dogrose

dogrose

Hanka Konopiská

okres Praha
pohádkofilka

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 7.1.2019  15:51
    Chladné srdce (TV film) (2014)
    *****

    Hauffův příběh patří do kategorie temných pohádek, což nepoučenému divákovi může způsobit šok. U nás byl námět velmi zdařile natočen v roce 1996 v režii Miroslava Soboty v hlavní roli s Martin Dejdarem a Aťkou Janouškovou jako Sklenáříčkem. Tahle německá verze splňuje naprosto mé představy. Sice bych místy trochu sestříhala, ale pohádka je krásně temná, syrová, v krásných lokacích. Viděla jsem v milém slovenském dabingu. Podle mne už dávno neplatí, že Češi točí nejlepší pohádky, zatímco ty německé jsou hrozné. Naopak, německé produkce točí v posledních letech každoročně několik pohádek, v cyklech Sechs auf einen Streich a Maerchenperlen, velmi zdařilé, v krásných lokacích a v sympatickém plusminus hodinovém formátu. U nás tyto pohádky uvádí Nova, bohužel s nevalnými dialogy a hereckým nasazením.

    • 7.1.2019  14:47

    Těšila jsem se na laskavou komedii s mými oblíbenci Šafránkovou a Abrhámem a dostala jsem slepeninu všeho možného. I když sem tam nějaký vtípek byl, krásné Mexičanky, Praha, vánoční atmosféra po americku, mě to přijde málo. Asi mi chybí řemeslnost, kompaktnost, větší lehkost, švih. Přeju si, aby se točily lepší věci než jen ty, které mají na obrazovce jen vyplnit čas.

    • 7.1.2019  14:36

    Táhne se to jak turecký med, ale ten je aspoň sladký. Opět chybí umění zkratky, než se tam k něčemu dostanou, můžete si jít udělat kafe. Kánon pokulhává, ale to by bylo na delší povídání. Podle mne volba pana Zadražila nebyla šťastná: jednak hereckými dispozicemi, jednak je k princezně trochu přestárlý (a co ten účes?). Matonohovo pojetí Itala je přežité a působí spíš jako estráda (samo o sobě není špatné, ale prostě mi sem nepásne). Klimbající diváky vzbudí až Jitka Ježková, která v poslední třetině rázně vběhne do děje a vše postaví na správnou kolej (řečeno po cimrmanovsku). Jo, a ještě něco: vždycky, když je v pohádce rozhlasové či televizní vysílání, případně různé výjevy na část obrazovky, nevěstí to nic dobrého kvalitou (snad s výjimkou Ladových pohádek). Pochvala rozhodně za kostýmy, výpravu, princezninu nepravidelnou korunku a Branne a Ježkové, které tu pohádku dost zachránily. Sympatičtí Hampl a Valenta.

    • 7.1.2019  14:24

    Sklonek roku s českou tvorbou v (České) televizi mi přinesl nečekaně nejeden negativní zážitek, takže jsem rozdala pár odpadů, což mne vůbec netěší. Tento film také nechápu: jak je možné na to dát peníze? Jak je možné to pustit do kin? Formou je to spíš natažený díl seriálu vpuštěný do kin jako návnada na spin-off Topinka. Duo Donutil-Čvančarová jsou profíci, ale vztah jim prostě nevěřím ani v seriálu (a nevěřím ani v britské verzi). Seriál ani v britské verzi není můj šálek čaje, ale je to neškodné a své fandy si našel. Nemám vůbec nic proti crazy komediím, parodiím, právě naopak. Ale ať je to tedy udělané pořádně, ne takto neumětelsky. Topinkův představitel nemá charisma, které potřebuje na to, aby utáhl celý film. Celé je to takové slátané, závěr absurdní. Chybí tomu řemeslo, elegance, švih, vtip. Už mne nebaví dávat hvězdičku za to, že tam byla krásná příroda, to by snad mělo být samo sebou. Česká televize by měla zrušit koncesionářské poplatky a začít platit nám divákům za to, že jsme vůbec ochotni některé pořady sledovat.

    • 6.1.2019  19:32
    Celebrity s.r.o. (2015)
    odpad!

