Recenze (1 233)
O kominickém učni a dceři cukráře (2007) (TV film)
Nečekaně sympatický objev letošních Vánoc. Dickensovský příběh o kominickém učni a jeho složité cestě ke štěstí. Nepamatuji se, že bych kdy tuto pohádku viděla v televizi, což je škoda, protože je výborná a i formálně vysoko nad průměrem. Důkaz, že i bez čertů a ušišlaných záporných postav to jde.
Královna ročníku (2007)
Sněhurka a sedm trpaslíků proti blonďatému teroru, americká moderní variace na klasickou pohádku - funkční tak napůl. Nenadchla, ale vlastně ani neurazila.
Šťastný smolař (2012) (TV film)
Příjemně nahláškovaná pohádka s tradičně výborným Ivanem Trojanem, problém jsem viděla především v opravdu chudé výpravě - přitom, kdyby Strach dostal Janákův rozpočet, vypadalo by to jistě lépe.
Dvanáct měsíčků (2012) (TV film)
Jau. Tak tahle bolela. Karel Janák se snažil zkřížit Vorlíčkovu Popelku, Troškovo Z pekla štěstí a své vlastní Snowboarďáky a na 90% zklamal už castingem, kdy mladíka Karla hraje čtyřicetiletý Vojtek, který se chová naprosto stejně jako Karel z Vyprávěj. Jediná pozitiva spatřuji v tom, že se povedlo alespoň do postav měsíčků obsadit dobré herce, a taky, že vložené peníze byly na filmu relativně slušně vidět. Nevím ale jestli by ČT neudělala líp, kdyby napříště investovala radši do Stracha. PS: Kdo byl vlastně králík? Vládce nad měsíčky, kouzelník nebo prostě králík? A měl tento odkaz něco společného s Matrixem?
Gangsterská nevěsta (1941)
Parádička Howarda Hawkese o odtržení teorie od praxe a vztahu, který naprosto nemá šanci. Navíc s rozkošným lingvistou Gary Cooperem v hlavní roli, který i box studoval z odborné literatury.
Les Misérables - koncert z Londýna (2010) (divadelní záznam)
Naprosto perfektní muzikál, plný složitých instrumentací a silných emocí.
Jih proti Severu (1939)
Těžkotonážní čtyřhodinové melodrama o zániku starého dobrého Jihu, kde nechybí naprosto nic - láska, válka, smrt, nenávist, pokrytectví... Zprvu mě trochu zarazilo sympatizování s otrokářským systémem, vynahradil mi to ne až tak idealizovaný pohled na jižanskou společnost, jejíž sešněrování konvencemi si nezadá se středověkou Evropou. Scarlett byla rozkošná prospěchářská mrcha, u které jsem měla především poslední dvě hodiny pocit, že si Rhetta naprosto nezaslouží. Technicky je film na svou dobu dokonalý - hudba, barevná kamera, epická výprava... k dokonalosti mu však chybí trochu menší stopáž.
Král Šumavy (1959)
Nikdy jsem nečekala, že TEN Král Šumavy bude taková pecka - až taková, že mi vlastně nevadila ani ta všudypřítomná ideologizace.
Expresní zásilka (2012)
Dynamicky natočená akční blbina, na kterou se nemůžu zlobit, neb jsem kdysi dávno žrala Semira Gerkhana na kolečkových bruslích v obdobné roli. Joseph Gordon-Levitt se začíná transformovat v akčního hrdinu. Chvályhodné.
Mlýn a kříž (2011)
Zajímavý obrazový experiment na pomezí výtvarného umění a filmu, který padá s přespříliš digitálním vizuálem.