movieband

movieband

Vít Maxmilián Pavlůsek

okres Zlín
Člověk, co rád píše, i když ví, že se jeho díla nikdy nevydají. Obdivovatel tvorby Františka Vláčila a Guillerma del Tora, snílek, který doufá ve své plány a valašský patriot, který miluje přírodu, hory a svou drahou polovičku.

Skype: tarantino5296

31 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 16 24 31
    • 3.8.2017  16:57

    Perfektní rozlučka. Film, u kterého si divák uvědomí, že už tu je taky nějaký ten pátek. Při vzpomínce na prvního Wolvieho, který se filmově prvně ukázal před sedmnácti lety. Tleskám pane Mangolde a smekám pane Jackamane. Logan je výborná (ne)komiksárna. Z decentností, krvavostí, ponurostí, smutkem a uvědoměním, s kterým film přišel se mi definitivně vryl do paměti. P.S. Rko tomu sice dost pomohlo, ale film by dle mě dokázal fungovat i bez tolika litrů krve. Nic proti tomu nemám, jen mi vadí, jak někteří úspěch filmu staví právě na té přístupnosti. Logan je výborný právě díky tomu, že vypovídá o podstatě Wolverinova smutku a koncem ji definitivně podtrhl. A to hned několikrát. Navíc zakomponování Cashových písní filmu taky dost přidalo. Takhle má vypadat, dámy a pánové, rozlučka s postavou.

    • 3.8.2017  16:50

    Podařené a napumpované pokračování. Gibsonovo\Gloverova Zbraň si drží svoji kvalitu a úroveň. 85%

    • 7.7.2017  21:44

    85%

    • 6.7.2017  19:14

    "Smečko! Ponorku!" Velice příjemný, vtipný, milý a pěkný animák. Jeden z těch lepších.

    • 6.7.2017  19:13

    Doslova ptákovina, která nestačí ani jako něco, co běží na pozadí.

    • 6.7.2017  19:12

    68%

    • 6.7.2017  19:11

    80%

    • 2.7.2017  15:21
    Karamazovi (2008)
    *****

    Tleskám Dejvickému divadlu. Znovu. Podrobnější komentář tohohle pekla lidské mysli a charakteru, a zodpovídání si existence Boha s Ďáblem, se připravuje. Bravo celému hereckému osazenstvu, těžko vychválit jedince.

    • 27.6.2017  08:47

    Připravoval jsem se na nejhorší a v závěru, mě až překvapilo, že mi film tak dobře utekl. Ono totiž, když člověk vypne hlavu a soudnost, tak ze z Power Rangerů stává, sice průměrná, ale i přesto relativně zábavná popcornovka. Pravda, ničím neurazí, ničím nepřekvapí, ale i tak dokáže na poli současných reinkarnací dětských příběhů a komiksovek všeho druhu, zabavit. Snad už jen kvůli té nostalgii na konec minulého století. Jen abych uvedl na správnou míru, já Power Rangery nikdy nijak neoslavoval a ani jako malý jsem je nějak neměl v lásce. Ale v moment, kdy se ve filmu morfovali a přišla na scénu robotí akce, posléze megamorf akce, tak sem se vcelku solidně pobavil. Mě se takové souboje mezi obřími monstry a roboty vždycky líbily, byť jsou PR z toho horšího ranku kvality). Power Rangers jsou totiž podobný typ filmu jako Pacific Rim. Nechci srovnávat kvalitou, protože Pacific je v mnohém mnohem dál a mnohem lepší, ale jde spíš o tu filmovou dětskost, která je jak u Strážců, tak u Pacificu. Obří roboti, hromada kostýmů... Občas i takové béčka jsou potřeba. A Power Rangers jsou se svojí infantilností, blbostí, béčkovostí a s béčkovým, až céčkovým stínem z 90'let na poli současné kinematografie jako dítě, které na sebe navleče všemožné trendy, co se nosí, co jsou In a snaží se zapadnou mezi své souputníky, vrstevníky (Marvel, DC). A myslím, že právě vzkříšení Power Rangerů by mohl být pro filmové tvůrce taky alarmující příklad toho, že už je třeba zvednout kotvy a vymanit se ze superhrdinského filmového světa. Protože ruku na srdce (byť se ve film. komiksovém světě současného Hollywoodu najdou kvalitní kousky (Strážci Galaxie), je pře-superhrdinováno a pře-komisováno a tvůrci už opravdu realizují sebevětší blbost a infantilitu. Jo, Power Rangery Deana Israelite nevidim, až tak moc jako průser, ale zároveň jsou pro mě jedním z mezníků, kdy si člověk řekne, že pokud je filmový tvůrce schopný šáhnout po takovém materiálu, tak jaké filmy se budou točit za 20-30 let, když už teď jsou z fantazií a originalitou v háji?

