dogrose

dogrose

Hanka Konopiská

okres Praha
pohádkofilka

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 13.1.2020  14:37

    Od veřejnoprávní televize čekám vyšší úroveň než jen vycpávkový materiál. Atmosférou mi to připomnělo německý seriál Hubert a Staller, který osciloval na pomezí vážna, komediálna, parodie a absurdity. Tady je to horší. Žádný vtip, všechno je předvídatelné, neoslní nás ani dialogy, ani hudba, ani prostředí. Sympatické je obsazení a je velká škoda, že páni herci typu Skopala a Medvecké tu nemají co hrát. Mimino je tam násilně implantované, aby to diváky přitáhlo. No a taky si mohli dát víc záležet na názvu, to je jak z osmdesátek.

    • 13.1.2020  14:27
    Krejzovi - Série 2 (série) (2019)
    *

    Je zajímavé, že zatímco první série je houfně posílána do odpadu, druhá série je hodnocena výše a některé její díly jsou v červených číslech. Možná kdyby všichni hodnotili seriál po více dílech než jednom, bylo by tomu jinak. Nicméně: já to vidím obráceně. Zatímco první série je na české poměry nadprůměrná a vybočuje z kolonky otravných komerčních seriálů, druhá série je daleko slabší a tvoří tak tradiční vycpávku mezi reklamními bloky. Scénář je propastně horší a dochází zde k tomu, proč podobné seriály házíme do odpadu: dějí se tu trapné trapasy, kdy se divák stydí za všechny tvůrce, a charaktery postav jsou násilně ohýbány podle toho, jak se to zrovna tvůrcům hodí. Nejmarkantnější je to u postavy Mártyho (aféry s Pivoňkovou), u Aničky (ubývá ráznosti a přibývá nerozhodnosti a podivných rozhodnutí) a Danky (z aktivní pracovité třešťandy je blbka, která se stará akorát o vztah s Honzou). Chemii mezi Dankou a Honzou by uvěřil málokdo, navíc Dolanský s knírem vypadá jak falešný hráč. A špatnou úroveň seriálu nezachrání ani dvojrole Honzy Šťastného, i když pro nás fanynky je to balzám. Ubylo zvířátek a mnozí herci nemají co hrát, např. Cinda se v druhé sérii neobjeví vůbec, Helena je opět jen na Skypu, role Čumpelíka se omezí jen na neustálé vykrádání ledničky, i Flanderkových ubývá. Zato je dosazen zloun Pavel Kříž, aby násilně vzniklo drama těsno před koncem. A takhle by se dalo pokračovat. Je velká škoda, že se na to tvůrci vykašlali, byl by to býval byl slušný zábavný seriál.

    • 13.1.2020  14:08
    Čertoviny (2017)
    ***

    Pohádka, která neurazí, ale ani nezaujme. I když myslím, že patří spíše mezi lepší pohádky pana Trošky. Uječenost se tu minimalizovala na scény v pekle, slušná hudba a milé zapojení pár českých lidovek. I když potřetí slyšet Kačeničku mi začínalo jít na nervy, na druhou stranu uznávám, že pro řadu dětí nemajících ánunk o lidové písničce to mohlo být zajímavé. Jako vždy krásné lokace, nádherné kostýmy a oceňuji i do detailu zpracované kompozice, např. při výjevech ze statku. Bohužel, pohádka má klasické troškovské chyby: je to roztahané, mělké, nevtipné a špatný kasting (potěší klasa Navrátil, kterého statečně dohání Gránský). A jako vždy: pasivní ženská hrdinka, která se sice děsně nechce vdát za bohatého, ale to jí nezabrání, aby si neustále vesele prozpěvovala.

