Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (323)

plakát

Den nezávislosti (1996) 

Odpočinkové devadesátkové guilty pleasure hadr. V kategorii "vypni mozek a bav se" u mě prostě nemá tenhle film konkurenci.

plakát

Imigranti (2009) 

V zásadě dobrý film, s kvalitním hereckým obsazením, slušnou atmosférou a několika silnými momenty (osud bangladéšské famílie v tomto ohledu jasně vede), jehož jediným, ovšem naprosto zásadním nedostatkem je skutečnost, že u všech těch příběhových linií to tak nějak jen klouže letmo po povrchu a nejde to pořádně do hloubky co se postav, jejich situace a z toho plynoucího chování týče (jmenovitě třeba korejská rodina nebo ta právnička). Ve finále z toho pak člověk má poněkud prázdný pocit, jako by se tam ty postavy jen tak míhaly, a vy si říkáte "Nemělo tam toho bejt víc?" A soudě podle info z IMDB, dle kterého to původně mělo cca 140 minut, ze kterých to Kramerovi sestříhali na výsledných 100 a něco, si můžeme milé děti odpovědět, že mělo. Mělo a bylo. A zrovna tady bych tu původní verzi rád viděl... Slabší 4 nebo silnější 3 - takové to klasické hodnocení mezi.

plakát

Čingischán (1965) 

Výborná komedie! Proč komedie? Protože vinnetouovská Jugoška v roli mongolských stepí. Protože mongolští nájezdníci tak bílí, že bělejší jsou v tomhle filmu už jen Číňani (fumanchuovsky se křenící a zubící Mason s konfuciánským knírem a obdobně ozdobený modrooký Morley jsou tak geniálním příkladem filmového whitewashingu, že líp už to snad ani nejde). Protože postava čínského císaře se vším všudy. Protože papundeklové kolo kolem krku. Protože Savalasova postava a postoj k ženám. A proč přes všechno zmíněné přeci jen za tři? Protože Sharif (že hraje Mongola je v porovnání s jeho rolemi ruského básníka či německého důstojníka ještě vlastně v pohodě - navíc nejde o to jak vypadá, ale jak hraje, že jo), Savalas, Mason, Wallach, Morley, Boyd a protože navzdory všemu výše zmíněnému - nebo spíš právě díky tomu - je to roztomile zábavné (ale potřebu se na to znova dívat asi hned tak mít nebudu).

plakát

Inferno (2016) 

Selhání hodné Dantova pekla (kterému je v tomto případě vystavaven zejména divák). Zatímco předchozí filmové "langdonovky" byly při všech svých neduzích alespoň zábavně koukatelné, tady nefungue lautr, ale lautr nic. A to tak, že je to až nechutně otravné a blbé... (jediným plusem budiž zajímavá postava Irrfana Khana, která ale jakoby patřila do úplně jiného filmu) Howard ani jiní účastníci nemají potřebu si takovouhle prasárnou kazit renomé...

plakát

Swiri (1999) 

Film, který (prý, jak tvrdí zdejší) odstartoval korejský filmový boom. Ano, soudruzi z Čósenu nám od té doby naservírovali nejeden ve všech ohledech kvalitnější kousek, ale i tak je Swiri zábavný špionážní akčňák s pěknou zápletkou a kvalitním hereckým obsazením. Otravná budiž jen do očí bijící neschopnost zdejších policejních zásahovek (mít KLDR v reálu deset tak schopných záškodnických komand jako to tady, tak už dávno dobyli Asii - říkám si, jestli to na Jihu nemělo v té době záměrně vyvolat paniku...).

plakát

Amsal (2015) 