    • 27.6.2017  00:03

    Nebýt závěru, který mi přišel dost divný, šel bych výš. Jinak dobré překvapení. Nečekal bych, že mě film tak zaujme. Předlohu jsem nečetl, ale líbilo se mi, jak si tvůrci, relativně nenásilně, pohráli s hlavou jednoho z protagonistů a na obraz, vcelku přehledně přenesli myšlení "schizofrenika" (víceméně by se to tak dalo nazvat). Za mě, až na ten závěr, spokojenost. Pro výplach stačí. P.S. Snímek má perfektní kameru. 68%

    • 22.6.2017  17:38

    Akčák, který se snaží o myšlenkový přesah. Akce relativně dobře zvládnutá, no, na mě místy zbytečně surová. A místy (asi nechtěně), mírně komické. Austin je tu vcelku sympatický a Vinnie Jones mě vcelku překvapil, co za sadistickou svini si tu střihnul. Jednou stačilo, nápad je působivý, ale nijak zvlášť, aby se k filmu člověk chtěl vracet. 50 %

    • 22.6.2017  17:31
    Život (2017)
    ***

    V případě Života se jedná o dost průměrný sci-fi horor, který ničím nijak zvlášť nepřekvapí. Na svou délku zabaví, relativně diváka udrží v šachu, ale jinak se jedná o už stokrát zpracovaný materiál, jen s jinak zpracovaným emzákem. Co stojí za zmínku je perfektní vizualice snímku, a herecké obsazení, kde každý z herců dělá, to co umí nejlíp. Mám dojem, že nebýt Gyllenhaala a Reynoldse, tak se na Život asi nepodívám. Nelituju, že sem film viděl, ale asi by mě neubylo kdyby mě minul. 60%

    • 22.6.2017  00:27

    Pro mě zatím nejslabší Bronsonovka. Byť je Goldsmithova hudba působivá a závěr podstatně drsný, tak jsem se spíš nudil. Důvody proč film vidět - Ch. Bronson, který se ve filmu pohybuje mezi drsným pilotem a vtipálkem a kukadla půvabné Jill Ireland.

    • 22.6.2017  00:22
    Pan Majestyk (1974)
    ****

    Z toho mála, co jsem s Bronsonem viděl, se mi Majestyk, hned po Mechanikovi, líbí nejvíc. Film pěkně odsýpal, furt se něco dělo a Bronson byl správně drsný. Výplachová, tvrďácká spokojenost, jak se sluší a patří.75%

    • 21.6.2017  14:01

    Z relativně solidně rozjetého thrilleru, si to těsně před závěrem podrazilo nohy těžkým kulometem a režisér se rovnou pokusil o parodii sebesama. Bronson perfektní. Přece jenom, na film jsem se díval hlavně kvůli němu. Na výplach film stačí, ale nejedná se o nic pamětihodného, jak v případě jeho Mechanika. 50%

    • 16.6.2017  10:38
    Hvozd (2015)
    ****

    Originální nápad zpracování téhle irské pověsti.

    • 15.6.2017  13:18
    Kajínek (2010)
    ***

    Po druhém shlédnutí musím říct, že Jákl natočil perfektní konspirační thriller.

    • 15.6.2017  13:17

    Působivý thriller, který už ale nepotřebuju vidět podruhé.

