Recenze (1 239)
Prosperovy knihy (1991)
Greenawaye hodně můžu -- i když jemně řečeno, není zdaleka do každé nálady a nedoporučuji ho třeba na rande nebo doma na romantický večer :-)
Dítě z Maconu (1993)
Z kina odešly 2/3 diváků, tipl bych si, že nikoli že by se jim to zdálo býti špatným filmem, ale pochodovaly jim žaludky... Což v dnešní otrlé době není o naturalismu, ale o poselství... Opět vizuální nádhera, jako to už Greenaway umí. Děj není žádná selanka...
Pravdivé lži (1994)
1* za výborně přestřelené pojetí, 1* za Arnolda S., který už v životě dokázal, že není žádný pitomec, a tady se docela slušně předvedl jako herec, 1* za JL Curtis, 1* za Billa Paxtona, 1* za Toma Arnolda, 1* za dostihy, 1* za romantické světlo u polibku na pláži.... no safra, těch hvězdiček už je nějak moc... chtěl jsem dát asi jen 4, ale nějak to nejde :-)
Bosý Gen (1983)
Nevím, jestli je zase tak až moc na pět hvězdiček... ALE... viděl jsem v Japanoramě (pořad BBC) rozhovor s režisérem... Který to natočil dost o sobě... Říkal: tak, tudy jsme šli do školy, mně bylo šest a sestřenici deset... no a jak jsme šli po tomhle chodníku kus pod úrovní parku, tak tlaková vlna mi těsně škrtla o hlavu, a sestřenici roztrhla v půli... Abych tak řekl, těch pět hvězdiček je za to, že natočil takovýhle ve své podstatě velmi optimistický a nevyděračský film o zvednutí se z naprostého dna.
Shrek Třetí (2007)
Možná až moc přísné hodnocení, ale za to zklamání (+ znechucení z keců)...
Lupin sansei (1971) (seriál)
Tento seriál doporučuji těm, koho okouzlil film Lupin III: Castle of Cagliostro... není to jak bývá, seriál na základě úspěšného filmu, ale naopak... Pochopíte, co jste dosud nechápali a dobře se pobavíte. Jestli ne, vracíme vstupné :) /// režisér Osami byl stažen už když byl vysílán 3. díl, počínaje 5. dílem je úplně předělaná úvodní část, sex je méně úchylný, děj je vtipnější a parodičtější.... ale stejně první série skončila docela neúspěchem... po několika reprízách se z Lupina III stal nejpopulárnější anime fenomén, a během 70. až 90. let bylo natočeno několik set epizod a jestli dobře počítám, 11 !!! celovečeních filmů. Část se dostala, jako několik dalších perel z raného Miyazakiho období, do TV socialistického Československa. /// a tak si tu broukám píseň ze závěrečných titulků... Warusa pí sandžju hači, kono te no naka ní-i... (Walther P38, uvnitř této ruky...) :-)
Yu-Gi-Oh! Film: Pyramida světla (2004)
Suverénně nejhorší animovaný film, co znám (možná se dá vypustit i slovo animovaný).
Fakulta (1998)
Kéž by v tom byla aspoň špetka uvěřitelnosti. Kéž by aspoň trochu fungoval zákon zachování hmoty (přeměna 30tunového tvora na 60kilového a zpět). Kéž by tam byly alespoň špetku realistické mezilidské vztahy a fungující postavy. Kéž by dávalo smysl, že jsou infikovaní lidé schopni divokých přeměn, a když se vše mávnutím proutku obrátí a jsou to zase lidé, tak dál žijí s normálním metabolismem, a dokonce skoro bez problémů. Jinak... když udělám kulhající plagiát, tak je legrační, že cituji originál :) Tak za scénář nula*, je to nejspíš jen za efekty a tempo slabé 2* -- ještě ta nahá děvčica mohla být lépe osvětlená a hezká, pak by to bylo skoro OK.
Tmavomodrý svět (2001)
Chcete opravdový příběh a ne pokus o hollywoodský doják? Zkuste Nebeské jezdce.
Posádka v ohrožení (1979)
Yess! Vlastně да!!! :-D