Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Krimi
  • Drama
  • Pohádka
  • Akční

Recenze (251)

plakát

Slečna Marplová - Proč nepožádali Evanse? (2009) (epizoda) 

Nevadí mi, že je do filmu implantovaná slečna Marplová. I když v původním románu není, její zapojení do příběhu je zdařilé. Ale celé je to blbost, která s předlohou nemá skoro nic společného, rozhodně ne zápletku, vraha a tu příšerně kašírovanou dramatičnost/hororovost. Ještěže to nevidí AC, tohle si nezasloužila. Rozhodně doporučuju přečíst si předlohu, ačkoli i zde se čtenáři nedostane plné satisfakce... Jediné, co je na filmu zajímavé, je hvězdné herecké obsazení.

plakát

Princezna zakletá v čase (2020) 

Výborně, výborně! Doporučuju jen doladit detaily týkající se textu a projevu. Eliška Křenková zkracuje poslední slabiky u sloves v 1. osobě (já vidim, cítim, slyšim), čímž sama sebe devalvuje a vulgarizuje. Lekce jevištní řeči by prospěla i jinak suverénnímu Janu Révaiovi, což se projevuje v úvodu, kdy není vidět, a pouze slyšíme jeho hlas: má problémy s důrazem a neumí pauzy. Obdobnou pomoc potřebuje ve větší míře i Simona Zmrzlá, aby nebyla tak prvoplánová. Martin Písařík čte třikrát stejnou gramatickou chybu - je tam špatný přechodník. Přechodníky jsou dobrá věc a jejich skloňování je snadno dosažitelné na internetu. S tím souvisí má poslední připomínka: celkově povýšit úroveň češtiny. Když v závěru pohádky přeříkává Roman Zach dopis alchymistům zcela v čarodějném kánonu, najednou se tam vloudí sloveso "zafungovat", což je jak pěst mezi oči. Těším se na další díl.

plakát

Vlastníci (2019) 

Paráda! Kdo z nás zažil, ví, že jsou to skvěle odpozorované charaktery a situace včetně závěrečného předání republiky panu B. v podání bratrů Čermákových. Je to specialita Česka nebo jsou na tom podobně jinde ve světě? Ale abych byla spravedlivá, vnímala jsem poslední čtvrtinu jako mírně utahanou a chyběla výraznější pointa. Přesto dávám za pět *, za mě jednoznačně nejlepší počin za posledních několik let.

plakát

Léto s gentlemanem (2019) odpad!

Jaromír Hanzlík, to je moje dětství. Viděla jsem snad všechny inscenace s ním, chodilo se na něj do divadla. Vidět jej jako cara Fjodora byl prostě zážitek. Bohužel to všechno odvál čas. Už v Cirkusu Bukowski mi jako mafián přišel nepřesvědčivý. Kam zmizel všecek jeho talent? Film a zejména jeho hraní mne vyděsilo. Jeho kdysi šibalský úsměv tu vyznívá jak škleb úchylného starce. Scéna v lomu je tak hrozná, že jsem se bála, že nám chce ukázat víc. Neviděla jsem žádného oslnivého, elegantního a šarmantního gentlemana, ale spíš perverzního seniora. Nedovedu si představit, že by nějaká příčetná žena mohla podlehnout jeho svodům. Harrison Ford taky není žádný mladík, ale kamera je k němu vždy milostivá. Bohužel to neplatí v případě pana Hanzlíka - ohnutá záda, křivé nohy, jízda na koni, to bylo jak v nějakém nepovedeném pornofilmu. Byl to velmi ošklivý, nechutný divácký zážitek. Je mi to fakt líto.

plakát

Poldové a nemluvně - Malorážka (2020) (epizoda) 

Od veřejnoprávní televize čekám vyšší úroveň než jen vycpávkový materiál. Atmosférou mi to připomnělo německý seriál Hubert a Staller, který osciloval na pomezí vážna, komediálna, parodie a absurdity. Tady je to horší. Žádný vtip, všechno je předvídatelné, neoslní nás ani dialogy, ani hudba, ani prostředí. Sympatické je obsazení a je velká škoda, že páni herci typu Skopala a Medvecké tu nemají co hrát. Mimino je tam násilně implantované, aby to diváky přitáhlo. No a taky si mohli dát víc záležet na názvu, to je jak z osmdesátek.

plakát

Krejzovi - Série 2 (2019) (série) 