    • 5.1.2020  21:53
    Krejzovi - Série 1 (série) (2018)
    ****

    Viděla jsem všechny díly první série. Zpočátku mne silně zhnusil motiv fingované svatby, jehož podání doslova vyzývalo diváky: Určitě se dívejte na další díl, jak si z toho blbýho gaye zas uděláme prču! I všechny děti byly dost napřesdržku, otravné a uječené. Po prvních dílech však seriál nabral do plachet nečekanou kvalitu: vtipy a zápletky nebyly trapné, ale vcelku vtipné, že se divák opravdu odreagoval a ze srdce zasmál. Považuju za dobrou i znělku a úvodní písničku, stejně jako slovní hříčku, že Krejzovi jsou crazy. A taky závěrečné kutilské tipy v titulcích. Byli obsazeni kvalitní herci a kupodivu seriál netrpěl tím, že malé role hráli deklamující amatéři, jak je to dneska běžné. Je mi líto pana Postráneckého, bylo vidět, že mu zdraví nedovoluje, protože postupně role ubývala, až v podstatě pouze statoval; velmi akceptuju obsazení pana Navrátila, který hraje jinak, ale dobře. Výborná byla držka Anička (Vanda Hybnerová) a slepicoidní snobka Flanderková (Kateřina Hrachovcová). I děti se nakonec rozehrály, i když bohužel pro Viki byl jen slabý part, zato Aneta a hlavně všeználek Lukáš Dam byli senzační. Za dobře sehrané, nikoli podbízivé, považuju i zapojení zvířat na veterině. Ano, řešení pár motivů se zbytečně vleklo (třeba, že Aniččin přítel je lump), ale v zásadě tvrdím, že první série byla v českých poměrech nadprůměrná a zařazení do odpadu si určitě nezaslouží.

    • 28.12.2019  15:04
    Lví král (2019)
    **

    Připadalo mi, že se dívám na podivný dokument Království divočiny a přitom k tomu pouštím soundtrack z původního animáče. Výsledný kočkopes mi byl velmi nepříjemný a v podstatě nudný. Realistická zvířata nemohou dělat ksichty, nemají mimiku jako kreslená verze, tím to ztrácí na půvabu. Ani by mě nenapadlo na to koukat znovu. V celkem slušném českém dabingu mne zaujala Dagmar Havlová - je slyšet, jak pečlivě vyslovuje, ale bohužel jí chybí větší dabingová zkušenost, takže některé repliky vyznívají mechanicky a ne vždy nasazuje stejně hlas, nicméně bych si přála její kultivovaný projev slýchat v dabingu častěji.

    • 26.12.2019  19:28

    Ačkoli pohádka jede v tradičním Disney schématu, takže jsem nic moc nečekala, nakonec jsem byla velmi příjemně překvapena. Komorní děj nenudí, objeví se řada nových vtípků, s potěšením jsem se zaposlouchala do hlasu Dwaynea Johnsona. Oceňuju i české dialogy včetně písňových textů a český dabing (Martin Zounar a Míša Tomešová). Příběh, který se dá vidět opakovaně a vždycky se pobavíte.

    • 26.12.2019  19:21
    Čarovný kamínek (TV film) (2019)
    ***

    Kdybych byla vládkyní lesní říše, určitě bych svým věrným služebníkům nedala jediný mocný kouzelný předmět. Neseděla bych celý den ve světlé říze na pařezu, ale určitě bych spravovala les, abych o všem věděla. A kdyby přišlo nebezpečí, dali bychom všichni hlavy dohromady, vymysleli několik řešení a aktivně je prováděli, třeba ve spolupráci s lidmi. Kdyby nebylo toho kluka, nejenže by vládci lesa nevěděli, co se děje, ale ani by nebyli schopni nic vyřešit (a řešení vymyslel zase ten kluk)... Půl pohádky o kamínku nic nevíme, což je škoda, protože právě na tom mohla být celá pohádka postavena. Trochu parodicky vyznívá, že loňská pohádka měla slepce, letošní němou, v té příští bude zřejmě paraplegik... Jinak s povděkem přijímám, že forma nezvítězila nad obsahem, ačkoli výprava, kostýmy a masky byly do detailu propracované, např. ozdoba Sebeliny hlavy, její ruce zpola začerněné; nádherné lokace. Citlivě okořeněno vtípky, třeba když Sebela lepí zrcadlo pírkem namáčeným v hlemýždím slizu přímo ze spodku šneka. Nicméně pro mne nejlepší pohádka letošních Vánoc v rámci české a slovenské produkce. P.S.: Umíte na Slovensku udělat pohádku bez lidové veselice v tradičních krojích? Za padesát let už je to kapku ohrané...

