Recenze (2 022)
Ti druzí (2001)
Tohle mi nepřipadá jako horor, moc jsem se u toho nebála. Vyvolává spíše tísnivou atmosféru než strach. Je to film s bravurní Nicole Kidman, s dobrým dějem, je takový nadprůměrný, takže dobrý, člověka udrží u dívání a nenudí.
Policajt ze školky (1990)
Tohle je komedie mého mládí, tehdy jsem ji strašně žrala a moc se mi líbila, ale dnes už ji zase tak nemusím. Sice se na ni podívám, ale už to pro mě není ono a zas až tak moc mě to nezaujme. Arnieho nemám moc ráda, ale tady má docela dobrou a vtipnou roli, takže mu to odpouštím. Komedie je to vcelku v klidu, pohodová, vtipná...
Fakulta (1998)
Vidět Elijaha Wooda v "trochu" jiném žánru než jako hobita v Pánovi prstenů, to je teda zážitek. Film mě nijak extra nezaujal, ale celkově jako nápad to bylo docela dobré. Jenže to nebylo ono, něco tomu chybělo, nějaká jiskra. Ke konci jde sice do tuhého, ale předtím nic moc, což filmu podráží nohy.
Gladiátor (2000)
Tenhle film se mi docela dost líbil. Hlavně hraní Russela Crowea je dobré, celý film vyznívá více než dobře. Neudělali z toho takový hollywoodský paskvil jako u Tróje, ale naopak film natočili s citem k dějinám a historii, takže neoplývá trapárnami, ale důstojnými scénami, dobrými hereckými výkony a kvalitním příběhem, kterému nechybí dynamika, romantika, napětí, akce a taky taková lehkost.
Godzilla (1998)
Na tenhle film jsem byla opravdu dávno v kině a nebylo pro mě ani tak důležité, na co jdu, ale s kým jdu. No nic, film má efekty na tu dobu více než dobré, ba přímo vynikající, ale tak nějak celkově to není ono, je to typický a stokrát omílaný příběh, který nepřinesl nic nového, a tudíž mě ani nijak moc nezaujal.
Gosford Park (2001)
Tak na tento film jsem se dívala kvůli Maggie Smith, protože mě zrovna zaujala v Harrym Potterovi. Opravdu nevím, co si mám o tomto filmu myslet, protože kritika ho chválí a vyzdvihuje za to, jak nádherně ironicky popsal tehdejší Anglii. To je sice pravda, ale jako celek mě film nudil, a to docela dost, takže bohužel, i přes koncert hereckých hvězd nemůžu dát mnoho hvězd.
Velmi nebezpečné známosti (1999)
Fakt nevím, co si o tom mám myslet. Určitě je ve filmu krásná hudba a navíc super herecké obsazení. Taky hezky realisticky vykreslili zhýčkanou mládež, která roupama neví, co dělat. Ale na druhé straně jsou některé scény sprosté a nechutné... Ne, že by mi to vadilo, ale někomu to nemusí sedět. Film je to dobrý, i když místy kapku nevkusný.
Vrchní, prchni! (1980)
Výborná česká komedie, která má vtip a šmrnc, pořádně se nasmějete, nechybí mu takřka legendární hlášky, které zná asi celý národ, nechybí mu ani skvělé herecké obsazení v čele s Abrhámem, Šafránkovou a Svěrákem. Zkrátka není co filmu vytknout.
Černý jestřáb sestřelen (2001)
Já opravdu nemám ráda válečné filmy, připadají mi vcelku nudné, ale tenhle byl jaksi jiný, takový lepší a ani moc nenudil. Večer bych u něj sice nevydržela, ale dívala jsem se odpoledne, a to vydržet lze. Má hodně kvalitní herecké obsazení, hodně dobře mapuje reálnou událost, ale přese všechno tohle prostě nikdy nebude patřit do fondu mých oblíbených filmů...
Návrat do Cold Mountain (2003)
Bohužel jsem film neviděla v kině, ale doma. Herecké obsazení dobré, dokonce i Renée, kterou nemám ráda, musím pochválit, protože tady ona i Nicol excelovaly. Příběh je to krásný, postava Renée do toho vnáší vtip a postava Nicol romantiku a ladnost. Někdy mě to trochu nudilo, ale vzápětí mě film zase překvapil něčím novým, takže jsem to ihned zapomněla. Prostě dobré, rozhodně si zaslouží uznání a taky ty Oscary.