Recenze (2 612)
Balón (2018)
Film Balón si zaslouží smeknout klobouček. Námět, scénář, výprava, režie, kamera, střih, obsazení i herecké výkony... Vynikající! V úvodu mi to lehce připomnělo Občanský průkaz (který mám velmi ráda), ale vůbec to nebylo na škodu. Já tu hnusnou dobu pamatuju a možná i proto jsem si celý film tak parádně užila. Vlastně i slza dojetí mi ukápla.. A před reálnými postavami smekám až na samou zem, ti museli mít fakt koule! Železná opona byla peklo, sbohem a šáteček.
Za humny je drak (1982)
"Drak pruhovaný se živí dobytkem, popřípadě vysokou. No když není zbytí, veme i krtka." :))) výborný Josef Kemr jako děda Kovanda alias odborník na draky a doslova roztomilý Jiří Císler v roli pana krále. Moc pěkná pohádka, moje oblíbená.
Pitbull: Nové pořádky (2016)
Ti Poláci fakt jedou ve velkém stylu. Pitbulla si dávám tak nějak napřeskáčku od konce a nestačím se divit, jak královsky se bavím. Nejen za "chrumkavého" fešáčika v hlavní roli dávám plný počet.
Střídavá péče (2017)
Tohle jsem si rozhodně neměla pouštět v deset večer...
Paměť 20. století: Pavel Tigrid - Evropan (2004) (TV film)
Pavel Tigrid je jednou z mála osobností, kterou zcela nekriticky obdivuji.. Dokument mě těší stejně, jako každý záběr, každý úryvek rozhovoru s ním.
Psí ostrov (2018)
Wesovské, ale jeho rukopis je již tak klasický, že mé okouzlení začíná vyprchávat. Každopádně dobrá zábava.
Přání k mání (2017)
Martina Myšičku i Jitku Čvančarovou mám moc ráda, ale "Přání k mání" mě neoslovilo. Celkem mě překvapuje, že tento film má celkové vyšší hodnocení než novácký "Přijde letos Ježíšek?", který mi ve srovnání s tímto přijde jako šperk. Však proti gustu...
Ten den přijde (2016)
Dánští filmaři mě opět nezklamali. Naprosto odporný, hnusný, nervy drásající snímek, bohužel (!!!), natočený podle skutečných událostí, nehodnotím plným počtem jenom kvůli tomu, jak realisticky a nekompromisně divákovi předkládá, co se v dánských dětských domovech v šedesátých letech dělo. Násilí na dětech a mladistvých, násilí, které si tito nakonec začnou na sobě páchat navzájem sami, bitky o jídlo, manuální dřina, veřejné ponižování, znásilňování, žádné východisko... Díkybohu aspoň za ty sny. Sny, které člověka dokáží udržet nad vodou, které mu dají sílu sebrat odvahu a zabojovat z posledních sil. A za trošku obyčejného, lidského štěstí, které v tomto případě nakonec vedlo k vysvobození... Přesto je jasné, že bytost, která si prošla takovým peklem, se nezahojí už niky. Velmi krásný film, a snad bude tento následující spoiler berličkou pro další diváky, kteří budou jistě mít co dělat, aby film dosledovali: s dobrým koncem.
Pásky z Nagana (2018)
Skvělý dokument o hokejových zápasech, které jsem odfandila, odžila, oplakala (radostí) a mám je navždy vryté do svého srdce. SVOBODA= FREEDOM. ...kdo neuronil slzu pýchy a dojetí, je houby vlastenec a citu má stejně jako betonový schod. :-)
Wind River (2017)
Nelíbilo, nebavilo, kamera a příroda pěkné, hudba ubíjející, příběh jednoduchý, dialogy přiblblé, násilné scény hnusné a (moje chyba) špatný dabing. Věci nepřispěl ani pocit, že.mi je po celou projekci děsná kosa.