celou filmografií Johna Forda. Tento autor dokáže na jedné straně natočit vynikající filmy (Přepadení, Hrozny hněvu, Stopaři) a na druhou straně snímky velmi průměrné (Bubny víří, Bylo jednou zelené údolí, Kavaléristé). V tomto filmu jako by tuto nejednoznačnost skloubil dohromady na jednou poli, kdy se silné scény střídají naprosto příšerné, které připomínají výjevy z Rudé záře nad Kladnem nebo Výstrahy. To vše zakrývá Fordovy vyprávěčské schopnosti, sentimentalitu a poselství celého filmu.

plakát

Bylo nás šest (1986) (seriál) 

Stejna tupost a diletanstvi jako v pripade Zkousek z dospelosti, lze bez dalsiho odkazat na komentar k tomuto veledilu. Jen ted chlapi stoji fronty na unylou a nezajimavou Moniku Zakovou, Ladu Stajdla vystridal Dalibor Janda a ke kladum tentokrat patri vnady Mahuleny Bocanove a vykon Vladimira Dlouheho.