    • 12.6.2017  22:31
    Ponorka (1981)
    *****

    "Já jsem to tak chtěl. Jednou stát před nezvratitelným. Kde vás matka nehlídá. Žádná žena nezkříží vaši cestu. Kde vládne jen skutečnost. Otřesná a veliká." Viděna režisérská verze. Petersen natočil tísnivý, emotivní a realistický válečný film, který mi bude ještě dlouho doznívat v uších. Národnost posádky bych neřešil, v podstatě nebyla ani primární. Byli to lidi, tak jako každý jiný voják\námořník, i oni prožívali hrůzu, děs, úzkost. Byli to námořníci, zvábení mořem, moderní technikou, ideologií, válkou. Ponorka je jeden z nejnašlapanějších válečných filmů. Díky své nadčasové propracovanosti, myšlenkovém přesahu a emočnímu vypjetí, které působí, jak nejvěrohodněj může. Pro mě zásadní snímek, už jen díky tomu, že se mnou po dlouhé době jako film dokázal emočně zakývat do všech stránek, jak po úzkost, kdy člověk jen poslouchal praskání lodi pod tlakem vody, tak po naději s nadšením z toho, že naskočily dieselové motory. Takové filmy už nikdy nevzniknou. Coppolova Apocalypse Now nebo právě Petersenova Ponorka. Slova chvály nestačí, tenhle film se musí vidět. P.S. Absence kvalitního ozvučení filmu dost ubere. Jak říkal režisér při dokumentu z natáčení. Ponorka je o zvuku. Buď slyšíte všechno nebo nic. Viděno v němčině s CZ titulky, ozvučení 5.1. P.P.S. Pro mě má film ještě další hodnotu. Hodně mi připomíná mého otce, který má tenhle film ve velké oblibě. "Byl jsem tím opilý. Tohle je teď skutečnost."

    • 11.6.2017  09:49
    David Gilmour in Concert (koncert) (2002)
    *****

    Shine on you crazy Diamond, High Hopes.... dokonalost, genialita.

    • 7.6.2017  15:48
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    ****

    Hodnocení po dvou sériích. Nebýt tak pekelné atmosféry a ke konci druhé série Waltovi proměny (spoiler) ála Jekyll a Hyde, kde však není spouštědlo žádný lektvar, ale rakovina (konec spoileru), tak bych šel zatím jen k průměrnému hodnocení. P.S. Počítám, že další pokračování bude stejně přelomové jako u SoA, kdy první dvě série měly těžší rozjezd, ale od třetí to bylo těžké šlapání na plyn a seriál byl jen a jen lepší. Uvidíme. 78%

    • 31.5.2017  09:22
    Mimi šéf (2017)
    ****

    Perfektní animák, doporučuju shlédnout v originále. Nakřáplý hlas mimi bosse, který jakoby za sebou měl 50 let života a několik flašek whisky tomu dodává správný šmrnc a celkové špičkování mezi ústřední dvojicí bratrů sedí, jak ta mimi prdel do plenky. Celkový přesah pohádky, který se tu do jisté míry vyskytuje taky pohýbe žlučí. Doporučuju, perfektní pohádka, jak pro dospělé, tak pro ty menší, co vládnou světu.

    • 27.5.2017  02:01

    Příjemná ptákovina. Franco perfektní a Cranston dobře sekundoval.75%

    • 24.5.2017  09:46

    Plnokrevník v žánru fantasy. Ritchie si natočil svou gangster verzi o Artušovi a jeho rytířích. Dravost a drzost, kterou člověk viděl v jeho předešlých snímcích tu nechybí, a Artušovi to perfektně sedí. Sebejistě třímá meč v ruce a pouští se do akce hned v úvodu. All hail king Arthur\Charlie. 2D, titulky.

