Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (2 118)

plakát

Smrt ve tmě 2 (2021) 

Dlouho mi trvalo přijít na to, jestli se dívám na sequel nebo prequel a marně jsem hledala kromě ústředního dědka nějaké souvislosti s prvním dílem. Má to ale relativně dobře napsaný a stravitelný příběh a brutalitou to nešetří, jenomže k postavám je vztah téměř neexistující, na to konto se ale dobře dívá na záporáky, kteří jsou zvládnutí stylově. Stopáž docela letěla, ale v závěru žádnej zázrak.

plakát

TY - Série 3 (2021) (série) 

3. série: Tento seriál se pro mě stává dalším ošemetným guilty pleasure a tak trochu bych si dala flákanec, že tomu dávám čtyři hvězdy, protože je to přitažené za vlasy každou sérií víc a víc. Obsahem a myšlenkami je to ale pořád celkem na úrovni, řeší se tam otázky vztahu, se kterými se (až na ty vraždy) dokáže divák sžít a mlátí to tam všemi hormony a emocemi. Je to ale na druhou stranu už strašně nereálné a původní nápad a koncept je zcela nenávratně fuč, takže je lepší se sebou ty série už za žádnou cenu nesrovnávat. Jednotlivé strasti hlavního páru už často hraničí se sci-fi, ale asi právě proto si chcete hned pustit další díl. Holt, masová kultura funguje.

plakát

Dust (2013) 

Bizarní a originální pojetí pohádky o Zoubkové víle, které dozajista překvapí a pobaví.

plakát

American Horror Story - Double Feature (2021) (série) 

10. série: Tento nápad rozdělit sérii na dvě části se zdál zpočátku jako velmi zajímavý, ač obavy převládaly, trailer sliboval čerstvý závan nápadů, no a realita je opět úplně jiná. Rozjezd byl lidově řečeno dobrý jako prase, ten koncept sice vypadal, že bude tuctový, ale nakonec z toho vyplynula zajímavá, originální myšlenka. Sarah Paulson dostala konečně zajímavou, atypickou roli a Maculay Culkin byl naprosto suprový a překvapivě sympatický. První dva díly téměř bez výtek, po sto letech fungovala v AHS i hororová stránka. Jiný horor ale přišel přesně v šestém díle, kdy už máte tušení, že druhá část nebude na první navazovat ani zbla. Finále první části byl absolutní výsměch, odfláknuté vaření z vody a totální pohřbení dosavadní nadějné kvality, která tento seriál mohla zvednout ze dna. Druhá část seriálu byla otravná už jen výběrem hlavních postav. Černobílé části se daly snést, ale všechno to ničily ty absurdní dialogy zde figurující mladé generace a v podstatě to ani nešlo brát vážně. Prostě brutálně zbořený potenciál ze strany scénáře a finále druhé části radši taky mažu z paměti. K čemu tohle vlastně bylo?

plakát

Kaštánek (2021) (seriál) 

Celkem seversky klišovitá záležitost, u které bych klidně uvítala, kdyby se tlačilo víc na pilu. Problém jsem měla s postavami, kdy mi nějakým způsobem trvalo se zorientovat a nebyla jsem si jistá, jestli si pamatuju jména, protože se často mluví i o postavách, které se tam jen mihnou nebo se ukážou ve flashkbackách. Na můj vkus až moc podezřelých a ve finále s pachatelem skutek utek a uvěřitelnost jeho štěstí byla ve finále pochybná. Koukalo se na to docela fajn, ale na zadek si asi nesednete. Na škodu byla i v komentářích několikrát zmíněná nesympatičnost postav. Celé to zhanit nemůžu, ale cítím to jenom na tři hvězdy.

plakát

Jana Eyrová (2011) 

Oproti předloze pouze hrubý nástin toho, jak by mohla Jane Eyre opravdu fungovat. Tento příběh je totiž tak obsáhlý a detailní se spoustou symbolů a motivů, které ta plátnová verze prostě postrádala. Atmosféra je ale vychytaná výborně a Mia Wasikovska se do této postavy prvotřídně zžila, přestože jsem z ní měla někdy odlišné pocity než v knize. Styl, kostýmy i kamera neměly chybu, ale já dávám průměr čistě z důvodu, že ta kniha na mě dýchla překvapivě víc a film mi přišel dost ochuzen.