    • 26.12.2019  18:58
    Čertí brko (2018)
    *

    Jak daleko musí být čarovný předmět od čerta, aby si jej tento dokázal dupnutím přivolat? A proč tedy v pekle nevymysleli něco lepšího na dálkové ovládání, když celé peklo prošlo vědecko-technickou revolucí? A proč posílají s tak důležitým nástrojem jako je brko toho nejméně zkušeného? A proč ten matla nejde krejčíka hledat, když tento mu ukradne kouzelné předměty, a proč nechce vše napravit? A Lucifer je tedy jen hodný strejda, který čarovat neumí? A Markétka, která je od rány a odráží v hospodě všechny nápadníky, si neví rady a pasivně čeká na vysvobození? Tyhle díry v logice má zachránit politická agitace (v obecné rovině, aby se zavděčilo co nejširší divácké skupině), písničky, angažování populárních, někdy neherecky zdatných, zato divácky vděčných osobností. A navíc, oproti mnoha jiným pohádkám čeština přebíhá od obecné ke spisovné. Což jest problém, jelikož obecná čeština vzešla ze středočeských nářečí a rozhodně jí nemluví celý národ. To je jako byste do dialogů přidali tu hantec, tu hanáčtinu, tu ostravštinu či krkonošské nářečí. Díky za Vetchého (který, chudák, nemá co hrát), za Plodkovou a za Oktoberfest.

    • 26.12.2019  18:23
    Die drei Königskinder (TV film) (2019)
    *****

    Ano, Němci mají jinou mentalitu, takže jejich pohádky nejsou zrovna řachandy, jaké očekáváme v Česku. Ale jinak bychom se od nich měli učit: jak vystavět zápletku, charakter postav, dynamiku příběhu, zkrátka, jak to celé poskládat, aby to mělo hlavu a patu a ještě to diváka bavilo, že si ani nechce odskočit se vyčůrat, aby o něco nepřišel. A to vše v pouhých 60 minutách. Navíc nepotřebujete mít perfektní němčinu, abyste této pohádce porozuměli. Děsím se jen, že až to zas Nova nadabuje svým příšerním nekvalitním dabingem, pohádka ztratí v češtině své kouzlo.

    • 26.12.2019  18:18

    Recept na českou pohádku za tři hvězdy: Vezmi začátek libovolné dějové linky, abys udělal dojem. Tu hodně vyvařuj, vhoď pár osvědčených herců, co jim lidi vždycky tleskaj, okořeň trochou politických narážek a otřepaných vtipů, aby lidi přidali hvězdičku, jo a nezapomeň angažovat nějakou populární osobnost, která vůbec nemusí umět hrát. Pokud tě náhodou napadne něco vtipného, dávej to tam pořád dokola, aby si to uvědomil i ten největší trotl. Hlavně se nedělej s žádnými dialogy, s jazykem či s logikou příběhu, to je zbytečný. Dneska lidi musí být vděčný i za to, že se někdo projde před kamerou v kostýmu a říká to zpaměti.

    • 10.12.2019  15:03
    Charleyho teta (divadelní záznam) (2017)
    *

    Autoři této slovenské verze asi počítali dopředu s intelektuálně znevýhodněným publikem, jinak si neumím vysvětlit tento laciný počin zvolenského divadla s pokleslým humorem a podbízivými sexuálními narážkami, z nepochopitelných důvodů je vše divákovi osvětlováno a komentováno, tohle si Teta nezaslouží. Nevěřím tomu, že by to na Slovensku neuměli líp.