    Tohle jsem od Procházky nečekala. Divadelní hru znám, a i když nepatří zrovna mezi mé oblíbené (příliš nastavovaná kaše), líbí se mi její absurdita, jsou tam fajn hlášky. Jenže, co funguje v divadle, nemusí fungovat ve filmu. I absurdní scény musejí mít svou kompozici. Tohle bylo strašně trapné, roztěkané, z původní hry zbyla jen ohlodaná kost (což by mi nevadilo, kdyby to mělo hlavu a patu). Mádl je možná sympatický, ale jeho herecký rozsah je velmi omezený, všechny role i situace hraje stejně, leckdy se nepozná, zda brečí, nebo se směje. Jinak obsazení prímové. Film tepe věci, které sám nezvládá. Navíc podpořeno Státním fondem kinematografie? Fakt síla, nechci takovou filmařinu podporovat, a proto posílám do stoupy.

    • 1.1.2019  23:20
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    *

    Mne to strašně, strašně, strašně nebavilo. Jen síla mé vůle mi umožnila dokoukat pohádku do konce. Čím to je? Bylo to příliš dlouhé, nebylo jasné, zda fandíme oběma, nebo jen jednomu z nich, Ondra a Matěj měli jen málo společných dialogů a jejich vztah se nevyvíjel. Nešikovné, jalové dialogy. Navíc, Piškula je sympatický, protože ho znám ze Stardance, ale on má velmi úspornou mimiku, což v tomto případě vůbec pohádce neprospělo. Řečeno s Járou Cimrmanem: nepište, paní Konášová, a je-li to možné, nepište vůbec.

    • 1.1.2019  23:13

    Byla jsem moc zvědavá na koncept. A jakkoli jsem systematická, tak mne zvolená cesta nakonec mile překvapila, protože co kde u nás žije, si mohu přečíst v každé encyklopedii. Prostě vyjdi před dům a dívej se kolem sebe a pozoruj, protože všude kolem tebe je život, i když se to na první pohled nezdá. Vzpomněla jsem si na svého oblíbeného spisovatele z dětství - britského přírodovědce Geralda Durrella. To, na jakou stranu se film kloní v otázce ochrany přírody a udržitelného rozvoje, neřeším, já se kochala přírodou. A doufám, že přibudou další díly.

    • 1.1.2019  22:50

    Během první půlhodiny jsem několikrát toužila film vypnout, protože mi přišel zmatený a netušila jsem, oč v něm půjde, takže sledovat překotně se střídající výjevy bylo pro mne dost nudné. Rovněž jsem čekala výraznější závěr, ne až tak klišejovitý. Nicméně: naprosto mne uchvátilo novátorství, určitá renesance. Zasazení příběhu mimo čas a prostor, více retro než futuristické (budoucnost zde vlastně reprezentuje jen lanovka či rychlodráha jezdící nad městem). Sympatická mi přišla absence současné techniky (mobily, televize, počítače) a vůbec jsem to nevnímala jako socialistický realismus. Príma kostýmy a hudba. Balzámem pak byla absence vulgarismů, uječenosti, trapných vtipů. Naopak chyběl smysl pro zkratku, prospělo by film prostříhat. Nevím, jestli se na film ještě někdy podívám, ale rozhodně je pro mne kladným zážitkem i v kontextu soušasných českých komedií.

    • 1.1.2019  22:40

    Jsem na vážkách. Pro mě dlouhé a jakoby příliš vyumělkované, přijde mi, že ne všechno do sebe zapadlo. Na druhou stranu mísení hravosti a podivna, vtipnost, zajímavá Eva Green. Mám velmi rozporuplné pocity a přiznávám, že vůbec nemám chuť vidět film znovu

    • 26.12.2018  23:03

    Opravdu milé překvapení! Pohádka se hladcea srozumitelně odvíjí, bez zbytečných berliček a absurdních exkursů, krásné umění zkratky. Žádné pitvoření, žádné ječení, fajn obsazení. Postavy jsou uvěřitelné, kovář je velmi milý, vše dělá s úsměvem a optimismem, prostě mu fandím. To vše zarámováno zimou a Vánocemi, jen s lehkým nádechem slovenského folkloru. Laskavou atmosféru dokreslovala milá hudba. Představovala bych si větší interakci mezi kovářem a princeznou, zvláště v závěru, kde tento dialog chybí. A lépe propracovat ten Vaculíkův monolog, bylo to na nás nějaké moc rychlé. Určitě si poslechnu i ve slovenském znění. (Určitě je nutné, aby slovenské pohádky ČT dabovala? Za sebe říkám, že ne.) Pane Bebjaku, díky, máte za jedna mínus (ale to mínus je vážně malé)!