plakát

Harry Potter 20 let filmové magie: Návrat do Bradavic (2022) (TV film) 

Nádherná retrospektiva a ohlédnutí za koncem jedné kouzelné éry, která mnohým změnila život. Už od začátku dokumentu bylo vidět, že je to pojaté hlavně s citovou vložkou, která má v tomto případě velké slovo. Já velké finále této série zažila ve svých 14 letech a tak se nemůžu přímo řadit do té pravé Potterovské generace, nicméně jsem nesmírně vděčná, že jsem alespoň s filmovým zpracováním mohla vyrůstat. A možná, že právě díky tomuto filmu mi bude do smrti připadat, že vyrůst nikdy nemůžu a kousek toho dítěte ve mně zůstane navždy. Není rok, kdy bych vynechala Potterovský maraton a nepovažovala ho za plnohodnotnou formu eskapismu. A tento dokument uzavírá celý rámec tohoto globálního fenoménu s naprostou lehkostí, duchaplností a láskou. Přesto, že ani jednoho ze tří protagonistů už jsem od dob Harryho asi neviděla v žádném filmu, kde by mě chytli za srdce, považuju toto herecké trio hlavně za lidské bytosti, které vzdaly tu nejvyšší možnou oběť pro filmový průmysl a nechaly si tak změnit navždy život. Nestačí mi na to slova. Oko opravdu nezůstalo suché.

plakát

Titan (2021) 

Nic feminističtějšího na trhu už asi nenajdete. Dávám čtyři spíše z recese, ale musím říct, že styl této režisérky mě asi nepřestane překvapovat. Raw byl určitě lepším zážitkem, ale Titane je prostě takovej brutální bizár, že tomu ty čtyři dám. Do čeho všeho se Agathe Rouselle nechala kvůli roli překecat to mi fakt hlava nebere, ale pokud to mělo za cíl šokovat a pobouřit, myslím, že to zvládly holky na jedničku. Ať už se jednalo o soulož s autem, tělesnou metamorfózu či porod ocelového dítěte, ve všem jsem jako ženská viděla trochu větší hloubku a i tady na čsfd se vyjadřují hlavně muži, kteří se podle mě nedokážou přeprogramovat na jinou perspektivu, proto jsou ty názory třeba dost jednostranně. Jasně, bylo to fakt ujetý, i mě to zezačátku strašně iritovalo a vůbec jsem nevěděla, na co se to sakra divám a kam to hlavně spěje. Od půlky to ale získává i psychologičtěji zaměřenou notu a člověk  v tom toho může nalézt trochu víc, než by se zdálo.

plakát

Hra na oliheň (2021) (seriál) 

Mám to mezi čtyřmi a pěti no, protože jsem asi nebyla překvapená natolik jako někdo, kdo na tyhle typy "her" ve filmu není zvyklý. Korejci to ale povýšili na docela jiný psychologický level a například díl s kuličkami byl po této stránce absolutní špička. Tento seriál má tu moc, že vás dokáže každičkým dílem (s výjimkou druhého, který byl brutálním propadem) napnout jako struna, protože je to stavěné hlavně na napětí spíš než nějaké akci. Hlavní hrdina je vybrán, řekla bych, excelentně, protože jiné kultury se potřebují s hlavním hrdinou zkrátka citově propojit, což by mohlo jít se špatně vybraným Korejcem těžko. Obecně to chce se naladit na zcela atypickou vlnu při sledování tohoto příběhu. Režijně je to ale zvládnuté brilantně, nečekejte žádná klišé, i když nějaký ten americký motiv by se možná našel. Tento seriál ale umí překvapit úplně v jiných měřítkách a nenechá vydechnout. O té páté hvězdě ještě popřemýšlím, zklamalo mě totiž trochu to rozuzlení v osmém díle a že si toho pro poslední díl příliš neschovali.

plakát

Britney vs. Spears (2021) 

Meh. Trochu slabší forma a dost černobílá výpověď, protože několik lidí přímo před kamerou i odmítlo o nějakém určitém tématu mluvit, tak proč si je tam zvou, když se nic nedozvíme. Sice jsem zase nastřádala nějaké nové info nebo si trochu ujasnila vztahy, ale kulervoucím dokumentem bych to nenazvala.