    • 19.5.2017  11:23

    "All of this for start a new life." Scott se utrhl ze řetězu a po filosofujícím Prometheovi divákovi servíruje nálož krve, brutality, temné atmosféry, a v neposlední řadě inteligence, děsivého propojení vetřelčího univerza (Alien + Prometheus) a perfektního Michaela Fassbendera. Citace, kterou jsem z filmu použil, Covenant definuje jako celek velice trefně. Je pozoruhodné, že Scott použil hodně dějových motivů z prvního Aliena a pěkně je propojil se s svým filozofickým pohledem na vetřelčí univerzum, který načal v Prometheovi. O to větší děsivosti film nabyl. Měl bych začat asi od začátku, když se zaměřím z větší části jen na Scottův podíl na vetřelčí sáze. V roce 79 Scott použil Gigerovi materiály pro stvoření nejslavnějšího sci-fi hororu. Děsil a fascinoval celé generace slizkým monstrem s vysunovací čelistí, které se pomalu a tiše plíží po lodi a likviduje posádku. Alien ze 79 ale neukázal jen slizkého xenomorpha. Čí byla havarovaná loď? Odkud se vzali mimozemské vejce s facehuggery? A asi nejzáhadnější otázka.. Kdo, nebo co je zač bytost, která byla v polosedu s proraženým hrudníkem? Alien ze 79 neděsil jen samotným monstrem, ale celkovou záhadností a tajemnem, kterým byl opředen, a právě díky tomu dokáže fungovat jako horor už celá desetiletí. Nepotřeboval žádný přesah. Alien fungoval na té nejjednodušší bázi. Přežití, v neznámém a děsivém prostoru. Proti hrozbě, kterou nepředčí žádná noční můra. Na úspěch prvního Vetřelce navázal James Cameron, David Fincher a Jeanne - Jacques Annaud, kteří se snažili přispět taky svým dílem do krvavého vesmíru Ridleyho Scotta a H.R. Gigera. Scott se ke svému dítku vrátil po třiatřiceti letech ve snímku Prometheus, kde vše začal s novým pohledem na svět, snažíc se filosofovat nad myšlenkou, kdo nás stvořil a za jakým účelem. A hlavně... Kdo\co byla zač ta obří bytost, s proraženou hrudí kterou jsem ukázal v 79? Prometheus byl asi nejhůře stravitelným dílem, člověk si musel hodně věcí pospojovat sám, a samotný film dával smysl až díky prodlouženým verzím, které jsou výtvory fanoušků. Ale i tak se ve filmu Scottovi podařilo osvětlit existenci Inženýrů. Vyšší rasy, který dokáže tvořit a zároveň likvidovat život. A člověk se ve své aroganci chtěl těmto bohům postavit a dosadit se na jejich úroveň. Přímá návaznost s prvním Vetřelcem se sice úplně nekonala, ale spojitosti tam jsou. Pokud chce dosáhnout přímé návaznosti na prvního Aliena, tak do toho. Tudíž proč nebýt otevřený případným dalším pokračováním, když má autor, co říct, tak ať se rozepíše a ukáže promyšlenost svého světa. A tady se dostávám ke Covenantu, který už přímo navazuje na Promethea hned úvodní scénou mezi Weylandem a Davidem. Filozofující částí, která řeší otázku lidství, božství a stvoření. A už ta začíná vyplňovat díry, které zanechal Prometheus. Člověk se pak posune o deset let dál a sleduje posádku kolonizační lodi Covenant, která míří na předem vybranou planetu s cílem se pokusit ji osídlit a začat na ní nový lidský život. Posádka však zachytí signál, který je přivede na planetu, která by mohla být taky ideálním místem pro nový začátek, Jenže všechno je až moc ideální. Po první půlhodině, která je vyloženě úvodem a místy se může zdát natažená Scott nazouvá galoše, aby se v té záplavě krve neumazal. Na nic se nečeká a od konce první půlhodiny se jedná o čistý adrenalin, temnou atmosféru a krvavé výjevy, kdy všechno povolí až v závěrečné scéně. Líbí se mi, že Scott v Covenantu hrál na lidskost a na obyčejné věci. Kdy se vrátil k jednoduché myšlence o kolonizaci, kterou pak přesáhla teze o stvoření Aliena, se vším co k ní patří. Že byť byl Covenant brutální vyvražďovačkou, tak v ní byl prostor na intriky a inteligenci, a z relativně ploché dějové linky se v průběhu stalo až démonické vyprávění o kolonizační posádce a o stvoření xenomorpha a jeho účelu. Podle mě stvořil Scott dílo, které do sebe výborně zapadá, jen si na to člověk musí sednout a prodiskutovat to, nebo o tom popřemýšlet a provázat si spojitosti mezi jednotlivými díly. Za mě Covenant jako horor fungoval. Moc se mi líbila androidská linka, Walter s Davidem byli sobě perfektní protipóly a jejich slovní konfrontace sem si užíval pokaždé, když se ti dva objevili na plátně. Hraní si na Boha tu Scott využil do maxima a ždímá téma do poslední kapky krve. Celkové postavení příběhu, jeho vyznění a gradace je perfektní a pan režisér dokazuje, že On do starého železa nepatří a filmy si bude točit po svém. A díky Bohu za to, protože posledních pár let se v kině málokdy objeví film, který nejde v mainstreamu a není předvídatelný od začátku do konce. P.S. Slabé povahy se vyhněte kinu. Byť dílo vesměs chválím, tak mě samotného překvapilo vysoká brutalita gore scén, které jsou asi nejkrvavější za celou sérii. Přímé použití Gigerových materiálů a napodobenin jeho tvorby pro film (scéna, kdy Danielsová prochází manuskripty a kresby v archivu) mě samotného dost překvapila. Když pominu celkové čerpání z jeho tvorby a mysli pro film, tak je rozdíl vidět jeho monstra a svět zhmotněný oproti použití jeho kreseb, které jsou jednou z nejtemnějších věcí, které v minulém století v rámci umění vznikly. Další, co moc nepřidá je dost temná a ponurá atmosféra, spolu s celkovým vyzněním film. P.P.S. Hudba od Jeda Kurzela byla výborná. Podtrhovala atmosféru a co fanouška potěší je určitě zaznění tónů z původního filmu. Stejně tak jako i úvodní titulek, která se skládá stejně pomalu za doprovodu ponuré hudby, podobně, jak tomu bylo u první Vetřelce. Převládá velké nadšení a zároveň menší vlna odporu a negace.