    • 10.12.2019  14:55
    Charleyho teta (TV film) (1964)
    *

    Pro mne zklamání a myslím, že to není tím, že Češi a Slováci mají rozdílnou mentalitu. Fígl Charleyovy tety spočívá v umění zaujmout diváka a vlákat ho do děje tak, aby se lehce překlenul i přes delší dialogové pasáže a nezačal se nudit. Velmi jsem se těšila, vyrostla jsem na bratislavských pondělcích a skvostné obsazení slibovalo zážitek. Místo toho se z anglické lehké konverzačky stalo nepovedené ruské drama. Všechny vtipy v háji, nijaký okleštěný děj se překotně valí kupředu, snad aby to herci měli co nejdřív za sebou, zcela tu chybí pauzy, aby si divák zažil informace, místo toho občas některá postava vysvětlí něco do kamery. Kameraman s přístrojem očividně zápasí, nemůže zaostřit či rychle střídat detaily a celky, takže v některých scénách má občas někdo něco useknutého. Krásná děvčata a František Krištof-Veselý nemají co hrát a fungují jako stafáž (na rozdíl od českých verzí). Pravá doňa Lucie d’Alvadorez se nechová jako sympatická elegantní dáma s nadhledem, ale naštvaná prostá úřednice (i vinou kostýmu), která tam náhodou zabloudila. Ani jindy fantastický Jozef Króner mi neseděl, postrádá onu komediálnost, jako kdyby mu doopravdy role neseděla a nemohl se dočkat, až se vrátí zpět do mužských šatů. Převlečená doňa Lucie má být vtipná ve své improvizaci, roztomilá k sežrání, podivného, leč sympatického vzhledu, divák jí má od první chvíle fandit a těšit se na její výstup, celé jeviště i hlediště jí má ožít. Je důležité, aby herec měl patřičnou fyziognomii, proto je v českých inscenacích tak úspěšnýr Lipský, Hrušínský, Holub či Vacek. Bohužel už vzhledově pan Króner vypadá jako skřet, což kostým s kuželovitým kloboukem ještě více umocňuje, mně připomíná Caliba ze Souboje Titánů (1981). Jediným osvěžením je tak rozkošný francouzský přízvuk krásné Zorky Kolínské, která tu kupodivu nepřehrává. Se vší úctou k těmto slovenským hercům, jejichž umění jinak uznávám, jedna hvězda z nostalgie.

    • 8.12.2019  23:23
    Marguerite (2015)
    *

    Jednak je to dlouhé, jednak, a to je podstatné, zcela chybí odhalit motivaci všech postav. Takže to vlastně celé nedává moc smysl, na rozdíl od Božské Florence. Nevíme, z jakého důvodu Marguerite zpívá, jaký vztah k ní má její muž, co ten mladý novinář s básníkem, proč se tam motá ta mladá zpěvačka a jak je to s oddaností černošského sluhy. Komediálního tam není zhola nic, spíš touha šokovat diváka lacinými atributy (transvestita, vousatá dáma, anarchistické představení apod.) Jednu hvězdu za výkon hlavní představitelky.

    • 2.12.2019  20:11

    Třebaže v poslední třetině ubývá sil a tahu na branku a nastupuje jakási bezradnost, atmosféra filmu je kouzelná a laskavá. Velký podíl na tom má pan Vetchý, jemuž svědčí poloha chlapecké plachosti až nešikovnosti, a to i v jeho věku. Holčička je prímová. Škoda, že nebyl někdo herecky zdatnější než paní Geislerová, s lepší chemií, jako tomu bylo v Báječné ženské. Bezesporu jedna z nejleších českých (romantických) komedií poslední dekády.

    • 2.12.2019  20:05
    Temný příliv (2012)
    odpad!

    Doufám, že při natáčení tohoto snímku neutrpěl fyzickou ani psychickou újmu žádný žralok.

    • 2.12.2019  20:02

    Další tuctové téma s klišejovitým zpracováním (pokolikáté už Receptář?). Přesto je třeba vyzdvihnout Aničku Polívkovou, které skvěle sekunduje Jaroslav Plesl. Anička by si zasloužila daleko lepší projekty než v českých komediích dostává.

    • 2.12.2019  19:58

    Spoustu let vyčpělé téma běžící v předvídatelných kolejích na vlně klišé. Film stojí a padá s Aničkou Polívkovou, která je bezvadná sama o sobě a zasloužila by si daleko kvalitnější výzvy.

