Recenze (110)
Prvotní strach (1996)
Nechci machrovat, ale celou dobu mně bylo jasné, jak to dopadne. Nicméně uznávám, že v 96. roce muselo být takovéto zakončení docela pecka.
Soumrak dne (1993)
Výborný film. Přesně na pomezí mezi 4 a 5 hvězdičkami. Toto prostředí anglické aristokracie mám opravdu rád a v tomto snímku je zpracováno výborně stejně jako například v legendárním Panství Downton. Musím uznat, že Hopkins byl opravdu úžasný herec. Teda samozřejmě je pořád, nicméně na stará kolena začal hrát ve velkém množství sraček, čímž u mě lehce ztratil tvář.
Ida (2013)
Když jsem si v programu karlovarského festivalu přečetl, že film je plný "uhrančivých záběrů" byl jsem poněkud skeptický, nicméně po shlédnutí jsem autorovi popisku musel dát za pravdu. Jeden z mála filmů, kde jsem si delší záběry bez dialogů opravdu užíval. Černobílá snímku svědčí a originální kamera též.
Norsko (2014)
Námět v celku originální - skupina kryptonácků drží kdesi shovaného Hitlera na přístrojích a snaží se sehnat upíra, který by mu dal věčný život. Nicnémě zpracování poněkud pokulhává a ve finále se ve filmu téměř nic zajímavého neděje. Nemůžu se ani zlobit na nemalou část publika, která během promítání na karlovarském festivalu odešla ze sálu. PS: za spoiler se snad ani neomlouvám, protože kdo si přečte místní komentáře, tak si film rozhodně nepustí :-D
Světová válka Z (2013)
V rámci žánru povedená záležitost, bohužel zombie tématika mě nikdy příliš nebrala a 4* dávám pouze za efekty a ve snaze odprostit se od subjektivního dojmu, který byl ovlivněn výše zmíněnou averzí.
NON-STOP (2014)
Většinu času jsem se solidně bavil a přemýšlel jsem o 4*. Nicméně čím více se film chýlil ke konci, tím se úměrně zvyšovala dávka patosu a ke konci filmu se dostala až za hranu mojí snesitelnosti, tudíž ve finále jdu ještě o stupeň níže.
Pelíšky (1999)
Budu stručný: Dle mého skromného názoru nejlepší český respektive československý film všech dob. Co scéna to legenda. 10/10
300: Vzestup říše (2014)
Málokdy se vidí, aby následující díl filmu byl prequel i sequel zároveň. Tuto originalitu musím pochválit stejně tak jako minimalizaci filosofických proslovů a upřednostnení konkrétních skutků. O něco méně kladně hodnotím ztvárnění hlavní mužské postavy a též vizualizaci celého filmu, ze kterého se nyní stal v podstatě tmavý, animovaný snímek. Celkově se ale jedná o zábavnou záležitost, která sice nedostahuje na svého předchůdce, ale i tak hodnotím za 4*.
Zmizení (2013)
S mým oblíbeným recenzentem h34D_hUnT3Rem se tentokrát neshoduji a tvrdím, že středně (občas i velmi) pomalé tempo a delší stopáž filmu škodí. Mnoho scén bylo zbytečně natahovaných a ani solidní konec to nevytáhnul na více než 3*.
Nejvyšší nabídka (2013)
Sice s odřenýma ušima, ale rozhodl jsem se udělit plné hodnocení, neboť originální filmy většinou ztrácejí na zábavnosti, což se ale v tomto případě naštěstí nestalo. Možná bych pouze vytknul trochu nudnější střední pasáž a lehce nesympatickou představitelku Claire Ibbetsonové, která má namísto křehké dívky výraz mrchy, což ale mohl být záměr.