    • 26.12.2018  13:01

    Je to upachtěné, kostrbaté, spousta zbytečností, nedotažené. Už úvodní předlouhá scéna v čertí škole. Vulgárně uječená Betka Stanková, zřejmě podle hesla čím víc ječím, tím hraju lépe a větší mrchu. Naši současní populární herci ve složenkových seriálech zapomněli hereckou techniku, nikdo ji tam po nich nechce. Proč taky, jede se na první dobrou, hlavně ať to hodí prachy. A přitom máme tak skvělé herecké mrchy, od nichž se lze učit, namátkou Jiřina Bohdalová, Blanka Bohdanová, Libuše Švormová, Alena Vránová, Regina Rázlová, Eva Trejtnarová.... Jiří Mádl je sympatický, ale on hraje vždycky všechno stejně... Scéna s čerty ve mlýně je zmatečná... Potěšila mne hudba, kostýmy a postava tetky Smrtky. Je zajímavé, že pohádky, které se mi nelíbí, vytěsňuji a pletu si je mezi sebou. A to je přesně tenhle případ.

    • 26.12.2018  12:17
    Řachanda (2016)
    *

    Ani po hodině nebylo jasné, k čemu pohádka směřuje. Neuvěřitelně roztahané, absence umění zkratky. Nejsem si jista, proč se to jmenuje Řachanda a v čem přesně to spočívá. Asi v tom, že po požití lektvaru byli všichni mimo? Ale to tam skoro vůbec ukázáno nebylo! Přitom jednotlivé motivy byly osvědčené, dobré, kdyby se to jinak poslepovalo a točilo kolem řachandy, mohlo to fungovat a nová, vtipná pohádka by byla na světě. Vtipná byla až na konci scéna v lese, kdy lesní paní převychovává princeznu, ale to fakt nestačí. Je to takové nijaké, ani dobro, ani zlo. A Vilma a Bolek to nezachrání, i když hrají do roztrhání těla. Je smutné, že nakonec budeme možná hodnotit pohádky podle toho, zda jsme během jejich sledování usnuli, nebo vydrželi až do konce...

    • 26.12.2018  12:07
    Kouzelník Žito (TV film) (2018)
    odpad!

    Je to skvělý materiál k rozboru pro studenty filmových škol, aby pochopili, jak to nefunguje. Tedy za předpokladu, že na FAMU nevyučují režiséři českých pohádek. Mnohé tu bylo řečeno, nechci se opakovat, snad jen: překvapila mne Zelenkova neznalost řemesla, toto že dělal režisér Nesmrtelné tety? A jak je možné, že po neúspěchu Ducha nad zlato Česká televize opět tohoto režiséra osloví? Jak vlastně v ČT funguje zadávání zakázek? ... Pokud má pohádka přímo v titulu název hlavní postavy, divák určitě očekává, že ta postava bude fajn, že ho zaujme, že jí bude moci fandit. A protože divák vnímá především zrakem, je třeba vybírat představitele i podle fyziognomie. Člověk s vysedlými lícními kostmi, špičatým nosem a nevýraznými boltci nebude důvěryhodný, ani kdyby hrál jak pánbu, a ani to zde nebylo splněno. ... Jazykově je to neuvěřitelně chudé, slyšela jsem pana režiséra hovořit o pohádce v magazínu Sama doma a překvapila mne nízká úroveň jeho vyjadřování. A pak si přečtu, že psal scénář... Kdo nemá slovní zásobu a nezná určité zákonitosti, těžko napíše dobré dialogy. Stylu určitě nedosáhnete samoúčelným přehazováním pořádku slov, aby to bylo jako archaické. Postavy určitě nepřiblížíte divákovi, když chvíli budou mluvit hovorově a chvíli obecnou češtinou. A tak by se dalo pokračovat. ... Nevidíte někdo světlo na konci tunelu?

    • 25.12.2018  20:06

    Těšila jsem se, jak se Francouzům podaří zpracovat formování vztahu mezi Kráskou a Zvířetem, neboť to je podstata celé pohádky. Jsem šokovaná tím, že právě tato podstata z pohádky vypadla a byla nahrazena sexuální agresivitou a stockholmským syndromem. Proto mne překvapuje zdejší poměrně vysoké hodnocení. Takže tohle je náš ideál? Dominantní muž, který si ženu vezme, kdykoli chce, protože je to jeho kořist, a ona jej za to bude milovat? Z jeho strany žádná lítost, žádné vnitřní pnutí, které by naznačovalo "polepšení"... Považuju za velmi nebezpečné zavádět takového tendence do pohádek a divácky je akceptovat. Vizuály jsou nádherné, ale celé je to prázdné, bez duše, prvoplánové. Ach jo.