    • 2.12.2019  19:54

    Pro mě úplně mimo. Mám čím dál tím horší pocit z pana Kolečka, který je už tak slavný, že ať napíše cokoli, je to přijímáno jako to největší umění a záruka kvality. Laciná záležitost s lesbickým sexem, aby se k filmu přitáhli chlapi. Stavné a Vagnerové není chvílemi rozumět. Herectví pana Sokola je špatný vtip. Nejlepší je Jana Stryková a krátká stopáž.

    • 2.12.2019  19:49
    LOVEní (2019)
    *

    Divné. Nevadí mi předvídatelnost a ohranost, pokud by byla zobrazena nějak trochu divácky přitažlivěji a s nadhledem, s vtipem. Což se nekonalo. Do ústřední dvojice bych si představovala herce, kteří možná nejsou tak populární, ale umějí hrát a je mezi nimi nějaká chemie. Nejvtipnější byla scéna s Pleslem, jinak bída. Ani by mne nenapadlo podívat se na to znovu.

    • 2.12.2019  19:37

    Pohádka má přinášet lidem radost v srdci. A taky radost ze společného setkání a sdílení, kdy se u televizní obrazovky či v kině sejde celá rodina, aby si užila pohodu. V poslední době mám pocit, že se u pohádek scházíme spíš jako na pohřbu. Nevadí mi, že pan Gott a paní Magálová nemluví správně (koneckonců Zuzka Fialová v Tajemství staré bambitky má taky děsivý přízvuk a pohádka je fajn). Přenesu se přes to, že draci jsou podivně humanoidní včetně chodidel, i když přiznám, že jsem měla značně smíšené pocity, když šel drak s chlapečkem čůrat. Ale kam se poděla soudnost a řemeslo? Celá bizarní podívaná byla jak školní vzdělávací film, kdy nás komentátor v podobě draka poučuje o folklorních slavnostech, čůrání a česko-slovenské vzájemnosti, to vše přerušované reklamami pana Laffity na propagaci jeho módy a parfémů. Velmi sympatická mladá dvojice a obě královny tu hrůzu bohužel nezachrání. Děsím se Štědrého dne.

    • 27.4.2019  01:00
    Tři životy (TV film) (2007)
    *

    Když já bych chtěla, aby pohádka byla pohádka. Rážovo Sedmero krkavců byla ponurá, drastická pohádka. Tohle bylo drastické, ale pohádka to nebyla. K hrdinům jsem si nevytvořila žádný vztah, spíš jsem se bála, kdo zas začne křičet. Od prvního taktu mne dráždila monstrózní hudba, až mi bylo fyzicky zle. Samo o sobě hudba vůbec ne špatná, ale mohutnost o síle pěti symfonických orchestrů absolutně nekorespondovala s komorností příběhu. Což je dlouhodobá Strachova slabina. Opět žádná pěkně napsaná ženská postava, po stránce jazykové taky nic moc. Ještěže máme krásnou přírodu.

    • 27.4.2019  00:51
    Vodník (TV seriál) (2019)
    *

    Nejvíc mne šokoval kontrast mezi hrůzným zločinem a opět rádoby uměleckým pojetím, prostě sluníčko, přesvětlíme, rozostříme, švenkujeme, barvičky, parádní atmoška, střevíčky do ruky a chytám bronz, no ne? Některé situace parodické a směšné, např. flákárna na krajském ředitelství policie. Všechno nesmyslně natažené a vyvatované zbytečnostmi na tři díly, protože dneska nikdo neumí natočit pořádnou detektivku jako jednu TV inscenaci. Když to srovnám s úžasně mrazivou atmosférou staré detektivky Vrah skrývá tvář, eh, darmo mluvit. A z hlediska postupu vyšetřování je to taky bída, vnímám to trochu i jako porušení Knoxova desatera. Bohužel, toto určitě nebyla poslední série.

    • 26.4.2019  17:59
    Rapl - Série 2 (série) (2019)
    odpad!