Tenkrát v Koreji (nebo taky multižánrová korejská variace na Černou knihu...) Jeden dvojitý agent, jedna horlivá vlastenka, jeden kolaborující papaláš, dva nájemní zabijáci, odbojářští Pat a Mat, okupanti, jedno nemilé rodinné tajemství a jeden nelehký, ale jasně vyhlížející úkol. To co se na první pohled tvářilo jako přímočarý film o atentátu korejských odbojářů na význačné představitele japonské okupace, se vyvrbilo v notně zašmodrchanou historickou podívanou pokrývající vícero časových období a mísící v sobě prvky dramatu, válečného, dobrodružného (honička jak z Indyho) a akčního filmu, komedie, gangsterky a spaghetti westernu (viz duely a hlavně závěr) - a s ohledem na poslední dva zmíněné nelze než konstatovat, že Choi je evidentně fandou Sergia Leoneho, protože se jím inspiruje kde může (a v nejednom momentě to ještě řízne Kmotrem). Prostě jihokorejský žánrový mišmaš se vším všudy, který ale, světe div se, funguje na výbornou (tedy alespoň pro mě), minimálně čistě z hlediska zábavnosti - pokud tedy přistoupíte na jeho pojetí. Ano, postav je tu přehršle a chvilku dá zabrat, než si v tom uděláte pořádek. Nutno však dodat, že nikdo zde není do počtu - každá postava má svou roli (potěší, že řada z nich není černobílá), žádná scéna není navíc a žádná dějová linka nezůstane nedořešená, čili na konci do sebe všechno krásně zapadne (přičemž o nějaký ten zvrat není nouze). Stejně tak je pozitivní, že ač film brnká na nacionalistickou strunku, nesklouzává ke klišovitým patosovým scénám (i když u té se školačkou to mělo namále...). No a nakonec je třeba zmínit herce. Casting byl do jednoho výborný, ale Jeong-jae Lee a Jeong-woo Ha prostě nelze nevyzdvihnout!

plakát

Godzilla (1998) 

Jo, je to sice volovina (hlavně za tu dvacetiminutovku s přerostlejma ještěrkama bych vraždil) o honu amerických vojáčků na zmutovanýho leguána, ale zároveň jedna z mých nejoblíbenějších "guilty pleasure" oddychovek (nejen) let devadesátých (podobně jako Den nezávislosti). Navíc to má prima atmosféru zamlženého, deštěm neustále zkrápěného New Yorku, "vytuněné" Apache (dodneška je miluju), výbornou úvodní titulkovou sekvenci, nejednu hlášku a hlavně partu svérázných francouzských rozvědčíků :-)

plakát

Bitva o Inčchon (2016) 

Krátká verze: 3/5 - Svižné, akční, nenudící. Zároveň je to ale dost průměrné (byť zábavné) a v nejednom momentě to působí poněkud nesoudržně a uspěchaně/zkratkovitě (hlavně co se týče vztahu Janga a té zdravotnice - viz závěrečný flashback). Kromě Janga (a tak trochu MacArthura) se vám navíc žádná z postav nedostane moc pod kůži. Uvidíme, jestli prodloužená verze ten dojem aspoň trochu napraví. Finálním mínusem jsou pak slabší digitální efekty (hlavně lodě). Každopádně díky Korejcům za to, že se vydávají do vod infiltrážně-sabotážních "commando" filmů. Na britsko-americké klasiky (sub)žánru z let padesátých až sedmdesátých to sice zdaleka nemá (na to je to moc založené na efektech, emocích a stylizaci), ale i tak to oceňuju, poněvadž těhle filmů je jak šafránu. Prodloužená verze: ?/5.

plakát

Breakheartský průsmyk (1975) 

Špionážně-detektivní, syrová westernová "macleanovka" točící se kolem jízdy jednoho vlaku, během které postavy hynou všemožnými způsoby? No jářku, proč ne?

plakát

Vysoká škola smíchu (2004) 

Velká škoda, že si snímek v posledních dvou dnech (těch filmových, ne reálných) podkopne nohy patosem prosycenou, rádoby emocionální dramatickou linku. Působí to násilně, zbytečně to natahuje stopáž a trochu to kazí výsledný dojem. Na druhou stranu jsem se do té doby tak upřímně od srdce řehtal (jako ostatně celá Lucerna) a užíval si jako už dlouho ne, takže nevidím důvod, proč tomu neudělit plný počet. Minimálně za geniálního Jakuša, který hraje doslova celým tělem, neskutečně trefnou hudební složku, úvodní cenzorskou montáž (hlavně pak scénka s komunistickým autorem) a tu scénu s Churchillem (a Hitlerem) a sushi. Jenže ono je tam toho (naštěstí) mnohem, mnohem víc ("For the steak of our nation!").