Recenze (1 042)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/005/5776_d77a89.jpg)
Podobizna (1947)
Československý propad do šílenství a učebnicový příklad přísloví pýcha předchází pád. Sugestivní vyprávění tvůrců diváka chytne v prvních minutách, a i když pro mě většina herců byla neznámých, tak chemie zafungovala v plné síle. Jak jsem nic nečekal, byl jsem velmi překvapen z toho, jaký film byl. Jedná se o drama jednoho malíře s prvky hororu s morálním přesahem.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/163/460/163460355_b46cfc.jpg)
The VelociPastor (2017)
Totální úlet a debilita, která ví čím je, herci ví, že hrajou v hodně špatném filmu a tvůrci ví, že když ne pro peníze, tak pro srandu a absolutní svobodu v rámci tvorby točí jeden z lepších filmů nejšpatnějšího ranku. Pozitivum je snad jen jedno. Všichni zúčastnění museli vědět do čeho jdou, protože se náležitě vyřádili. S trojkou v krvi by film dokonalou zhýralostí.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/061/167061195_0c6f91.jpg)
Renfield (2023)
Zklamání. Od Renfielda jsem čekal zábavnou jízdu, u které se po delší době zas zasměju a pobavím. Přinejmenším trailer tomu nasvědčoval. Bohužel tvůrci neukočírovali směr a film neví, či chce být dramatem, hororem nebo pěkně ujetou komedií. I toho gore bylo přespříliš. U některých scén se sice člověk hodně zasmál. Ale častěj jsem se bohužel díval, kolik ještě chybí do konce, těch hluchých míst je ve filmu víc, než je zdrávo. Hodně nekonzistentní.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/794/161794011_5e6b47.jpg)
Křižáček (2017)
Asi je dobře, že pokusy o poetické vyprávění zasazené do středověku tu stále jsou. Je škoda, že do formátu 4:3 nebyla taky černobílá kompozice. Za mě by to film možná udělalo přístupnější, protože když už chybí dialogy, bylo by dobré vyždímat obrazové zpracování na maximum, a to by dozajista hra stínu a světla v případě Křižáčka zvládla. Dějově těžká a divácky masochistická cesta, kde se člověk snaží uchopit smysluplnost děje. Přijde na něj, ale tvůrci to za žádnou cenu neulehčují. Ovšem část u nočního ohniště má hloubku. P.S. Jak už v komentářích někdo zmínil, pro rodiče je děj asi uchopitelnější, pro hypersenzitivní lidi taky. Pro obyčejného diváka film určitě není. Právě kvůli (autoři odpustí) uměle natahované stopáži, místy nicneříkajícím dlouhým záběrům a prakticky i kvůli absenci jakéhokoliv dialogu.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/095/164095239_7f77b1.jpg)
Maják (2019)
Sugestivní retro snímek, který mi připomněl technickým zpracováním horory od Universalu z počátku minulého století. Formát 4:3 byl výborný tah. Ponurost a depresi Eggers udržel i u Majáku. Během stopáže nakládá divákovi, od prvních tónů hučivého majáku až po trhání střev racky, na záda takovou nálož, že po skončení filmu se člověk cítí špinavý a přinejmenším ve stejném stavu jako ústřední dvojice. Maják je nepříjemný film, který postupným odkrýváním charakterů, představuje, dá se říct, analýzu ponorkové nemoci a zákonitou katarzi v závěru. Závěr? 1. Pokud si léčíte mindráky nejezděte na odlehlé místo odkud se nemáte šanci dostat. 2. Pokud je na takovém místě spolubydlící, co je víc v háji, jak vy, schovejte sekyru. 3. Sex s mořskou pannou není řešení, čehokoliv. Eggers se utrhl ze řetězu a naservíroval silně autorský počin, u kterého se divákovi buďto zamotá hlava po skončení nebo ho vypne pro občasnou unylost vyprávění. " The light is mine!"