    Uf, ani se nechce věřit, že 2. sérii dělali titíž tvůrci. Samotné téma, tedy balkánská mafie, není pro českého diváka přitažlivé, protože většině z nás je to úplně jedno, když se lumpáci povraždí mezi sebou. Velkým problémem byla uvěřitelnost, psalo se o ní v komentářích od začátku (společná příšerná ubytovna, Kunešovy milostné eskapády, rozpadlé rodiny policajtů, Rohanovo pití), nemluvě o kouření na místě činu nebo chození mezi infikované uprchlíky. Řada scén tu vyznívá parodicky až dementně. Protože tohle nefunguje, diváka nebaví ani průběh vyšetřování, který je stejně nepropracovaný jako v sérii 1. Ta byla na principu: policisté se v tom nějak plácali a pět minut před koncem dílu se Kuneš zamyslel a rozjel se zatknout vraha. Jenže v první sérii se to dalo akceptovat, jelikož to bylo vyváženou ponurou atmosférou a vysokou měrou opravdovosti. Mám velké obavy, že nás čeká další série, jelikož ČT nemá co vysílat a ráda dá peníze na cokoli.

    • 26.4.2019  17:42
    MOST! (TV seriál) (2019)
    *

    Už Trpaslík drhnul v kánonu, ale Most mě dost vyděsil a sledovala jsem s velkým sebezapřením. Nemám nic proti vulgaritám, pokud mají nějaký význam či přesah, ale tohle byla prvoplánová agitka. Prostě proč se dělat se scénářem, když na to ČT1 dá spoustu peněz, nasadí do hlavního vysílacího času (jelikož nemá co vysílat) a ještě to můžem natáhnout na 8 dílů? A ono to vyšlo, všichni se rozplývají, jaké je to úžasné, Rada ČT je zticha a nedala ani jednu pokutu, takže to můžem udělat příště znovu. A že tam byly sprosťárny? Ale kdeže, to byl umělecký záměr, a kdo na to poukazuje, je škrob a nerozumí srandě. Odvysílání posledního dílu v pozdějším čase bylo hustě alibistické - myslím, že pravým důvodem nebyly vulgarity, ale detail fotky penisu v mobilu. Myslím, že po Mostu, Zkáze DD a Raplovi II dosáhla dramatická tvorba ČT dalšího dna.

    • 26.4.2019  17:19
    Zkáza Dejvického divadla (TV seriál) (2019)
    odpad!

    Celé mi to přijde strašně smutné. Herci vědí, že konzumnímu divákovi stačí málo, takže proč se dělat s nějakou koncepcí či scénářem. Prostě říkají, co jim slina na jazyk přinese, hlavně když je to vulgární a o sexu. Taky to musí být divné a trapné, tomu se říká absurdní humor, a když je někdo hodně populární, a to oni jsou, tak mu tohle neumětelství projde. Proč by postavy měly mít jména, to by se to museli učit, vystupovat sami za sebe je daleko lepší, protože si tak udělají lepší promotion. Hotel Čtvrtá hvězda měl nějaký potenciál a klopotně, ale přece se sunul z bodu A do bodu B. O poznání horší byla Dabingstreet, kde se jednalo jen o pár fórů vyvatovaných trapárnami podobného duchu jako ve Zkáze do několikadílného seriálu. Já se nechci koukat na nahou zadnici Davida Novotného, ani nechci sledovat herce, jak jedí psa a přitom se baví o tom, kdo ho komu vykouří. A přitom je mi podsouváno, jak je to úžasně kvalitní humor, protože Dejvické divadlo je nejlepší v celé republice, a když se mi to nelíbí, tak jsem divná a nerozumím srandě. Zajímalo by mě, jak to, že Dejvické divadlo dostává tolik prostoru na ČT1 v hlavním vysílacím čase, zatímco o ostatních divadlech divák ani neví, že existují. Bohužel se DD stává nafouknutou bublinou pro snoby, což zpětně degraduje i všechna dobrá představení, která udělalo.

    • 26.4.2019  16:40
    Hop (2011)
    *

    První čtvrthodina byla strhující a film měl potenciál na skvělou rodinnou komedii. Bohužel ve chvíli, kdy se oba hrdinové setkají, jde všechno do kytek. Nabízelo se nejedno originální řešení, které nutně nemuselo končit tím, čím to skončilo. Místo toho šli tvůrci osvědčenou cestou plnou klišé a trapasů plynoucích především z rozdílnosti světů a povah obou hrdinů. Otravný je i motiv zlouna Karlose a stokrát ohraný Hasselhoff. Pro mne to nebylo nekonečně dlouhé a nestravitelné. Jinak mám tyhle filmy docela ráda, ale zůstanu radši u chipmunků.

