Recenze (136)
Notting Hill (1999)
Britský šarm zachrání sebesladší limonádu.
Velký útěk (1963)
Dobrodružná klasika v tom nejlepším slova smyslu.
Simpsonovi (1989) (seriál)
Zlatá éra tohohle seriálu je už asi nenávratně pryč. Posledních pár sérií už není tak politické nekorektní jako v minulosti, kvalita gagů šla o krapet dolů, ale úplně ze všeho nejvíc mi vadí, že tvůrci udělali z Homera karikaturu sebe sama _________ Prvotřídní kvalitu nelze držet věčně. Hvězda dolů. PS: Prvních asi 20 řad je naprostá úžasnost.
Na hraně zítřka (2014)
Plnotučný military akční nářez a jeden z nejlepšchí sci-fi sezóny. Jinak je to koktejl motivů, ze Zachraňte vojína Ryana, Zdrojového kódu, Na Hromnice o den více, Hvězdné pěchoty a nevím ještě čeho dalšího, zužitkovaný do rafinovaného scénáře s kvantem spektakulární akce, která ždíme PG-13 na maximum. _________ Na hraně zítřka je mezník v integrování videoherních mechanizmů do filmu a vůbec takový malý splněný sen: Zatraceně kulervoucí řežba emzáků (někdy i zatraceně dlouhou mačetou) ve střemhlavém tempu, doplněné výborně načasovaným humorem, skvělými triky (na kterých je vidět každý dollar) a emocionální vztah Cruise s ''full metal bitch'' Emily Blunt za tím vším nepokulhává ani o píď. Jediné, co tomu chybí k dokonalosti, je trochu dravější finále a nějaký ten wow efekt, protože většina z toho byla poprvé k vidění někde jinde. ___________ Pořád musím přemýšlet nad koncem a zatím mi z toho vychází, že je buď stupidní a popírá veškeré sci-fi pravidla, která na začátku příběh nastavuje, nebo tak brilantně dvojsmyslný, že funguje dobře na poli jednoho kompaktního filmu, ale zároveň nechává velký manévrovací prostor pro případné pokračování.
Želary (2003)
S každým dalším shlédnutím je můj dojem, že je to rozvleklejší, nudnější a nedotaženější skanzen.
Mikrokosmos (1996)
Nádherný dokument o životě pod našima nohama. Pro ty, co už někdy lítaly po venku s foťákem v ruce a snažili se vyfotit makra kapek v trávě nebo všelijaké drobné zvířeny, to bude malý splněný sen a nebudou se schopni přestat kochat krásnými obrázky, pro zbytek to bude asi pěkná přírodopisně obohacující nuda.
86. Annual Academy Awards (2014) (pořad)
Bez větších překvapení.
Hostitel (2013)
Celé je to příšerně sterilní, hloupé a ta sci-fi kulisa tomu přinejlepším překáží, ale na to že to kombinuje můj oblíbený žánr sci-fi a červenou knihovnu to asi líp dopadnout nemohlo, a to mi ještě částečně spravily chuť Imagine Dragons u závěrečných titulků. ____ Jako nápad o hledání identity dospívající dívkou to zprvu zní zajímavě, ale zpracování je příšerná řezničina. Proti sladkobolným romancím obecně nic nemám, ale když už se je někdo snaží pojit s dystopickou budoucností, musí na to jít, pokud vůbec, sakra opatrně. Add. : Takovéhle zacházení si Saoirse Ronan nezasloužila.
Scary Movie: Děsnej biják (2000)
Jedna z mála celkem podařených parodií za hodně dlouhou dobu. Jenom škoda, že výborně vypointované vtípky, které testují vaší znalost popkultury na maximum zatěžuje fekální, všelijak odporný a nesnesitelný balast. PS: Shorty rulez!
Čtyři svatby a jeden pohřeb (1994)
Curtis ze sebe tradičně chrlí vynikající dialogy a skvěle vypointované vtipy.