    • 25.12.2018  19:49
    Lynč (TV seriál) (2018)
    odpad!

    Mně vadí, že se takovéto diletantské dílo vysílá po osm večerů v hlavním vysílacím čase veřejnoprávní televize.Má Čt vůbec nějaké dramaturgy? Někdo od ČT dostal balík peněz daňových poplatníků, aby za to natočil cokoli? ... Dovolte mi pár postřehů: řemeslně neumělý seriál o zlém bílém městě a hodných pracovitých cikánech myslím nikomu neprospěje. Nevadí mi, že to není kriminálka, ale spíš sociální drama; vadí mi, že je to bídně natočené. A pokud je pravda, že to natočili studenti filmových škol pod zahraniční supervizí, je můj údiv o to větší. Hlavní postava dokumentaristy je nepřesvědčivá, nesympatická, nepropracovaná, a už z toho důvodu je pro diváka těžké mu fandit. Navíc tento antihrdina v předposledním dílu zlu přihlíží (jde o život), ale nekoná, nebo jen liknavě. Děj je roztěkaný, natahovaný, divák neví, k čemu bude směřovat, protože vše je prakticky odhaleno již v díle prvním. Nejhorší jsou poslední dva díly, které působí parodicky: postavám dvou zlých homosexuálních Němců vůbec nerozumím, vždyť seriál je zaměřen protirasisticky a proti předsudkům, ale sám vyrobí takovéto směšné klišé. Poslední díl zřejmě stříhali v opilosti při závěrečném rautu, vůči divákovi mi to přijde neseriozní a nedůstojné. I když kvituji některé herecké výkony (Fingerhutová, Kříž, Stivínová) a rozhodně téma vítám, posílám toto dílo do odpadu se vší zodpovědností, protože nechci, aby s námi veřejnoprávní televize takhle vy... zacházela.

    • 31.1.2017  17:28

    Moc se mi to líbilo. Jednoduchý děj, rychlý spád, Angelina si to vyloženě užívá a kamera to ví, proto nám ji dopřává v detailu. Dramatické situace jsou vyváženy vtipem, krásně vytvořený kouzelný svět, líbezná Růženka a hlavně - sympatická stopáž. Ano, můžu kontrovat tím, jak jsou si příšery podobné Avatarům, Pánům prstenů etc., ale proč...

    • 31.1.2017  17:17

    Když si přečtu tady nahoře ten obsah, tak mi přijde daleko barvitější než to, co jsem viděla na obrazovce. Ta doba přece nebyla černobílá, ale barevná - pořád mi tu chybí vykreslení atmosféry. I když se tu odehrávají dramatické věci, celé je to cizí a sterilní, takže je mi to v zásadě jedno a nemám na tom žádnou citovou účast. Vypadá to, jako by celý náš filmový průmysl měl jen čtyři herce. Nikomu nefandím, k žádné postavě si tu nemohu vytvořit vztah. Přitom postava Arnošta Žáka přímo vybízí k tomu, aby nás provázela tímto složitým obdobím... Přijde mi, že pan Sedláček chyběl, když ve škole probírali kompozici.

    • 31.1.2017  16:59
    Trpaslík - Pátek (E05) (epizoda) (2017)
    ***

    Pořád mám pocit, jako kdyby se to nemohlo rozjet. Na to, že to byl předposlední díl, mi přijde, že by to chtělo ještě tak 5 dílů, aby se vše rozřešilo tak, jak má být. Podobný pocit jsem měla i u seriálu Neviditelní. Jsem taková na vážkách - celkově je to zajímavý a určitě pozoruhodný seriál, ale takový těžkotonážní, bez drajvu, který by si zasluhoval. Pití koňakových špiček mne fakt dostalo a při nejlepší příležitosti to zkusím.

    • 31.1.2017  16:54

    Viděla jsem úplně náhodou na Markíze. Moc se mi líbí podstata filmu: chlapi nesloží ruce v klín, ale aktivně řeší svou novou situaci, a nacházejí kromě nové práce i sami sebe. Sexuální motiv se spojením "hodinový manžel" přímo nabízí, ale tady jsou kromě toho i linky s podporou lidem, byť placenou: fandění se starou paní, hlídání dětí. Minus je za poněkud ubíjejícící délku a nezvládnuté motivy, kterými film celkově chvályhodně srší, ale neumí s nimi moc pracovat (např. doktorka se v poslední třetině filmu vůbec nevyskytuje), řada zbytečných scén, trapné vtipy (obří penis), celý děj v Tatrách je takový nadbytečný - asi product placement? Nicméně přimhuřuju obě oči a dávám vysoké hodnocení, protože celkově mne film pozitivně naladil a příjemně překvapil.