Je zajímavé, že zatímco první série je houfně posílána do odpadu, druhá série je hodnocena výše a některé její díly jsou v červených číslech. Možná kdyby všichni hodnotili seriál po více dílech než jednom, bylo by tomu jinak. Nicméně: já to vidím obráceně. Zatímco první série je na české poměry nadprůměrná a vybočuje z kolonky otravných komerčních seriálů, druhá série je daleko slabší a tvoří tak tradiční vycpávku mezi reklamními bloky. Scénář je propastně horší a dochází zde k tomu, proč podobné seriály házíme do odpadu: dějí se tu trapné trapasy, kdy se divák stydí za všechny tvůrce, a charaktery postav jsou násilně ohýbány podle toho, jak se to zrovna tvůrcům hodí. Nejmarkantnější je to u postavy Mártyho (aféry s Pivoňkovou), u Aničky (ubývá ráznosti a přibývá nerozhodnosti a podivných rozhodnutí) a Danky (z aktivní pracovité třešťandy je blbka, která se stará akorát o vztah s Honzou). Chemii mezi Dankou a Honzou by uvěřil málokdo, navíc Dolanský s knírem vypadá jak falešný hráč. A špatnou úroveň seriálu nezachrání ani dvojrole Honzy Šťastného, i když pro nás fanynky je to balzám. Ubylo zvířátek a mnozí herci nemají co hrát, např. Cinda se v druhé sérii neobjeví vůbec, Helena je opět jen na Skypu, role Čumpelíka se omezí jen na neustálé vykrádání ledničky, i Flanderkových ubývá. Zato je dosazen zloun Pavel Kříž, aby násilně vzniklo drama těsno před koncem. A takhle by se dalo pokračovat. Je velká škoda, že se na to tvůrci vykašlali, byl by to býval byl slušný zábavný seriál.

plakát

Čertoviny (2017) 

Pohádka, která neurazí, ale ani nezaujme. I když myslím, že patří spíše mezi lepší pohádky pana Trošky. Uječenost se tu minimalizovala na scény v pekle, slušná hudba a milé zapojení pár českých lidovek. I když potřetí slyšet Kačeničku mi začínalo jít na nervy, na druhou stranu uznávám, že pro řadu dětí nemajících ánunk o lidové písničce to mohlo být zajímavé. Jako vždy krásné lokace, nádherné kostýmy a oceňuji i do detailu zpracované kompozice, např. při výjevech ze statku. Bohužel, pohádka má klasické troškovské chyby: je to roztahané, mělké, nevtipné a špatný kasting (potěší klasa Navrátil, kterého statečně dohání Gránský). A jako vždy: pasivní ženská hrdinka, která se sice děsně nechce vdát za bohatého, ale to jí nezabrání, aby si neustále vesele prozpěvovala.

plakát

Krejzovi - Série 1 (2018) (série) 

Viděla jsem všechny díly první série. Zpočátku mne silně zhnusil motiv fingované svatby, jehož podání doslova vyzývalo diváky: Určitě se dívejte na další díl, jak si z toho blbýho gaye zas uděláme prču! I všechny děti byly dost napřesdržku, otravné a uječené. Po prvních dílech však seriál nabral do plachet nečekanou kvalitu: vtipy a zápletky nebyly trapné, ale vcelku vtipné, že se divák opravdu odreagoval a ze srdce zasmál. Považuju za dobrou i znělku a úvodní písničku, stejně jako slovní hříčku, že Krejzovi jsou crazy. A taky závěrečné kutilské tipy v titulcích. Byli obsazeni kvalitní herci a kupodivu seriál netrpěl tím, že malé role hráli deklamující amatéři, jak je to dneska běžné. Je mi líto pana Postráneckého, bylo vidět, že mu zdraví nedovoluje, protože postupně role ubývala, až v podstatě pouze statoval; velmi akceptuju obsazení pana Navrátila, který hraje jinak, ale dobře. Výborná byla držka Anička (Vanda Hybnerová) a slepicoidní snobka Flanderková (Kateřina Hrachovcová). I děti se nakonec rozehrály, i když bohužel pro Viki byl jen slabý part, zato Aneta a hlavně všeználek Lukáš Dam byli senzační. Za dobře sehrané, nikoli podbízivé, považuju i zapojení zvířat na veterině. Ano, řešení pár motivů se zbytečně vleklo (třeba, že Aniččin přítel je lump), ale v zásadě tvrdím, že první série byla v českých poměrech nadprůměrná a zařazení do odpadu si určitě nezaslouží.

plakát

Lví král (2019) 

Připadalo mi, že se dívám na podivný dokument Království divočiny a přitom k tomu pouštím soundtrack z původního animáče. Výsledný kočkopes mi byl velmi nepříjemný a v podstatě nudný. Realistická zvířata nemohou dělat ksichty, nemají mimiku jako kreslená verze, tím to ztrácí na půvabu. Ani by mě nenapadlo na to koukat znovu. V celkem slušném českém dabingu mne zaujala Dagmar Havlová - je slyšet, jak pečlivě vyslovuje, ale bohužel jí chybí větší dabingová zkušenost, takže některé repliky vyznívají mechanicky a ne vždy nasazuje stejně hlas, nicméně bych si přála její kultivovaný projev slýchat v dabingu častěji.

plakát

Odvážná Vaiana: Legenda o konci světa (2016) 

Ačkoli pohádka jede v tradičním Disney schématu, takže jsem nic moc nečekala, nakonec jsem byla velmi příjemně překvapena. Komorní děj nenudí, objeví se řada nových vtípků, s potěšením jsem se zaposlouchala do hlasu Dwaynea Johnsona. Oceňuju i české dialogy včetně písňových textů a český dabing (Martin Zounar a Míša Tomešová). Příběh, který se dá vidět opakovaně a vždycky se pobavíte.

Ovládací panel
1 bod

Reklama

Reklama