    • 4.5.2017  20:07

    Předpremiéra 3.5., Golden Apple Cinema Zlín, 3D, dabing. O něco menší náser, oproti jedničce, ale za to s perfektním záporákem.

    • 30.4.2017  23:39

    Abrams\Trachtenberg meets Macgyver. 75%

    • 29.4.2017  22:34

    Plnokrevná, dobrodružná, efektivní a výplachová nálož plná sympatických obličejů (Kongův nevyjímaje), podařené potitulkové scény (vyplatí se počkat) a dvouhodinové zábavy. Já se bavil a těch pár nelogických momentů se dá lehce přehlédnout. Tohle universum, se v dnešní době plné propojených světů určitě vyplatí. Minimálně kvůli své neokoukanosti a zábavnosti. Aspoň mě se tyhle monster filmy neokoukají. Godzilla byla temnější, Kong je fajn popcornovka, kterou si 100%, stejně jako Edwardsovu Godzillu, ještě několikrát zopakuju. Spokojenost.

    • 28.4.2017  17:13
    Ochránci (2017)
    **

    Pocitových 49%

    • 26.4.2017  10:07
    Nicota (2016)
    **

    Není to Carpenterova Věc, není to Carpenterovo Šílenství, a vlastně je to od každého něco, aby to v závěru mohlo dát neskutečný myšmaš. Těšil jsem se, a v pravdě, doufal jsem novodoubou verzi, nebo jen v povedenou náhrašku In the Mouth of Madness. Bohužel se tak nekoná, a The Void je sice kurva atmosférickým hororem, s na dnešní poměry pěkně odvedenou řemeslnou prací, ale v závěru tak blbě poskládaným, že v něm člověk těžko hledal něco srozumitelného.

<< předchozí 1 2 3 4 9 16 24 31
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace