Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (1 778)

plakát

Vedlejší účinky (2013) 

Nejen kdo s koho, ale hlavně kdo koho: využívá, zneužívá, dopuje, dotuje a zničí. Zamotané je to až do poslední minuty a v divákově hlavě možná ještě nějakou dobu navíc. A nějaké zapamatování hodné moudro? Asi že některé bobule jsou jed. Že doktorům se nedá věřit. A že všichni lžou.

plakát

Klec (1975) 

Zavřít do klece a ochočit je oblíbená balící technika (snad jen) filmových postav. Hélène Šáhlá je z toho druhu psychopatek, co z normálního muže v mžiku udělá zapřisáhlého starého mládence, ne-li něco horšího. Jemný úsměv, zasněný pohled, vizáž vymydlené hospodyňky. Ale že jí jarabáček Lino sedl na tak průhlednou vějičku, mě dost překvapilo. Vlastně i vidět ho v tak bezmocném a neútěšném postavení. Spolu s ním jsem osnovala další a další možné postupy vedoucí k úspěšnému prásknutí do bot, s dalšími a dalšími fiasky ve mně kontinuálně narůstala beznaděj a vztek. Po dobrém to nejde, po zlém… možná bych na jeho místě víc tlačila na tyč, abych z ní ten klíč dostala, nevím. Zvíře v kleci je mnohem nebezpečnější než svobodné. Jen ten konec mi připadal z jiného vesmíru.

plakát

Kazatelovy hříchy (2013) odpad!

Děsí mě, že ti, kdo spáchali tyhle hříchy pátera Traviče mají možná i volební právo a reprodukční orgány.

plakát

Ed Wood (1994) 

„No… někdo ztratil k tý chobotnici motor.“ Taky mám spoustu špatných nápadů, jenže bohužel/naštěstí nemám ani dost fanatismu, ani vrchovatou míru excentrismu, ani přebytek nadšení, zkrátka kouzelné JÁ jako měl maniak Eda. Z Bély mi bylo smutno a nad blbštajnem Woodem jsem si div hlavu nevykroutila. Je dobře, že svůj fanatismus směřoval jen na filmové plátno. Mít ho k ruce třeba dr. No, James Bond by si neškrtnul a svět by skončil pod nadvládou zmutovaných kastrolů. Třeba.

plakát

Husar na střeše (1995) 

Husárek je mladý, vlasy rozcuchaný a husarka paličatá za manželem chvátá. Mor a cholera, bledé mrtvoly, daleká cesta za domovem, spousta hysterických, podlých a nakažených postav. Hnus jak trus. Dalo by se říct, že je to příběh o době, kdy si Bůh vybíral dovolenou a film o lásce, před jehož sepsáním zřejmě podlé plynárny odpojili chudému scénáristovi dodávku rajského potěšení.

plakát

Bídníci 20. století (1995) 

Tak už jsem viděla Bídníky s Gabinem, Venturou, Belmondem… zvedne Delon hozenou rukavici? ;) Vynikající adaptace, která ale vyžaduje pozornost i špetku klasického vzdělání. Čím lépe předlohu znáte, tím víc se vám bude líbit, pokud máte i pár historických vědomostí, oceníte ji ještě víc. Bídníci byli, jsou a budou. Každý z nás se může v jejich příběhu najít, a někdy si i zvolit, kým bude ve svém příběhu.

plakát

Ceny Czech Grand Design 2016 (2017) (pořad) 

Výroční ceny Akademie designu České republiky mají za cíl upozornit veřejnost na mimořádné činy v oblasti designu a pomoci široké veřejnosti lépe se orientovat na scéně českého designu. No, po letošním udílení cen bude veřejnosti jasné, že designér není podivín, co místo slušného zaměstnání jen sedí, hledí, přemýšlí, hovadiny vymýšlí, ale magor jako javor. Moderátorky byly v krojích a kejhaly. Hned v úvodu přicválal kosmonaut. Nebýt to ve Stavovském divadle, možná by létala vejce (otázkou je, kterým směrem). O hudební vsuvky, dá-li se to tak nazvat, se postaral vlasatý opičák v lesklém saku, co se naaranžoval do růžovoučkého domečku a chrčel. Můj ty světe... Víte, že trapnost může i bolet?

plakát

Den začíná (1939) 

Vím, že filmové plátno je dvojrozměrné, ale stejně mi připadalo, že všichni herci mají mezi zády a šaty pravítka a příběh není jen prostý, ale poněkud plochý. Potřebnou komplikovanost mu dodávají flashbacky, podpírají ho dialogy a docela akční děj (fakt se tu hodně střílí… hlavně do nábytku). François nestojí na životní křižovatce, ale ve slepé uličce, z níž ale nakonec najde v jistém smyslu odbočku. Sympatizovat jsem s ním moc nedokázala pro jeho podobnost s „bestií“ Jacquesem Lantierem. Jako kdyby měl vraždu zapsanou ve tváři dřív, než ji spáchal. Jules Berry se může přetrhnout, aby uzmul každou scénu pro sebe, jenže nikdo nepřehraje Gabina s medvědem. :)

plakát

Můj týden s Marilyn (2011) 

MM bych jako člověka asi špatně snášela – tedy podle toho, co jsem o ní četla a jak na mě působí. Nešťastní lidé jsou težko stravitelní a ona podle všeho byla velmi nešťastná. Ostatně kdo by nebyl. Lidé kolem ní ji tlačili do pózy, kterou pro ni vymysleli, v níž se jim zamlouvala – ladné, ale strnulé figuríny výloze značkového obchodu, po všech stránkách dokonalé a úplně duté. Veškerá její hodnota je na povrchu. Není divu, že se občas Marilyn chovala jako blázen, z toho by hráblo každému. A že to muže mátlo a pořád se jí marně snažili pevně uzavřít do škatulek okouzlující, marnivé, rozmarné, neurotické, svéhlavé ženy. Jenže ona byla od všeho trochu a nic úplně a to nemohli pochopit. Film je moc hezky obsazený, potěšila mě Judi Dench a hlavně Philip „Japp“ Jackson jako hlídací pes. :)

plakát

Baletní střevíčky (2007) (TV film) 

Chcete něco vědět o tomto filmu – podívejte se pozorně na plakát a máte jasno. Je to o třech sirotách a nejlepší je ctnostná Emma. Je to něco mezi Malými ženami a pohádkou o třech Popelkách. Hezký holčičí film bez amerických teens a jejich těžkými strastmi (kreditky se mi nevejdou do prkenice od Prada a ty diamantový boty mě strašně tlačí), bez vyumělkovaných dospělých (copak to vyvádíte, drahouškové?) a pozlátkového životního prostředí (ne, broučku, cadillac ti dnes nepůjčím). Představuju si, že takový film pustí vnučkám před spaním starodávná babička, když byly celý den hodné a pilně spřádaly vlnu a len.