Recenze (1 233)
Životní šance (2011)
Překvapivě vtipná a milá komedie, dokonce na více než jednu projekci. Dobrý nápad, řada nešťastných příhod a zajímavé postavy hlavní i vedlejší. (Francouzský originál s anglickými titulky)
Kick-Ass 2 (2013)
Fandovský pokus navrátit oblíbené postavy zpátky na plátna, avšak bez Matthew Vaughna a momentu překvapení. Pokus o paralelní rozvíjení linií Mindy a Davea končí tím, že se film rozpadá na dvě samostatné části, které se pak za pomoci několika berliček horkotěžko spojí. Nejvíce mě mrzelo, že postavy se mnohdy chovaly nelogicky a divně (sám Dave, Marcus...). Pořád ale zůstává Mindy alias Hit-Girl (Zabíjačka prosím ne, spolu s Nářezem a Nařezávačem to zní jako banda zaměstnanců řeznictví), jejíž linka superhrdiny naruby je jediná, která mě i průběžně bavila, i s celým tím teenagerským jucháním. Pak mě opravdu bavily titulky Franty Fuky, které občas vyzněly úchylněji než původně zamýšlený význam. Ale převažujícím dojmem je zklamání, a to i přesto, že jsem vlastně nic nečekala a věděla jsem, že wow efekt jedničky se opakovat nemůže. PS: Spinoff o Hit Girl však pořád chci!
Žid Süss (1940)
Ano, i takhle se dá adaptovat - úplně otočit smysl Feuchtwangerovy předlohy a zploštit ji na pohádku o hodných árijcích a zlém židovi, který kolem sebe s potěšením rozsévá neštěstí. Průměrný velkofilm, veškeré kontroverze pochází výhradně z propagandistického záměru, kterému je podřízeno vše - od kamery a hereckých výkonů, přes křivení historické skutečnosti až po davové finále...
Cesta draka (1972)
Je smutné, že vás legendární film utahá natolik, že už ze souboje extra zarostlého Chucka a vysvaleného Bruce nemáte naprosto nic. V hlavní roli neherci, nedoostřující kamera a pitomý scénář.
Jack a obři (2013)
Velké zklamání, když v pohádce mezi ústřední dvojicí naprosto neproběhne jiskra, Evan McGregor s pitomě napsanou rolí je největší tahoun a v průběhu člověk zjistí, že jediný, komu se dá logicky fandit jsou obři, které lidé vyhlazují, podvádějí, okrádají, zneužívají - a považují to za naprosto správné. Trošku respektu, ne?
Šachta pohřbených ideí (1921)
Víc literární než filmové, na němý film až příliš mnohomluvné dílko, které mě zaujalo jednostranným pojmenováváním problému v tehdejší společnosti a didaktickými vložkami o ničivé síle alkoholu a chtíče.
Bylo, nebylo (2011) (seriál)
Kouzelná mozaika pohádkových vztahů, epizodu od epizody umně rozšiřována a doskládávána maličkými detaily. Některé kejkle s emocemi a liniemi postav se trochu přehání a nejsympatičtější jsou tak "záporné" postavy (Gold, Regina, Hook). Výprava je celkem laciná, obzvlášť Enchanted forrest, ale už Princezna Nevěsta ukázala, že triky a kostýmy nejsou všechno. A je výborné, že právě z ní OUAT něco zachovává. UPDATE: Druhá sezóna bohužel neustálým překombinováváním vztahů a linií trochu ztrácí.
Kings (2009) (seriál)
Půlí intrikánská hra o trůny, půlí telenovelní romance Davida a princezny Michelle. Působivě natočená, chytlavá a s naprosto úžasným a charismatickým králem Ianem McShanem. Škoda, že nikdy nebyla šance na víc než jednu sezónu. I tak - díkybohu za ni.
Kouzelná romance (2007)
Navzdory kladným ohlasům jsme se s Popelkou Amy Adams neskamarádily. Sice má místy své kouzlo (animovaný úvod, převedení animovaného pohybu do skutečného světa, absurdita), ale spoustu času jen otravuje a piští jako ten malý hlodavec.
Five on a Treasure Island (1957)
Asi nejlepší a nejkreativnější adaptace Famous Five od Enid Blytonové. Narozdíl od pozdějších seriálů rozehrává příběh na větším časovém prostoru, proto si může dovolit rozehrát některé scény, vypointovat humor a stupňovat napětí. Děti jsou také v pořádku a strýc Quentin zatím největší fešák :)