    • 22.1.2017  23:15

    Jsem otřesená. Zatímco první díl byl sterilním dokumentem bez atmosféry, větší část dílu tohoto byla telenovela. Vůbec nerozumím koncepci, ani rámci roku 1968. Nechci se koukat na nahý zadky z detailu. Hudba mne irituje od prvního tónu trubky, závěrečný zpěv do titulků je amatérský a mému sluchu nepříjemný. Pokud zazní dobová hudba, jsou to stejně jako v prvním díle stále tytéž variace. Je fakt takový problém, aby hudbu udělal třeba Havelka? Dialogy jsou plytké a vycpávkové, jako by jen vyplňovaly přestávku před vystoupeními Vlasty Buriana, jinak vynikajícího Vladimíra Javorského. A ještě by mě zajímalo, v kterém roce právě jsme, protože Městečko na dlani mělo premiéru na jaře 1942.

    • 17.1.2017  19:46

    Dívala jsem se vyloženě kvůli Yorkovi a Lansbury. Ono je to takové roztomile nevtipné, takže jsem jen čekala na konec, kdo bude mít navrch. Zasazení do Bavorska je spíš kýčovité. Není to špatné, ale nemá to drajv.

    • 17.1.2017  19:42

    Zatím díl, který se mi líbil nejvíc, protože nenudil. I když žánrově spíš parodie, viz úderné repliky policistů, stáj Františka Janečka, Markéta Muchová a její dva tóny a "angažované", např. ne, bombu ne = ne, pětku, ne původně zpíval malý Pepíček Melen, jeden z Janečkových koní, každý den z rádia.

    • 14.1.2017  22:33
    Taková moderní rodinka (TV seriál) (2009)
    *****

    Zpočátku jsem neměla důvěru, ale pak jsem si seriál zamilovala. Nejradši mám rodinku Jay-Glorie-Manu, která mi je nejsympatičtější svými kontrasty a vyloženě se na ně v každém díle těším. Nejhůř jsou dle mého napsány postavy Cama a Mitche, tak schematicky a klišejovitě, spíš "jak si heterosexuální většina představuje gay-komunitu". Ubrečené slečinky, které dokážou jakoukoli maličkost vytočit do velkého dramatu, neustále se zabývají jen oblečením a svými bebíčky, to mě fakt nebaví. Oceňuju i český dabing a velmi slušné české dialogy, až na notoricky blbě překládané "ok" v otázce jako "dobře?" - tak v češtině fakt nemluvíme.

    • 14.1.2017  22:03

    Uff! Je to film o Nšo-či. Těžko koukat s nadšením na dobrodružný příběh, jehož hlavní hrdinové jsou Pat a Mat, kteří nemají žádný plán A, natož pak B. Absolutní lůzři a babráci, navíc padouši tu nejsou tak padoušští a jejich šéf je chudák duševně postižený z nešťastné lásky. Měla jsem chuť skočit do děje a Nšo-či helfnout, abychom se pohli z místa. Naproti tomu děj kolem jezera a hledání pokladu je vyloženě odfláknutý a radši nebudu zkoumat, jak přenesli k pokladu suché pušky a ponča a proč se šéf nedostal ven. No, aspoň že vím, jak to bylo s Ribannou a jak přišel Vinnetou ke stříbrné ručnici. Oddychla jsem si, že už po 90 minutách bylo vše ok, Sam byl domestikován a Shatterhand dostal povolení k výstavbě nemovitosti. Hvězdy dávám za Nšo-či, Sama, apačský humor a nezapomenutelnou hudbu Martina Boetchera.

    • 14.1.2017  20:09

    Pro mne rozhodně lahůdka, Atkinson se mi moc líbí. Nemám předsudky a netrvám na tom, že to nikdo nemůže zahrát jako Gabin. Poutavě natočeno.