    • 7.1.2019  15:51
    Chladné srdce (TV film) (2014)
    *****

    Hauffův příběh patří do kategorie temných pohádek, což nepoučenému divákovi může způsobit šok. U nás byl námět velmi zdařile natočen v roce 1996 v režii Miroslava Soboty v hlavní roli s Martin Dejdarem a Aťkou Janouškovou jako Sklenáříčkem. Tahle německá verze splňuje naprosto mé představy. Sice bych místy trochu sestříhala, ale pohádka je krásně temná, syrová, v krásných lokacích. Viděla jsem v milém slovenském dabingu. Podle mne už dávno neplatí, že Češi točí nejlepší pohádky, zatímco ty německé jsou hrozné. Naopak, německé produkce točí v posledních letech každoročně několik pohádek, v cyklech Sechs auf einen Streich a Maerchenperlen, velmi zdařilé, v krásných lokacích a v sympatickém plusminus hodinovém formátu. U nás tyto pohádky uvádí Nova, bohužel s nevalnými dialogy a hereckým nasazením.

    • 7.1.2019  14:47

    Těšila jsem se na laskavou komedii s mými oblíbenci Šafránkovou a Abrhámem a dostala jsem slepeninu všeho možného. I když sem tam nějaký vtípek byl, krásné Mexičanky, Praha, vánoční atmosféra po americku, mě to přijde málo. Asi mi chybí řemeslnost, kompaktnost, větší lehkost, švih. Přeju si, aby se točily lepší věci než jen ty, které mají na obrazovce jen vyplnit čas.

    • 7.1.2019  14:36

    Táhne se to jak turecký med, ale ten je aspoň sladký. Opět chybí umění zkratky, než se tam k něčemu dostanou, můžete si jít udělat kafe. Kánon pokulhává, ale to by bylo na delší povídání. Podle mne volba pana Zadražila nebyla šťastná: jednak hereckými dispozicemi, jednak je k princezně trochu přestárlý (a co ten účes?). Matonohovo pojetí Itala je přežité a působí spíš jako estráda (samo o sobě není špatné, ale prostě mi sem nepásne). Klimbající diváky vzbudí až Jitka Ježková, která v poslední třetině rázně vběhne do děje a vše postaví na správnou kolej (řečeno po cimrmanovsku). Jo, a ještě něco: vždycky, když je v pohádce rozhlasové či televizní vysílání, případně různé výjevy na část obrazovky, nevěstí to nic dobrého kvalitou (snad s výjimkou Ladových pohádek). Pochvala rozhodně za kostýmy, výpravu, princezninu nepravidelnou korunku a Branne a Ježkové, které tu pohádku dost zachránily. Sympatičtí Hampl a Valenta.

    • 7.1.2019  14:24

    Sklonek roku s českou tvorbou v (České) televizi mi přinesl nečekaně nejeden negativní zážitek, takže jsem rozdala pár odpadů, což mne vůbec netěší. Tento film také nechápu: jak je možné na to dát peníze? Jak je možné to pustit do kin? Formou je to spíš natažený díl seriálu vpuštěný do kin jako návnada na spin-off Topinka. Duo Donutil-Čvančarová jsou profíci, ale vztah jim prostě nevěřím ani v seriálu (a nevěřím ani v britské verzi). Seriál ani v britské verzi není můj šálek čaje, ale je to neškodné a své fandy si našel. Nemám vůbec nic proti crazy komediím, parodiím, právě naopak. Ale ať je to tedy udělané pořádně, ne takto neumětelsky. Topinkův představitel nemá charisma, které potřebuje na to, aby utáhl celý film. Celé je to takové slátané, závěr absurdní. Chybí tomu řemeslo, elegance, švih, vtip. Už mne nebaví dávat hvězdičku za to, že tam byla krásná příroda, to by snad mělo být samo sebou. Česká televize by měla zrušit koncesionářské poplatky a začít platit nám divákům za to, že jsme vůbec ochotni některé pořady sledovat.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9