Recenze (466)
Scalespace (2023)
Film, u kterého je proces vzniku stejně zajímavý jako výsledek. Odvážný, hravý, inovativní počin, který balancuje mezi zkoumáním potenciálu nové formy (v něčem invenční, v něčem svazující technologie) a uměleckým záměrem, mezi vyjádřením člověka a generativní umělé inteligence, mezi dokumentem a poetikou. Docela chápu přístup tvůrců organizovat projekce s následnou diskusí (od historek z "natáčení" až po filosofické úvahy) jako živou událost. V tomhle případě synergie člověka a stroje zafungovala skvěle.
Anihilace (2018)
Je to skutečně natolik těžko stravitelné, že se ani nedivím, že to poslali rovnou na Netflix. Výprava, atmosféra a nápaditost parádní, ambiciózní scénář kazí jistá emoční vyprázdněnost a nedotaženost některých nápadů.
Deadpool 2 (2018)
Pořád ve formě.
Prezident Blaník (2018)
Tonda Blaník to na Hrad sice nedal, ale své podpory v kampani nelituju - jednak mám doma novou šálu a jednak jde do kin asi nejvtipnější dokument, který jsem kdy viděl. Sice má celý národ vyspoilerovaný konec, ale to vůbec nevadí.
Ready Player One: Hra začíná (2018)
Abych to shrnul - neholduju popkultuře, digitálním slátaninám ani banálním příběhům s morálním ponaučením na konci. A přesto mě tenhle počin velice nadchl. A tím víc, že Spielberg to vyprodukoval v úctyhodném věku a nese to značnou dávku neotřelosti. K diskusi o chápání narážek jen dodám, že spoustu Easter-eggů jsem určitě nepochopil, ale i tak jsem se nespočetněkrát zasmál... takže moje generace není úplně zatracená :)
Tiché místo (2018)
Velmi nadprůměrný a především originální postapo horor. Rodinné drama plynule přechází v boj o přežití, aby se na konci kruh uzavřel. Některé logické lapsy a trochu béčkový konec bohužel trochu sráží výsledný dojem.
Tomb Raider (2018)
Téměř doslovné přenesení herního rebootu na velké plátno. Neříkám, že to je ta ideální cesta, jak to dělat, ale konečně se po letech čekání nějaká filmová adaptace videohry povedla. Samozřejmě na scénáři se vždycky dá zapracovat. Vážnější tón mi nevadí, zpracování je naprosto super - od bezvadné Alicie Vikander, přes parádní výpravu, kostýmy a triky po zajímavou choreografii akčních scén.
Blade Runner 2049 (2017)
Precizní audiovizuální a intelektuálně podnětné dílo. A zřejmě jeden z nejlepších sequelů všech dob.
Cesta bez návratu (2017)
Buďto je to neumětelská slátanina, nebo jímavý art. Já autory skoro podezřívám z toho druhého. Ačkoliv se totiž ze všech sil snaží vzbudit dojem amatérismu, některé pasáže a celkový dojem jsou příliš dobré. Tak jako tak to není zábavný film, nicméně je zajímavý.
Dunkerk (2017)
Ačkoliv bych od Nolana raději dostal další sci-fi, přiznejme si to - tohle je jeden z nejlepších válečných filmů všech dob. Forma tentokrát jasně převládá nad obsahem, ale děsivou atmosféru to nijak nenarušuje. Naopak bych řekl, že ačkoliv Dunkirk nijak neždíme emoce, o ohavnosti válečných masakrů to vypovídá více než leckteré na pilu tlačící filmy zobrazující jatka více explicitně. Řemeslně je tahle nolanovka opět famózní - především zajímavá hudba a kamera opět vytváří dechberoucí sekvence zapadající do smysluplného rámce.