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/165/634/165634764_76b715.jpg)
Zelený rytíř (2021)
Náročný rozbor ctností a rytířských hodnot. Pokud člověk překouše Deva Patela v artušovské legendě a přistoupí na místy náročnější tempo nebo určitost příběhu, tak ho tvůrci v závěru dovedou k usppkojivému rozhřešení. Film asi není pro mainstreamového diváka. Než pro akci a libování si ve fantasy, jde spíš o přemýšlení nad zodpovědností, rozhodnutími a následky z nich plynoucí. Náročná podívaná. P.S. Řekl bych, že trochu té zeleně/plísně/nízkého sebevědomí, má v sobě v dnešní době každý. A je na každém či se jí postaví nebo se jí nechá pohltit.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/737/167737143_xztvp5.jpg)
Sound of Freedom (2023)
Nepříjemný a silný film. Bohužel se najdou lidi, ne jen v internetovém prostoru, kteří budou celou situaci shazovat do konspirace, nesmyslu a katolické agitace. Takových je mi líto. Protože, i kdyby SoF nebyl natočen, pořád by se stačilo jen podívat na statistiky zmizelých dětí a statisticky prokázané obchody s dětmi v sexuálním průmyslu, nejen v US. Lidem, kteří zpochybňují i tahle tvrzení... Přeju asi fakt hezký život. K filmu - výborná práce. Nedivim se, že hlavounům z filmového průmyslu autoři šlápli na kuří oko.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/165/516/165516441_ccff35.jpg)
Čas (2021)
Tolik nápadů a myšlenek. A opět mindfuck závěr. Na jednu stranu je film souhrn vybraných možností a situací, které život nabídne. Taky se může zdát jako rozbor života, rozhodnutí, dospívání, smrti, podstaty životních etap. A nebyl by to záhadný Shyamalan, kdyby si do závěru (který se dá tušit a už to není takový wau moment) nedal nějaký ten twist, který vystavěny obraz filmu naruší a hodí diváka opět trochu jinam. Na druhou stranu je Čas zajímavé zamyšlení nad různými teoriemi, které kolují světem o mocných a korporátech.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/930/161930856_5bfb08.jpg)
Kenpú denki Berserk (1997) (seriál)
Berserk bude mít dlouhodobý dopad. Autor/tvůrci rozehrávají na poli středověké dark fantasy příběh o hledání smyslu bytí, příběh o přátelství, o smyslu lásky, o pomstě, o cílech/snech. Příběh o lidech a (jejich) démonech. Mnohavrstvé vyprávění by chtělo asi ještě jedno shlédnutí přinejmenším. Pokud by si člověk chtěl tím peklem projít znovu. Vše je zabaleno do krvavého hávu, který se během seriálu objevuje v podobě rytířských soubojů, aby se v posledních prakticky 30-ti minutách stal ultimátním mlýnkem na maso. Diváka přikoval tam, kde se se momentálně nachází a nechal ho v (ne)milosrdném vzduchoprázdnu, obzvlášť po závěrečných třech minutách, které decimují lidské emoce do poslední vteřiny. Příběh má dokonale promyšlený scénář, kde se člověk v průběhu 20-ti dílů dozvídá pozadí a motivy různých postav, jejich činů, jejich emocí, aby to v závěrečném tichu rezonovalo v dešti krve, zmaru a agrese. To, co se může některým zdát jako přešlapování na místě v rámci posouvání děje, nebo "příběhové vaty" je ďábelský tah autora. Tah, který má za úkol, přilnout k postavám, pochopit je, oblíbit nebo je nenávidět, aby právě závěr byl vyhnaný do výšin emočního masakru, po kterém bude člověku ještě chvíli zle. Snad se pomsty dočká a i po smrti autora mangy bude Gutsův příběh uzavřen. Manga je nutnost.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/636/168636845_fnum1e.jpg)
Godzilla x Kong: Nové impérium (2024)
Neskutečně zábavná podívaná, kde akce střídá akci, kde o humor není nouze, nikdo si na nic nehraje a jede se jedna velká zábavná linka, u které člověk vypne mozek a nechá se drtit velkými monstry. Přijde mi, že to snad netočil stejný tým jako GozillaxKong. U předešlého snímku se jednalo o nekonzistentní jízdu. Tady se upustilo od vážnosti, a zůstal jen humor. A podle toho taky film vypadá. Všichni si to užívají, a tak to má v případě monster bijáku být. Klidně bych si dal pokračování ve stejném duchu. Kvalita série - Godzilla 85%, Ostrov Lebek 85%, Král Monster 90%, GxK 65%, Nové Impérium 80%. P.S Hejt moc nechápu. U obdobných filmů nelze čekat filozofické díla nebo bezchybné scénáře. Ta přepálenost k tomu patří. Záleží jen na míře tolerance. P.P.S. Jsem rád za tým, že se poučili, ubrali na lidském faktoru a nechali víc prostoru monstrům. Zaměření na Iwy byla trefa do černého.