    • 14.1.2017  20:00

    Když jsem byla malá, často se mi zdálo, že se proháním s Vinnetouem a Old Shatterhandem po prérii a konáme spolu hrdinské skutky, táboříme pod širákem, jíme sušené bizoní maso a ve světle ohně se rozhoduju, kterého z nich budu milovat radši. Protože přesně tohle bylo kouzlo původní série, kouzlo naivní, dobrodružné romantiky, o níž sní hodně dětí. Tenhle nový Vinnetou není vůbec natočený špatně: přibližuje se tehdejší realitě ne nepodobné tanci s vlky, je korektní, Karel May je Old - což tušil už každý, kdo mayovky četl. Určitě potěší přítomnost Gojka Mitiče a mě osobně se líbil motiv motiv Nšo-či jako moudré šamanky. Jenže.... jenže nemám jediný důvod, proč si film pustit znovu.

    • 14.1.2017  19:38

    Myslím si, že je kolem toho víc poprasku, než by si film zasloužil. Dobře natočeno, tedy pokud jste příznivci bulváru, senzacechtivosti a velkých emocí. Je to dynamické, barevné, stále je na co koukat. Některé scény jsou tak kýčovité, až je to legrační. Zaujal mne Pavel Kříž, i když nevím, zda Hitler takhle prskal opravdu, či je to básnická licence. Zpočátku mi vadilo celkové nadabování do češtiny, ale na druhou stranu: proč se s tím v bulváru párat, netočíme přece pro intelektuály a vyjde to levnějc. Co mi naopak přišlo velmi zajímavé a film to jednoznačně připomněl, že k této aféře došlo už před válkou, zatímco v povědomí lidí je, že to bylo za války. Když o tom tak přemýšlím, je bulvární zpracování vlastně dobrým východiskem (a možná jediným), jak se tohoto tématu zmocnit, protože těžko dneska někdo může celou situaci objektivně posoudit a natočit to reálně. Samozřejmě další otázkou je, zda vůbec je tohle téma k natočení hodné. Jsem ráda, že jsem film viděla, protože mám splněno a už to nikdy vidět nemusím. P.S.: Odjakživa jsem fandou filmů pro pamětníky.

    • 4.1.2017  12:07

    Uf, proč motiv rakoviny? Každý den nás sdělovací prostředky masírují zvěstmi o tom, že nám hrozí rakovina, infarkt a mrtvice a že jedině pouze díky speciálním drahým centrům a děsně drahým lékům máme šanci přežít. Takže, který režisér by si dovolil natočit film o tom, že by snad někdo mohl být vyléčen alternativně? Tím je rámec filmu bohužel jasně daný: klasická medicína nemá lék, alternativa je blbost, takže halt šlus. Přijde mi to škoda, protože skvostné Aleně Mihulové by slušela hořkosladká komedie o těžké a blbě placené práci zdravotní sestřičky, která navíc trpí ztrátou sebeúcty - takových lidí je spousta... Jinak je to natočeno citlivě, bez zbytečného patosu.

    • 4.1.2017  11:56
    Maigret klade past (TV film) (2016)
    *****

    Že Atkinson umí i navážno, ukázal už třeba jako reverend v Univerzální uklízečce. Dal to skvěle. Jasně, Gabin byl vynikající i díky své postavě, která přesně odpovídá Simenonově předloze, a Bruno Cremer šel důstojně v Gabinových šlépějích. Ale proč to nenatočit pro současného diváka? ... Velmi oceňuju, že se tvůrci nenechali zlákat podbízivostí a nevpašovali do toho akční scény. Všechno krásně pomalu plyne, a přesto to není nudné. Fiona Shaw je živel, které bych se nechtěla dostat do drápů, a Lucy Cohu je krásná, chápající a podporující paní Maigretová. Pěkné to bylo. Škoda, že se to Britům nepovedlo v cyklu o slečně Marplové.

    • 3.1.2017  01:04

    Fakt mě štve, že porevoluční kulturní počiny zobrazují život za socialismu strašně schématicky - buď, že všichni jsou děsně pro, nebo děsně proti. Ani tenhle seriál se tomu bohužel nevyhnul. Rok 1982 je sice tři roky před nástupem Gorbačova, ale nejsou to ani 50. léta, ani hluboká normalizace. Takže nástup vesničanů je sci-fi, stejně jako představa, že policajti na potkání kdekoho mlátili, že za každým slovem se říkalo "soudruhu". Na druhou stranu: díl majora Zemana "Studna" byl nesmírně populární a nahrazoval nám neexistující horory. Zatím mi to celé přijde spíš jako drsná komedie, a i když Trojan je tradičně výborný, mohl by se dát prostor i jiným. Navíc mi přijde divné, že si tady u prvního dílu každého nového českého seriálu říkáme "zatím nevím, uvidím dál" - není něco špatně?

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace