Recenze (1 864)
Prokletí (2005)
Pro mě velké zklamání, od dvojice Craven a Ricci jsem si představoval mnohem lepší film.
San geng 2 (2004)
První příběh Box mi nepřišel moc povedený a k jeho závěru jsem se začínal nudit. Pointa nic moc. Naštěsti přišli Dumplings, které filmu dodali štávu (doslova) a na závěr mě Cut skvělého Chan-wook Parka usadil a otevřel ústa dokořán. Bravo.
Star Wreck: In the Pirkinning (2005)
Amaterský snímek, který překonal mnoho těch "profesionálních"...povedená a dobře zpracovaná parodie po finsku.
Takeshis' (2005)
Z posledních filmů božského Takeshiho jsem začínal mít dojem, že začíná být strašně sebestředný a namyšlený. Tento film to naplno dokazuje a pro nejaponského diváka, který celou jeho tvorbu neviděl třikrát to je dost těžké dílko. Musíte aspoň trochu Takeshiho znát. Přesto je pro mě stále na co se dívat a nad některými nápady žasnu pořád dokola.
King Kong (2005)
PJ je maximalista a to se bohužel může na filmu projevit i negativně. King Kong je krásným filmem, vizuálně zpracovaným na jedničku, příběh je notoricky známý a opět působí jak má. Přesto to vše dohromady nedává vyjímečný fimový zážitek. První třetina je solidní vyprávění, začátek příběhu - ještě bez nějakých zvláštních efektů, poté však přijde třetina nabušená efekty, objevuje se King Kong a dinosauři a je se na co dívat. Bohužel k tomu ale zase chybí dostatečná fabulace a někdy to pan režisér až přehání a třeba honička dinosaurů působí až nechtěně směšně (a přitom zajisté stála tolik dní práce trikařů a výpočetního výkonu). Poslední třetina v New Yorku už přináší od všeho trochu, škoda jen, že divák už je po těch 3 hodinách trochu unavený. Pro mě za 4* za krásný velkofilm, který sice nepředčil očekávání, ale za ty penízky do kina stojí každopádně.
Křižník Potěmkin (1925)
Skvělá režie i kamera. Jediným problémem filmu je zatížení komunistickým patosem...
Dogville (2003)
Výtečný filmový experiment, který ukazuje opravdové herectví v té nejryzejší podobě.
Saló aneb 120 dnů sodomy (1975)
Tento film se popravdě nedá hodnotit, ale "odpad!" tady vidím tolikrát, že to chci trochu vyvážit. Film je to zajisté úchylný, šokující, ošklivý, ale i takové může být umění. A nebo taky ne...to záleží na každém jak si to posoudí. Já jsem jen zastáncem toho, aby tento snímek každý filmový fanoušek viděl, protože se zajisté jedná o jedinečný počin, něco takového zase dlouho neuvidíte.
Duna (1984)
Fanouškům knihy se film asi moc nelíbí, fanoušci klasických (no klasických :-) ) Lynchových filmů asi také moc spokojeni nejsou, ale já jsem se v tom prostě maximálně našel a vyhovuje mi to z hlediska obojího :-)
Mexická jízda (2001)
Dokonalá road movie z krásného prostředí, která je žhavá jako mexické slunce. Ze všeho nejvíc bych vyzdvihl skvěle napsané i zahrané postavy...Cabrón!