Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 490)

plakát

Jízda s ďáblem (1999) 

Zajímavá variace na westernová klišé, zajímavé dobové drama z dob války Severu proti Jihu, navíc - což je zajímavé - nečekaně z jižního pohledu. Zajímavé provedení a zajímavé herecké výkony - a naprosto nezajímavá délka a scénař. Nuda, Angu.

plakát

Terče (1968) 

Může mi někdo vysvětlit, jak se mohlo stát, že jsem se o tomhle skvostu dozvěděl až teď? "Targets" má naprosto všechno, co má mít pořádný thriller - a ještě mnohem víc. Jako kdyby nestačila dokonalá technická stránka, přesné dialogy (není tady opravdu ani slovo navíc), chladně brutální průběh s výbornou gradací a mrazivý závěr - režisér si královsky pohrál se scénářem, který je naplněn popkulturními odkazy a vtipně propojený s realitou. No uznejte sami - Bogdanovich natočil se starým Borisem Karloffem film o staré hvězdě horrorových filmů, které na konci kariéry nabídne jeden mladičký režisér, aby si zahrál roli, která vybočí z jeho dosavadního profilu. Když jsem si nakonec přečetl, že Bogdanovich si své filmové alter ego dokonce sám zahrál, pátá hvězda byla naprostou nutností. P.S. - podle mě byl tento film silnou inspirací pro tak rozdílné filmy, jako byla "Synekdocha - New York" a "Drive".

plakát

Rychlejší než smrt (1995) 

Není to možná nejhorší film, jaký jsem kdy viděl, rozhodně to je ale jeden z nejhorších westernů, jaké kdy byly natočeny a taky příšerná ukázka toho, jak spláchnout do odpadu hvězdné obsazení. Hlavně Sharon Stone by se měla po tomto filmu sama předhodit kojotům. Raimi se tentokrát rozhodl neschovávat za parodii, takže se bohužel naplno profláklo, jak moc je coby režisér neschopný - a situaci nezachránily ani žánrové citace (tak se říká vykrádání jiných autorů, zde hlavně Sergia Leoneho). Takovou hnusnou, mdlou, trapnou, špatně natočenou průjmovinu by měli pouštět za trest v celách pedofilních vrahů. Odpad nedávám jen proto, aby někoho nenapadlo se na tu kravinu ze zvědavosti podívat.

plakát

Po zavírací době (1985) 

Úžasná kafkárna - a dlemého mínění asi nejlepší Scorseseho film. Nepředvídatelný, atmosférický, neortodoxní a vtipný - roztomile černohumorným způsobem.

plakát

Znovuzrození (1966) 

Poutavý sci-fi thriller, nejen z hlediska doby jeho vzniku. Vřele doporučuju.

plakát

Povolání: Reportér (1975) 

Jedna z lepších rolí Jacka Nicholsona, jeden ze snadněji uchopitelných Antonioniho filmů - pokud ale čekáte klasické krimi drama, tak Vás tento (krásně!) rozvláčný film asi hodně zklame. Absence dramatického oblouku je zde zcela účelová - "Povolání: Reportér" operuje tichem a prázdnotou tak, že - samozřejmě pokud přistoupíte na pravidla hry - se ke konci dostává do meditativní atmosféry. Neříkám, že by mě tenhle film nadchnl jako celek, ale jako v každém Antonioniho díle jsem si opět našel okamžiky, které mě dokonale dostaly - tady to byl především dlouhatánský nájezd přes pokoj ven na sluncem rozpálenou ulici, během kterého proběhla kulminace celého příběhu. Krása.

plakát

Collateral (2004) 

Celkově lehce nadprůměrný thriller s precizní režií a vynikajícím závěrem, odkazujícím na sedmesátkovou krimi klasiku.

plakát

Věk nevinnosti (1993) 

Příšerně rozvláčný film, který zachraňuje vynikající režie a dokonalé kostýmy a scénografie z doby, která se na filmová plátna dostala jen velmi zřídka. Jako pohled do minulosti skvostné, jako drama uspávající.

plakát

Všechny moje lásky (2000) 

Nemastná, neslaná takykomedie, která se urputně snaží být cool a vpoho a ošklivě ji to nevychází. Nevím, která z její poloh byla horší - zda prostředí vinylových geeků (tradičně trapný a slizký Jack Black) nebo nekonečné, ufňukané tirády o vztazích. Tenhle film smrdí devadesátými léty jako VHSky se všemi sezonami "Přátel", kolekce zaprášených flanelek a týpci, co si na technoparty berou fluoreskující kšiltovku a píšťalku. Takové filmy ani za trest.

plakát

Pouto nejsilnější (1945) 

Velmi neotřelá romantika, jen co je pravda. Co se stane, když se do sebe prudce zamilují dva lidi, kteří nejsou ani mladí, ani nijak hezcí a oba mají své vlastní uspořádané životy a milující partnery? Ozdobou filmu jsou nejen výkony milenecké dvojice, ale hlavně velmi zajímavé vyprávěčské postupy, navíc zesílené vizuálními perličkami (vstupy retrospekce skrze prolínající se obrazy, vnitřní monology umocněné pomalými nájezdy kamery atd.). Úchvatná je scéna sílící Lauřiny paniky - kamera se pomalu překlápí a v podkresu sílí pískot přijíždějícího vlaku. Rozhodně jeden z nejlepších a nejoriginálnějších romantických filmu, jaké jsem kdy viděl. Smutná, hořká krása.